کد خبر : 22702 / /
/

داستان وحشتناک قطار مشهد - اهواز از روایت یک مسافر + جزئیات

اتفاقات رخ داده شده در قطار مسافربری مشهد به اهواز در روز سه‌شنبه 21 تیر، جدای از مشکل اصلی که قطع سیستم تهویه عنوان شده بود، حواشی و ادعاهای بیشتری داشت؛ از تعداد و محل مشاجره‌ها در مسیر مشهد تا دورود و سپس اندیمشک تا درگیری‌ها و نهایتاً هم بازداشت چند مسافر.

داستان وحشتناک قطار مشهد - اهواز از روایت یک مسافر + جزئیات

یکی از مسافران این قطارِ پر سروصدا که به خاطر اتفاقات رخ داده شده در بیمارستان بستری شد دکتر حاجی خلف از مسئولین جلسات قرآن شهر دزفول و جانباز و آزاده و از مسئولان کاروان زیارتی مردمی حاضر در قطار است. 

ماجرای مشاجره مسافران با رئیس قطار مشهد ‌به اهواز ‌چه بود؟

برای مشخص شدن جزئیات اتفاقات عجیب رخ داده شده در قطار مشهد مقدس به اهواز با این جانباز دفاع مقدس ارتباط تلفنی برقرار کردیم که در زیر آمده است:

سیستم تهویه و چراغ‌های قطار از کار افتاد

محمد حاجی خلف" با بیان اینکه قطار مشهد- اهواز بنا بود ساعت یک شب بامداد سه شنبه حرکت کند، اظهار داشت: قطار با تأخیر یک ساعته از مشهد مقدس به سمت اهواز حرکت کرد. حوالی ساعت 5 صبح برق کولر سالن شماره پنج قطع شد. وقتی برای رفع مشکل نزد رئیس قطار رفتیم به ما گفت تا رسیدن به تهران کاری از دست ما ساخته نیست. وقتی به تهران رسیدیم حدود ساعت 2 بعد ازظهر بعد از چند ساعت معطلی گفتند کولر قطار درست شده و مجدد سوار قطار شدیم و به راه افتادیم. 

وی ادامه داد: به محض حرکت پس از نیم‌ ساعت مجدداً برق کولر قطع شد و مجدداً به رئیس قطار مراجعه کردیم که گفت تماس می‌گیریم که بیایند و مشکل آن را رفع کنند. 

"حاجی خلف" با اشاره به مراجعه مسئول تجهیزات و رفع مجدد مشکل کولر، گفت: قطع و وصل شدن سیستم خنک کننده قطار به صورت متوالی و در فواصل کوتاه نیم‌ساعته تا 10 شب ادامه داشت و مشکل سیستم برق علاوه بر کولر به چراغ‌ها نیز سرایت کرد. 

کلامی بودن اعتراضات مسافران به وضعیت قطار

وی افزود: با ایجاد مشکل جدید و قرار گرفتن قطار در تاریکی و گرما، چند تن از مسافران از جمله بنده به عنوان مسئول کاروان زیارتی دوباره نزد رئیس قطار رفتیم و مراتب اعتراض خود را اعلام کردیم. 

این مسافر که جانباز جنگ تحمیلی نیز هست با اشاره به مشکل بیماری خود، گفت: به رئیس قطار اعلام کردم با توجه به شرایط جسمی که دارم  این وضعیت گرما باعث حاد شدن مشکل جسمی بنده می‌شود که در کمال تعجب مشاهده کردیم رئیس قطار به فیلمبرداری از ما مشغول شده است.

وی ادامه داد: پس از اینکه به فیلم گرفتن رئیس قطار معترض و خواستار پاسخگویی شدیم رئیس قطار با رفتاری تهدیدآمیز گفت "بروید و کسی اینجا نماند"، بعد از این رفتار رئیس قطار برخی مسئولان گفتند ناراحت نشوید به کوپه‌های خودتان بازگردید، درستش می‌کنیم. 

این مسافر قطار مشهد- اهواز در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که خاموشی چراغ‌ها و کولر قطار چه زمانی رفع شد، عنوان کرد: پس از اینکه به کوپه‌های قطار رفتیم مسئولان قطار مشکل خاموشی چراغ و کولر را رفع کردند البته ناگفته نماند تا این  لحظه هیچ ناراحتی و برخورد فیزیکی بین مسافران و رئیس قطار رخ نداده و تمام اعتراضات ما نیز کلامی بود.

استفاده از اسپری فلفلی توسط مأموران

وی با اشاره به رسیدن قطار به ایستگاه بیشه دورود، ادامه داد: در کوپه‌ها در حال استراحت بودیم و هیچ گونه مشکلی نبود تا اینکه  از روی آینه قطار مشاهده کردیم مأموران پلیس در حال ورود به قطار هستند که باعث تعجب ما شد. وقتی مأموران به کوپه ما آمدند به بنده گفتند بیا بیرون؛ وقتی علت را پرسیدم، به صورت ما اسپری فلفل پاشیدند. پس از این اتفاق بیهوش شدم و بعداً از طریق فیلم‌های ضبط شده نسبت به اتفاقاتی که رخ داده بود باخبر شدم.

این مسافر قطار مشهد_اهواز با اشاره به بهم ریختن وضعیت کوپه سالن‌های شماره 4 و 5 و 6 قطار به دلیل استفاده از اسپری فلفل، گفت: هوای گرم و بسته بودن فضای داخل واگن‌ها باعث شد چشمهای‌مان بسوزد و برخی از مسافران که ناراحتی ریوی و آسم داشتند دچار مشکل شدند و اکنون 2 نفر از مسافران در بیمارستان دزفول بستری هستند.

وی تصریح کرد: رفتار مأموران با بنده به عنوان مسئول کاروان سبب تحریک و ناراحتی بچه‌های کاروان شد که همین موضوع باعث شد یک نفر از ما را با توهین، بی‌احترامی و ضرب و شتم دستگیر کنند و در بیشه نگه داشتند و پلیس از مسافرانی که پیاده شده بودند خواست مجدداً سوار قطار شوند که ما هم سوار شدیم و قطار حرکت کرد و ساعت 7 صبح  به اندیمشک رسید.

این مسافر قطار مشهد- اهواز خاطرنشان کرد:  در مسیر بیشه تا اندیمشک هیچ درگیری و مشکلی نبود و بچه‌ها که اکثراً بی‌حال بودند در کوپه‌ها بودند و یکی از مسافران که پرستار بود در حال رسیدگی به بچه‌ها بود. 

وی اظهار داشت:  پس از اینکه صبح  قطار به ایستگاه اندیمشک رسید در کمال تعجب مجدداً مأموران به 6 نفر از بچه‌های کاروان از جمله بنده به عنوان مسئول کار با بی‌احترامی دستبند زدند و به پاسگاه راه‌آهن  بردند وقتی سوال کردم این چه رفتاری است، گفتند شما متهم هستید. گفتم قبول اصلاً ما مجرم هستیم ولی با مجرم هم اینگونه برخورد نمی‌کنند وقتی هنوز جرمی ثابت نشده، حداقل به حرف‌های ما گوش بدهید چرا بی احترامی می‌کنید؟

رئیس قطار به پلیس گفته بود مشتی اراذل و اوباش در قطار هستند!

وی با اشاره به اظهارات رئیس پلیس اندیمشک، عنوان کرد: رئیس پلیس اندیمشک به ما گفت مسئولان قطار طی تماس خود به ما گفته‌اند که مشتی اراذل و اوباش مسافر قطار هستند که وضعیت قطار را بهم ریخته اند در حالی که اینگونه نبود و ما اصلاً درگیری نداشتیم.

وی ادامه داد: در اندیمشک حدود 5 تا 6 نفر از مسافران از جمله بنده را دستگیر کرده و به پاسگاه راه‌آهن منتقل کرده و به ما بسیار بی‌احترامی کردند و از ساعت 7 صبح که رسیدیم تا حدود یک ظهر بازداشت بودیم که با وساطت مسئولان شهر اندیمشک آزاد شدیم.

"حاجی خلف" با اشاره به مراجعه مسئولان اندیمشک از جمله فرماندار و فرمانده انتظامی و اعضای شورای شهر، گفت: بنده در حضور مسئولان از رئیس قطار سوال کردم آیا بعد از رفع شدن مشکل کولرهای قطار در دورود اتفاقی افتاد که شما به مأموران بیشه اطلاع دادید؟ در حالی که هیچ مشکلی نبود.

وی افزود: تمام اتفاقات  ایستگاه بیشه و اندیمشک درحالی رخ داد که مشکل کولرها و چراغ‌های قطار در ایستگاه دورود رفع شده بود و همه مسافران هم در کوپه‌های خود بودند و کسی معترض نبود. حتی زمان مراجعه مأموران کسی از مسافران در راهروهای قطار نبود. 

حاجی خلف گفت: نمی‌دانیم مشکل رئیس قطار چه بود، شاید به دلیل اینکه ما هنگام بروز مشکل با مرکز راه آهن تماس گرفته و مراتب اعتراض خود را نسبت به مشکل قطار اعلام کرده بودیم آنها نیز با رئیس قطار تماس گرفته بودند و خواستار رفع مشکل شده بودند، از این قضیه ناراحت شده بود.

وی ادامه داد: هنوز هم نمی‌دانیم که رئیس قطار به پلیس چه گفته بود که برخورد مأموران ایستگاه بیشه با ما بسیار شدید بود در حالی که ما واقعاً غیر از اعتراض لفظی به وضعیت قطار هیچ کاری نکرده بودیم و واقعاً از برخورد مأموران و شدت عصبانیت آنها در ایستگاه بیشه در تعجب هستیم.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.