کد خبر : 21864 / /
/

پتو ژله ای

پتو ژله ای

همه افراد برای داشتن یک خواب عمیق و راحت به برخی از ملزومات اولیه نیاز دارند. پتو یکی از مهم ترین وسایل خواب است. پتوها نیز بر اساس الیاف مورد استفاده به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. پتوهای ژله ای چند سالی است که وارد بازار شده اند و به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود از جمله نرمی و لطافت در مدت زمان کوتاهی طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند. در ادامه این مطلب می خواهیم به بررسی پتوی ژله ای بپردازیم؟ چه ویژگی هایی دارد و مزایا و معایب پتوی ژله ای چیست؟ منبع سایت کالای خواب بالیشما

 

پتوی ژله ای چیست و چه کاربردی دارد؟

پتوهای ژله ای به پتوهای چهار فصل نیز معروف هستند و به پتوهای نرم که وزن بسیار سبکی دارند می گویند. پتوهای ژله ای بافت بسیار نرمی دارند و به دلیل حجم بسیار کمی که اشغال می کنند به عنوان پتوی مسافرتی نیز استفاده می شوند. اما پتوهای ژله ای با وجود بافت نرم و وزن کم، گرمای فوق العاده ای دارند و به همین دلیل در هر روز از سال قابل استفاده هستند.

با وجود پتوهای ژله ای، همه افراد در گروه های سنی مختلف در هنگام خواب احساس آرامش بیشتری می کنند و دیگر خبری از پتوهای قدیمی خشن با پرزهای مزاحم نیست. به همین دلیل، نوزادان نیز تمایل دارند از پتوهای ژله ای برای خواب استفاده کنند. خوشبختانه پتوهای ژله ای در طرح ها و رنگ های مختلفی هستند و بسته به قیمت پتو می توان از آنها برای جهیزیه استفاده کرد.

پتوی ژله ای مناسب برای چهار فصل سال

علاوه بر لحاف عروسی می توانید با خرید یک پتوی ژله ای در طرح ها و رنگ های شاد یک ست تخت جهیزیه کامل تهیه کنید.

ویژگی های ارائه پتو ژله ای، پتوی نرم با دوام بالا

پتوهای ژله ای به دلیل داشتن بافت نرم و لطیف به فروش قابل توجهی در بازار دست یافته اند. اما این ویژگی تنها دلیل انتخاب پتوهای ژله ای نیست. پتوهای ژله ای با الیاف ضد حساسیت ساخته شده اند. به همین دلیل افرادی که پوست حساس یا آلرژی های تنفسی دارند بدون هیچ مشکلی می توانند از پتوهای ژله ای استفاده کنند.

پتو

 

56

طرح و رنگ پتوهای ژله ای به شما حق انتخاب بیشتری می دهد

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد پتوهای ژله ای دوام و ماندگاری این محصولات است. این پتوها را می توان برای چندین دهه بدون آسیب رساندن به بافت آنها نگهداری و استفاده کرد. شست و شوی آسان با دست و ماشین لباسشویی به دلیل وزن کم از دیگر مزیت ها و ویژگی های پتوهای ژله ای است. علاوه بر این، پتوهای ژله‌ای در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شوند و می‌توان از آن برای هر سرویس خواب استفاده کرد. در صورت خرید پتوهای ژله ای برای جهیزیه می توانید رنگ آن ها را با ست حوله یا حوله عروسی، فرش یا پرده اتاق خواب ست کنید.

پتوهای ژله ای نوعی پتو درجه یک هستند. این پتوها ضد چروک بوده و قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند. همچنین حداقل پر شدن پتوهای ژله ای از مهمترین ویژگی های این پتوها می باشد.

 

55

قیمت پتوهای ژله ای ارزان است.

پتوی ژلاتینی بهتر است یا پتوی حوله ای؟

پتوهای ژله ای ارزان تر از پتوهای حوله ای هستند. البته پتوهای حوله ای دمای بالاتری دارند و بیشتر برای مناطق سردسیر مناسب هستند. همچنین پتوهای حوله ای بسیار بهتر از پتوهای ژله ای هستند. این یکی از معایب پتوهای ژله ای است.

همچنین به خاطر داشته باشید که پتوهای حوله ای ضخیم تر و متراکم تر از پتوهای حوله ای فیبر هستند. اما پتوهای حوله ای به نرمی پتوهای ژله ای نیستند و از نظر رنگ آن براقیت را ندارند. همچنین از آنجایی که پتوهای ژله ای فضای کمتری را اشغال می کنند، برای افرادی که چندین پتو در خانه نگهداری می کنند بسیار مناسب و کاربردی است.

جنس پتوی ژله ای چیست؟

پتوهای ژله ای از الیاف مصنوعی به نام پلی استر ساخته شده اند و به همین دلیل بافت بسیار نرم و عمر طولانی دارند. ظرافت الیاف پلی استر در پتوهای ژله ای مشهود است. پتوهای ژله ای به دلیل بافت ظریف و سبکی که دارند با روتختی های چهل تکه قابل ترکیب هستند و می توان قبل از خواب از آن استفاده کرد. روتختی های چهل تکه معمولا از نخ پنبه ای ساخته می شوند و مانند پتوهای ژله ای بسیار سبک و راحت هستند.

انواع پتوهای ژله ای چیست؟

انتخاب نوع پتو باید بر اساس سن و جثه افراد باشد. مثلاً پتوهای نوزاد برای دوران شیرخوارگی مناسب نیستند و در روزهای سرد باعث بیماری برای کودکان نمی شوند. انتخاب حوله نیز مانند پتو باید دقیقاً اندازه افراد باشد. به عنوان مثال، اندازه حوله کودک با یک گروه متفاوت به طور کلی متفاوت است.

معایب پتوهای ژله ای، پتوهای الیاف مصنوعی

پتوهای ژله ای از الیاف مصنوعی و از پنبه خالص ساخته شده اند. این یکی از معایب عمده پتوهای ژله ای است. با این حال، پتوهای ژله ای یکی از پرطرفدارترین پتوهای سال های اخیر هستند.

معرفی مضرات پتوهای ژله ای

بهترین انواع پتو برای منزل یا مسافرت را برای شما در فروشگاه مکالای خواب بالیشما فراهم کرده ایم .

- امیدواریم اطلاعات این مقاله به اندازه کافی مفید بوده باشد.

برای مشاهده مقاله بیش تر اینجا کلیک کنید .

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.