کد خبر : 3697 / /
/

رقم قرداد مهدی طارمی چقدر است؟

در جدیدترین آپدیت سایت ترانسفر مارکت از ارزش‌گذاری بازیکنان دنیای فوتبال، مهدی طارمی با جهشی بزرگ، به یازدهمین بازیکن ارزشمند فوتبال پرتغال تبدیل شد.​

رقم قرداد مهدی طارمی چقدر است؟

این فصل از رقابت‌های فوتبالی برای مهدی طارمی به بهترین شکل ممکن در حال اتمام است و شاید تصاحب جام قهرمانی در لیگ پرتغال می‌توانست فصل را به شکلی خارق العاده برای مهاجم ایرانی پورتو به پایان برساند اما کسب نائب قهرمانی در پرتغال نیز دستاورد بزرگی در نخستین فصل از حضور طارمی در آبی و سفیدهای بندرنشین محسوب می‌شود.

طارمی که در این فصل در تمامی رقابت‌ها ۴۸ بار برای پورتو به میدان رفت، در مجموع ۲۳ بار برای تیمش گلزنی کرد و مجموع پاس گل‌ها و پنالتی‌های گرفته شده توسط او به عدد ۱۸ رسید.

طارمی در مجموع ۳۰۲۱ دقیقه با لباس پورتو به میدان رفت و روی ۴۱ گل تیمش نقش مستقیم داشت که آمار استثنایی هر ۷۴ دقیقه تأثیرگذاری روی یک گل برای پورتو را به ثبت رسانده است.

نمودار ارزش‌گذاری مهدی طارمی در ۴ ماه پیش. مقایسه رتبه‌های او با نمودار فعلی، نشان از رشد مهاجم بوشهری پورتو دارد

البته هنوز یک هفته از رقابت‌های لیگ پرتغال باقی مانده است و طارمی این فرصت را دارد تا آمار خود را بهبود ببخشد ولی او هم اکنون با ۱۱ پاس گل، بهترین گلساز لیگ پرتغال است و در جدول گلزنان نیز با ۱۶ گل زده در رده سوم جای دارد و اگر پنالتی هایی که طارمی از ابتدای فصل برای پورتو گرفته بود را خودش به گل تبدیل می‌کرد، او اکنون آقای گل لیگ این کشور نیز بود.

درخشش مهدی طارمی در پورتو

مهدی طارمی

درخشش فوق العاده طارمی در لیگ پرتغال باعث شد تا کارشناسان فوتبال این کشور مجبور به تعریف و تمجید از ستاره ایرانی پورتو شوند و امروز نیز طارمی برای سومین ماه متوالی از سوی وب سایت GoalPoint پرتغال، عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ برتر فوتبال این کشور را به خود اختصاص داد.

و این هم آپدیت نمودار ارزش‌گذاری طارمی در موارد مختلف. او یازدهمین بازیکن ارزشمند پرتغال و چهارمین بازیکن ارزشمند پورتو است.

درخشش طارمی سبب شد تا سایت ترانسفر مارکت در جدیدترین آپدیت خود از ارزش‌گذاری بازیکنان فوتبال، ارزش طارمی را ۴ میلیون یورو دیگر افزایش داده و از ۱۲ میلیون یورو، به ۱۶ میلیون یورو برساند تا شاهد افزایش رتبه ستاره ایرانی پورتو در رده بندی‌های مختلف باشیم.

طارمی اکنون در رتبه ۵۴۰ ارزشمندترین بازیکنان دنیای فوتبال قرار دارد. رتبه قبلی او ۷۲۰ بود و پس از آپدیت جدید، صعود چشمگیری داشت. مهاجم ایرانی پورتو که پیش از این هشتمین بازیکن ارزشمند تیمش بود، با صعودی ۴ پله‌ای به رتبه چهارم ارزشمندترین بازیکنان پورتو رسید.

نمودار میزان تغییرات ارزش‌گذاری مهدی طارمی در سایت ترانسفر مارکت. ارزش او پس از حضور در پرتغال، رشد چشمگیری داشته است.

طارمی قبل از آپدیت جدید ترانسفر مارکت، بیست و چهارمین بازیکن ارزشمند لیگ پرتغال بود ولی اکنون به رده یازدهم مشترک صعود کرده است. ژسوس کرونا، نونو مندس، اوتایو، رافا سیلوا، آلخاندرو گریمالدو، جولین ویگل، اورتون، داروین نونیز، لوئیس دیاز و پدرو پورو تنها بازیکنانی هستند که در لیگ پرتغال ارزشی بالاتر از مهدی طارمی دارند.

نام مهاجم ایرانی پورتو در ترکیب منتخب ارزشمندترین بازیکنان لیگ برتر پرتغال نیز دیده می‌شود.

مهاجم ایرانی پورتو پس از سردار آزمون، دومین بازیکن ارزشمند ایرانی است. او که پیش از این در رده ۹۸ گرانترین مهاجمین دنیا بود، با صعودی ۱۸ پله‌ای به رتبه ۸۰ ارزشمندترین سنتر فوروارد در جهان رسید. بازیکن ۲۸ ساله پورتو همچنین در میان بازیکنان همسن خود که متولد ۱۹۹۲ هستند، به رتبه ۴۶ صعود کرد.

طارمی همچنین در ترکیب منتخب با ارزشترین بازیکنان لیگ برتر پرتغال حضور دارد. بجز او سه بازیکن دیگر از پورتو در ترکیب یازده نفره با سیستم ۴۴۲ حضور دارند.

مهدی طارمی با ۱۶ میلیون یورو و پس از سردار آزمون، دومین بازیکن ارزشمند فوتبال ایران است.

با توجه به درخشش فوق العاده طارمی در این فصل فوتبالی و با توجه به فروش موسی مارگا دیگر مهاجم پورتو به تیم الهلال، سران پورتو در پی حفظ مهاجم ایرانی و ارزشمند تیم خود هستند. پس از درخشش در دو سال اخیر و در فوتبال پرتغال، باید دید سرنوشت طارمی در فوتبال اروپا به کجا ختم خواهد شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.