کد خبر : 22511 / /
/

یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی

خبر خوش برای یارانه بگیران | یارانه مشمولان جدید تا کی واریز خواهد شد؟

طبق اخبار رسیده تا آخر هفته جاری به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مشمولان جدید که اعتراضات آن ها پذیرفته شده است، یارانه و معوقات آن پرداخت می‌شود.

خبر خوش برای یارانه بگیران |  یارانه مشمولان جدید تا کی واریز خواهد شد؟

یارانه نقدی در دولت جدید با تغییراتی همراه خواهد شد. یارانه نقدی برای کمک به اقشار کم درآمد جامعه مطرح شد. یارانه نقدی در سال های بعد از سبد خانوارهای پولدار حذف شد.سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان اینکه نتیجه بررسی گروه اول ثبت‌نام کنندگان یارانه‌ نقدی مشخص شده است، گفت: این گروه شامل دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بودند که از این تعداد حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشمول دریافت یارانه شناخته شدند.خبرهای جدید پیرامون یارانه نقدی را اینجا بخوانید

یارانه نقدی+

یارانه نقدی بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوارها واریز می شود.مبلغ یارانه نقدی برای هر نفر ۴۴هزار و۵۰۰ تومان است که طبق گفته مقام های دولتی یارانه نقدی امسال تغییراتی خواهد داشت. در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی می پردازیم.

این یارانه بعد از تغییر روش تخصیص ارز ترجیحی به برخی از اقلام با یارانه نقدی و معیشتی پیشین ادغام و اصلاح شده و به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

بعد از اولین واریز که برای دو ماه اردیبهشت و خرداد صورت گرفت. با دستور رئیس جمهور ثبت نام از جاماندگان آغاز و به اعتراض حدود ۵ میلیون نفر رسیدگی شد.

حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور در گفت و گوی تلویزیونی اخیر خود اعلام کرده بود تا در مرحله سوم واریز یارانه ها، تمام افراد باید تعیین تکلیف شده و یارانه خود را دریافت کنند.

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی نشان می‌دهد که بیستم این ماه یعنی دوشنبه شب یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب ۹ دهک درآمدی اول جامعه واریز می‌شود.

علاوه بر این گروه، لیست جاماندگان یارانه هم در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهایی شده و یارانه این گروه از جاماندگان هم در تاریخ بیستم تیرماه قابل برداشت می‌شود.

یارانه نقدی

جزییات واریز یارانه نقدی به حساب متقاضایان بازبینی دهک بندی

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: یارانه نقدی جاماندگان تا انتهای هفته جاری (فردا) در صورت تایید مشمول بودن یارانه از طرف وزارت رفاه پرداخت می‌شود.

تمامی سرپرستان خانواری که تا تاریخ 15 خردادماه جهت دریافت یارانه کمک معیشتی ثبت‌نام نموده‌اند و توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشمول دریافت یارانه شناخته شده‌اند، تا پایان هفته یارانه و معوقات خود را دریافت می‌کنند.

پیرو اطلاعیه‌های قبلی مبنی بر امکان ثبت‌نام جاماندگان از دریافت یارانه نقدی یا متقاضیان جدید دریافت یارانه، اطلاعات سرپرستان خانواری که تا تاریخ 15 خردادماه در سامانه https://my.gov.ir ثبت‌نام کرده‌اند، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و پس از انجام آزمون وسع و تعیین دهک‌بندی توسط آن وزارتخانه، فهرست سرپرستان خانوار جدید مشمول دریافت یارانه به سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها اعلام شده است.

در صورتیکه بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم شناخته شده باشند، ماهانه مبلغ 400 هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی‌که جزو دهک‌های چهارم تا نهم معرفی گردیده باشند، مبلغ 300 هزار تومان ماهانه به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

گفتنی است یارانه‌های نقدی ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز تحت عنوان معوقات همزمان با یارانه تیرماه به حساب این سرپرستان خانوار واریز می‌شود. درصورتی‌که در زمان پرداخت یارانه نقدی مرحله 137(تیرماه سال جاری)، مبلغ یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز نشد به این معناست که این افراد در ارزیابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در دهک 10 قرار گرفته و مشمول دریافت یارانه شناخته نشده‌اند.

معترضان به دهک‌بندی اعلام شده یا افرادی که یارانه آنان از اردیبهشت ماه 1401 قطع شده است، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری اعتراض و درخواست بازبینی دهک‌بندی خود به سامانه اعلامی وزارت مذکور به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نموده یا با تلفن گویای 09200006369 تماس حاصل کنند.

گفتنی است، سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت ماه قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنان‌که در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه‌های نقدی ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز تحت عنوان معوقات تا پایان هفته به حساب آنان واریز می‌شود.

یارانه نقدی

یارانه نقدی

واریز معوقات یارانه نقدی تا پایان هفته

این سومین مرحله کمک معیشتی دولت است که به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. امشب تنها یک مرحله این یارانه به حساب این گروه واریز می‌شود و دو ماه باقیمانده تا آخر هفته واریز می‌شود.

براساس اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها «سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت ماه قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه‌های نقدی ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز تحت عنوان معوقات تا پایان هفته به حساب آنان واریز خواهد شد. 

یارانه نقدی جاماندگان قابل برداشت می‌شود؟

سازمان هدفمندی یارانه‌ها هنوز زمان قابل برداشت شدن یارانه جاماندگان را اعلام نکرده است. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز از این سازمان نشان می‌دهد یارانه جاماندگان همزمان با واریز مرحله سوم یارانه‌ها، قابل برداشت می‌شود.

یعنی افرادی که در دو ماه گذشته یارانه نگرفته‌اند و اعتراض خود را در سامانه ثبت کرده‌اند می‌توانند منتظر دریافت کمک معیشتی جدید دولت باشند. البته پیش ار این اعلام شده بود از ۲٫۵ میلیون نفری که در لیست جاماندگان قرار دارند، ۳۰۰ هزار نفر مشمول یارانه نشده‌اند.

یارانه نقدی

یارانه نقدی

چند نفر مشمول یارانه نقدی جدید می شوند؟

 حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به عدم دریافت کمک معیشتی دولت اعتراض کرده اند که از این تعداد، دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وارد لیست جدید یارانه بگیران شده اند و تنها ۳۰۰ هزار نفر از لیست خط خورده اند.

چند روز قبل روز، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرد «نتیجه بررسی گروه اول ثبت نام کنندگان یارانه ها مشخص شده است. این گروه شامل دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بودند که از این تعداد حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشمول دریافت یارانه شناخته شدند.»

بر این اساس کلیه افرادی که به عدم دریافت یارانه های جدید اعتراض کرده بودند مشمول این حمایت نقدی دولت می شوند و تنها ۳۰۰ هزار نفر از معترضان از لیست جدید خط می خورند.

حالا بسیاری از معترضان می توانند امیدوار باشند که مشمول حمایت دولت می شوند اما هنوز مشخص نیست زمان دقیق برداشت یارانه ها چه زمانی است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.