کد خبر : 1226 / /
/

رضا عطاران و عکس های جالبش

درباره رضا عطاران بازیگر خوب سینمای کشورمان بخوانید.

رضا عطاران و عکس های جالبش

رضا عطاران بازیگر خوب سینما و تلویزیون در بیستمین روز از اردیبهشت ماه 1347 در یکی از محله های قدیمی شهر مشهد متولد شد، او علاوه بر بازیگری در زمینه های دیگر مثل کارگردانی، فیلم نامه نویسی و خوانندگی نیز فعالیت دارد. او اصالتی کاخکی دارد و سومین فرزند خانواده است، زمانی که سن کمی داشته مادرش در زلزله کاخک فوت شده است. رضا عطاران بعد از اینکه دیپلم خود را در رشته اقتصاد گرفت برای ادامه تحصیل راهی تهران شد و در دانشکده هنرهای زیبایی دانشگاه تهران رشته طراحی صنعتی را انتخاب کرد و به تحصیل پرداخت. او بخاطر علاقه اش به هنر و بازیگری دانشگاه را رها کرد و به سینما روی آورد و با بازی در تئاتر حسن حامد فعالیت هنری خود را در سال 1361 آغاز نمود.

بیداران و شروع عطاران

رضا عطاران

عطاران در سال 1369 با بازی در مجموعه تلویزیونی بیداران به کارگردانی اصغر عبداللهی برای اولین بار در تلویزیون دیده شد و پس از آن با ایفای نقش در سریال پرواز 57 و ساعت خوش مهران مدیری به شهرت رسید و در عرصه بازیگری پیشرفت کرد. سریال پرواز 57 یکی از نخستین سریال های طنز بعد از انقلاب بود که توسط مهران مدیری و در سال 1372 ساخته و از شبکه اول سیما به نمایش گذاشته شد و مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد. رضا عطاران در کنار نصرالله رادش، سعید آقاخانی و حمید لولایی در این مجموعه تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت.

مجید دلبندم و خاطرات کودکی

رضا عطاران

عطاران بعد از بازی در سریال های سال خوش، سرزمین سبز و دنیای شیرین، در سال 1378 اولین فعالیت خود در زمینه کارگردانی را با مجموعه تلویزیونی مجید دلبندم رقم زد. عطاران در این سریال علاوه بر کارگردانی و نویسندگی به عنوان بازیگر هم حضور داشت. مجید دلبندم داستان عروسکی دست دراز به نام مجید است که با شیرین کاری هایش هر بار ماجرای تازه ای را خلق می کند. این سریال در گروه کودک و نوجوان تولید شده و با استقبال بسیار خوبی روبرو شد، یوسف تیموری، زیبا بروفه ، جواد رضویان و مجید صالحی از دیگر بازیگران این مجموعه طنز میباشند. 

شب های سال 83 و خانه بدوش

رضا عطاران

آقای عطاران در ادامه فعالیت کارگردانی در سال 1379 قطار ابدی را ساخت ، او از سال 1376 تا 1382 سریال های سیب خنده، ستاره ها، کوچه اقاقیا را به طور حرفه ای ساخت و عرضه کرد. خانه بدوش یکی دیگر از سریال های پر بیننده رضا عطاران است که در سال 1383 ساخته و در ماه رمضان از شبکه سوم سیما به نمایش گذاشته شد. عطاران با این سریال وارد عرصه تولید سریال های مناسبتی ماه رمضان شد و مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد.

ماه رمضان و متهم گریخت

رضا عطاران

عطاران بعد از سریال خانه بدوش مجموعه متهم گریخت را در سال 1384 گارگردانی کرد، این سریال به نویسندگی سعید آقاخانی در ماه رمضان از شبکه سوم سیما پخش شد و با استقبال خوبی هم روبرو گردید. سیروس گرجستانی، علی صادقی و مریم امیرجلالی از دیگر بازیگران این مجموعه طنز بودند، رضا عطاران پس از آن سریال ترش و شیرین را برای پخش در نوروز 1386 ساخت.  او همچنین در سال 87 با ساخت سریال بزنگاه توانست توجه هوادارانش را بار دیگر به خود جلب نماید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.