کد خبر : 1916 / /
/

گل زیبای مرحوم نادر دست نشان در بازی +فیلم

مرحوم نادر دست‌نشان در دوران جوانی در زمین‌های فوتبال گل می‌کاشت.

گل زیبای مرحوم نادر دست نشان در بازی +فیلم

نادر دست‌نشان متولد ۳ خرداد ۱۳۳۹ – درگذشته ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ایران بود. نادر دست‌نشان  تمام دوران بازیگری خود را در تیم نساجی گذراند و زننده بیشترین گل‌های متوالی در لیگ برتر فوتبال ایران است.نادر دست‌نشان به عنوان سرمربی نیز موفق شد به همراه چهار تیم به لیگ برتر صعود کند و یک نائب قهرمانی جام حذفی را نیز در کارنامه دارد.نادر دست‌نشان در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ به علت بیماری کووید-۱۹ در بیمارستان رازی قائمشهر درگذشت.آخرین خبرهای مرتبط با نادر دست‌نشان را در سایت خبرآزاد بخوانید 

 نادر دست نشان، مربی پرسابقه فوتبال ایران عصر امروز و پس از چندین روز مبارزه با ویروس کووید 19 دار فانی را وداع گفت. این اتفاق تلخ در فاصله چند ماه پس از درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان، جامعه فوتبال را بار دیگر سوگوار کرد.

با توجه به احتمال ازدحام در مراسم تشییع و خاکسپاری، خانواده مرحوم دست نشان با انتشار اطلاعیه ای در رابطه با چگونگی برگزاری این مراسم توضیحاتی را ارائه کرده و از فوتبالدوستان و هواداران نادر دست نشان خواست تا در مراسم فردا حضور پیدا نکنند.

نادر دست‌نشان /در این اطلاعیه آمده است:

در پی درگذشت زنده یاد نادر دست نشان ضمن تشکر و قدردانی از مردم شریف بابت همدردی با خانواده داغدارمان، به اطلاع عموم می رساند جهت رعایت مسائل و پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و اینکه در یک سال گذشته 2 عزیز این خانواده به دلیل ابتلا به این ویروس منحوس از دست رفتند و نمی خواهیم خانواده ای دیگر داغدار شود، مراسم خاکسپاری پیکر مرحوم نادر دست نشان بدون حضور دوستان و طرفدارانش برگزار خواهد شد.

امیدواریم در فرصتی مناسب و با ریشه کن شدن این ویروس، مراسمی در شان آن عزیز از دست رفته برگزار کنیم.

خانواده نادر دست نشان 

او کوچکترین فرزند خانواده می باشد وسه خواهر و پنج برادر دارد و فوتبال را از برادر بزرگترش آقای رحیم دست نشان شروع کرد و در آغاز فعالیت در فوتبال پست دروازه بان بوده است.

آقای دست نشان بازی متوالی در یک فصل ۹ گل را به ثمر رساند.

همچنان وی مدرک مربیگری a و b آسیا را زیر نظر استادان فیفا دریافت کرد

در سال ١٣٧٨دستیار کارلوس لدوی ایتالیایی نوجوانان بود که این تیم به چهارمین مقام آسیا رسید.

دست‌نشان کاپیتان تیم منتخب مازندران هم بود که در سال ۱۳۶۴ به عنوان نمایندهٔ ایران به جام قائد اعظم پاکستان اعزام شد و در حالی که تیم‌های ملی چین، پاکستان و بنگلادش در مسابقات حضور داشتند به مقام قهرمانی جام قائد اعظم رسید و نادر دست‌نشان آقای گل این مسابقات شد.

دستنشان در سال ۱۳۸۷ با تیم پگاه گیلان نایب قهرمان جام حذفی ایران شد.

افتخارات نادر دست نشان 

نادر دست نشان

افتخارات دوران بازیکنی نادر دست نشان 

مقام سومی با منتخب مازندران

قهرمانی در جام قائد اعظم

آقای گلی با منتخب مازندران

دوران مربی گری نادر دست نشان 

۸۷–۱۳۸۶: نایب قهرمان با پگاه گیلان

صعود به لیگ برتر نادر دست نشان

۱۳۸۵–۱۳۸۴: مس کرمان

۱۳۸۸–۱۳۸۷: استیل‌آذین

۱۳۸۹–۱۳۸۸: نفت تهران

۱۳۹۵–۱۳۹۴: نفت آبادان

ناکامی های نادر دست نشان

نادر دست نشان

آقای دست‌نشان در تیرماه ۱۳۹۰ به‌عنوان سرمربی تیم شهرداری اراک معرفی شد و متاسفانه به علت کسب نتایج ضعیف تیم در لیگ آزادگان در اسفند ٩٠ از سمت مربیگری تیم شهرداری اراک اخراج شد.

خرداد ۱۳۹۴ مدیر باشگاه ماشین سازی تبریز با قرارداد دو ساله، قدیمی ترین تیم فوتبال شمال غرب کشور که تیم فوتبال ماشین سازی میباشد را به دست آقای نادر دست نشان واگذار کرد. وی تصمیم گرفت با تیم ابومسلم همکاری کند ولی مشکلات زیاد این تیم باعث شد که از تصمیم خود صرف‌نظر کند و با این تیم قرارداد امضا نکند وی در سال ۱۳۸۸ مربی تیم نساجی مازندران شد که از ناکامی این تیم کناره‌گیری کرد.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.