کد خبر : 5902 / /
/

رشد شدید قیمت خودرو| این خودرو 80 میلیون گران شد!

تاخت و تاز قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه دارد؛ به طوری که از ابتدای مرداد تاکنون، قیمت بعضی خودروها ۵ تا ۸۰ میلیون تومان افزایش داشته است.

رشد شدید قیمت خودرو| این خودرو 80 میلیون گران شد!

تاخت و تاز قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه دارد؛ به طوری که از ابتدای مرداد تاکنون، قیمت بعضی خودروها ۵ تا ۸۰ میلیون تومان افزایش داشته است.

در شرایطی که در بازار خودرو، قیمت‌های اعلامی منجر به رکود شدید فروش خودرو شده است، اما با این حال، در روزهای اخیر، قیمت‌ها به مسیر صعودی خود ادامه داده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت پژوپارس اتوماتیک از ابتدای مرداد، با افزایش ۱۸ میلیون تومانی روبه‌رو شده است. این خودرو در ابتدای مرداد ۳۶۵ میلیون تومان قیمت داشت و این در حالی است که هم اکنون به قیمت ۳۸۳ میلیون تومان به فروش می‌رود.

قیمت پژو۲۰۶ وی۸ صندوق‌۳دار نیز که در حال حاضر به قیمت ۳۰۳ میلیون تومان به فروش می‌رود، در ابتدای مردادماه ۲۸۰ میلیون تومان قیمت داشت و این یعنی افزاییش حدود ۲۳ میلیون تومانی در کمتر از یک ماه.

از سوی دیگر، پژو۲۰۷ اتوماتیک از سوی فروشندگان خودرو مدل ۱۴۰۰ در بازار خودرو به قیمت ۴۲۰ میلیون تومان عرضه می‌شود؛ این خودرو در ابتدای مرداد ۳۹۳ میلیون تومان قیمت داشت. به عبارتی، این خودرو شاهد رشد ۲۷ میلیون تومانی قیمت در این بازه زمانی بوده است.

قیمت خودرو| رشد ۸۰ میلیون تومانی پژو۲۰۰۸!

در این میان، پژو۲۰۰۸ از ابتدای مرداد رشد ۸۰ میلیون تومانی را تجربه کرده است. این خودرو هم اکنون در بازار به قیمت ۹۷۰ میلیون تومان دیده می شود.

گزارش‌ها همچنین از بازار خودرو نشان می‌دهد پژو۴۰۵ جی ال ایکس با رشد ۱۷ میلیون تومانی قیمت روبه‌رو شده و به قیمت ۲۲۷ میلیون تومان در بازار دیده می شود.

قیمت خودرو| افزایش ۲۰ میلیون تومانی دنا معمولی

اما در حوزه خودروهای تولیدی سایپا، پراید ۱۱۱، رشد قیمت ۱۰ میلیون تومانی را تجربه کرده است و این خودرو امروز در بازار، ۱۴۹ میلیون تومان قیمت دارد. همچنین قیمت پراید ۱۳۱ از ابتدای مرداد، ۹ میلیون تومان افزایش یافته و در بازار ۱۳۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.

تیبا هاچ بک با رینگ فولادی مدل سال ۹۹ در حال حاضر در بازار ۱۵۳ میلیون تومان قیمت دارد؛ این خودرو رشد ۱۴ میلیون تومانی قیمت را در بازه ابتدای مرداد تاکنون تجربه کرده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد دنا معمولی در حالی در ابتدای مرداد، ۲۹۰ میلیون تومان قیمت داشت که این خودرو با افزایش ۲۰ میلیون تومانی، به قیمت ۳۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

دناپلاس اتوماتیک نیز رشد ۵ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده و به قیمت ۴۴۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

قیمت خودرو| توقف تولید 5 خودرو در ایران خودرو

گزارش وازرت صمت نشان می دهد: تولید پنج محصول در ایران خودرو متوقف شده است.پژو 206 تیپ پنج،سمند سورن، پژو پارس و 207 دستی در کنار رانا پنج محصولی هستند که در تیر تولید نشده اند.

قیمت خودرو

5 محصول ایران خودرو از لیست تولید این خودروساز خط خوردند. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وزارت صمت ایران خودرو تولید 5 محصول سواری خود را در تیرماه سال جاری متوقف کرده است.

این 5 محصول سال گذشته تا پایان تیرماه در خطوط تولید این خودروساز حضور داشتند اما امسال تولیدشان متوقف شده است.

نخست:بی تردید در سرلیست خودروهای متوقف شده در اولین ماه تابستان پژو 206 تیپ 5 قرار دارد.آمارهای وزارت صمت نشان می دهد ایران خودرویی ها طی 4 ماهی که از سال جاری می گذرد حتی یک دستگاه از این خودروی جوان پسند را تولید نکرده اند.

در حالی تولید پژو 206 تیپ 5 در خطوط تولید ایران خودرو صفر شده است که سال گذشته این خودروساز تا پایان اولین ماه از فصل تابستان در مجموع بیش از 6 هزار و 250 دستگاه از این محصول پرطرفدار خود را تولید کرده بود.

دوم:غول آبی جاده مخصوص در سایت تبریز خود نیز تولید سمند سورن ELX رو متوقف کردند. سال 99 آبی های جاده مخصوص در بازه زمانی یاد شده تولید بیش از هزار و 300 دستگاه از این محصول را نهایی کردند.

قیمت خودرو

سوم:پژو پارس LX با موتور TU5 و گیربکس اتوماتیک نیز از لیست تولید ایران خودرو طی 4 ماه ابتدایی سال جاری خط خورده است.آبی های جاده مخصوص پیش تر تولید این محصول اتوماتیک را در سایت های تولیدی خود در تهران، مازندران، فارس، سمنان و کرمانشاه در دستورکار داشتند اما سال گذشته تنها در سایت غربی خود در شهرستان صحنه استان کرمانشاه 463 دستگاه از این خودرو را تولید کردند. آمارهای وزارت صمت نشان می دهد امسال نیز تولید این خودرو تا پایان اولین ماه از فصل تابستان متوقف مانده است.

چهارم:ایران خودرویی ها تولید یک محصول از خانواده پژو 207 را نیز در بازه زمانی یاد شده متوقف کردند.پژو 207 صندوقدار با گیربکس دستی محصولی است که آبی های جاده مخصوص تا پایان تیرماه 99 در مجموع بیش از 340 دستگاه از آن را تولید کردند اما درآمارهای منتشر شده تا پایان تیرماه سال جاری نشان می دهد خبری از تولید آن نیست.

پنجم:رانا معمولی پنجمین محصول ایران خودرو است که تولیدش در 4 ماه ابتدایی سال جاری متوقف شده است. آبی های جاده مخصوص تا پایان تیرماه سال گذشته تولید 178 دستگاه از این محصول سدان خود را نهایی کرده بودند اما تا پایان تیرماه 1400 یک دستگاه نیز از این محصول در خطوط تولید این خودروساز دیده نشده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.