کد خبر : 21906 / /
/

چرا کلینیک قلب دکتر تپش؟

چرا کلینیک قلب دکتر تپش؟

قلب مهم ترین عضو حیاتی بدن است. امروزه‌ بیشترین علت مرگ و میر مرتبط با مشکلات قلبی‌ و عروقی هستند. خوشبختانه اغلب مشکلات قلبی و عروقی قابل پیشگیری هستند. به دلیل حساسیت شدید این عضو در صورت مشاهده هرگونه اختلال فورا باید به‌ کلینیک تخصصی قلب و فشار تپش مراجعه کنید‌‌.

حتی افرادی مانند ورزشکاران بدون مشاهده و‌احساس‌ مشکل قلبی برای چکاب سلامت این عضو حیاتی‌ به این‌ کلینیک‌ ها مراجعه می کنند.

از جمله  مشکلات شایع قلبی و عروقی که به اختصار به ان ها بیماری قلبی نیز می گویند می توان به نارسایی قلبی، سکته یا حمله ی قلبی، اریتمی یا اختلالات ریتم قلب و بیماری های دریچه‌ قلبی اشاره کرد.

سکته قلبی در اثر لخته شدن خون اتفاق می افتد که سبب قطع‌ شدن‌ جریان خون می شود.در صورتی که قطع شدن جریان خون به صورت کامل اتفاق بیوفتد امکان دارد بخشی از عضله های قلب شروع به مردن میکنند. افرادی که برای بار اول سکته قلبی می‌ کنند، به دنبال آن به زندگی خود برمی‌ گردند.

اما تجربه یک حمله قلبی به این معنی است که ما نیاز به ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود داریم.

داروها و تغییر سبک زندگی که توسط پزشک تعیین می گردد بر اساس میزان وسعت حمله قلبی متفاوت خواهد بود.

نارسایی قلبی:

نارسایی قلبی‌ یا نارسایی احتقانی به این معنی می باشد که پمپاژ خون توسط قلب از حالت معمول خارج می شود. در این حالت توان انقباض قلب کم می شود و قلب وظیفه ی پمپاژ خون را به خوبی انجام ‌نمی دهد و نمی تواند نیاز اکسیژن بدن را به خوبی برطرف کند. در صورت عدم درمان به موقع به مرور زمان این نارسایی وخیم تر خواهد شد. عمل کردن به توصیه های پزشک به صورت دقیق ضروری است و نقش زیادی در جلوگیری از پیشرفت این بیماری دارد.

اریتمی:

 

به ریتم غیر طبیعی قلب اریتمی می گویند که انواع مختلفی تیز دارد. در بیماری اریتمی قلبی، ضربان قلب تند تر، کندتر میشود یا به طور نامنظم اتفاق می افتد.

اریتمی همچنین می تواند در عملکرد قلب اختلال ایجاد کند و سبب کاهش توانایی قلب در پمپاژ خون شود که در این‌صورت این عضو نمی تواند نیاز بدن را پوشش دهد.

3

بیماری دریچه قلب

یکی از بیماری های دریچه قلبی، تنگی دریچه است که در این شرایط دریچه های قلب به اندازه کافی باز نشده و خون به حالت طبیعی ‌نمی تواند‌ از آن عبور کند.

همچنین ممکن است که دریچه ها به طور کامل بسته نشوند و خون مجدد در هنگام پمپاژ به‌ قلب باز گردد که به این حالت پس زدن خون از دریچه نیز می گویند.

مصرف خودسرانه داروها و عدم مراجعه به پزشک متخصص مربوطه سبب ایجاد عوارض جبران ناپذیر‌ خواهد شد. با مشاهده هر گونه علائم غیر طبیعی آن را جدی بگیرید و در اولین فرصت برای چکاب به پزشک متخصص با تجربه در کلینیک دکتر تپش ‌مراجعه فرمایید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.