کد خبر : 3421 / /
/

ظریف با پاپ دیدار کرد+جزئیات بیشتر

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در واتیکان دیدار کرد.

ظریف با پاپ دیدار کرد+جزئیات بیشتر

 

 

خبرنگار نشنال کاتولیک رجیستر از دیدار ظریف با رهبر معنوی کاتولیک‌های جهان خبر داد و اعلام کرد: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان به صورت خصوصی در واتیکان دیدار کرده است.

خبرنگار دیگری هم در توئیتی اعلام کرد که ظریف درباره بحران خاورمیانه با پاپ گفت‌وگو کرده است.

ظریف که دیروز (یکشنبه) ۲۶ اردیبهشت ماه و در دومین مقصد سفرش به اروپا وارد رم شد، صبح امروز (دوشنبه) نیز با «لویی گی دی مایو» وزیر امور خارجه ایتالیا در رم دیدار و گفت‌وگو کرد. 

دیدار ظریف با پاپپیش از این اعلام شده بود که ظریف برای ملاقات با مقامات واتیکان و ایتالیا به رم سفر کرده و در این سفر علاوه بر رایزنی در خصوص گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه روابط دوجانبه، پیرامون همکاری‌ها در موضوعات مورد علاقه طرفین در سطح بین‌المللی نیز به تبادل نظر خواهد پرداخت.

وزیر امور خارجه روز گذشته نیز همزمان با حضورش در رم در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره جنایات صهیونیست‌ها و اوضاع سرزمین‌های اشغالی شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی پیش از این به اسپانیا سفر و با وزیر خارجه و وزیر صنعت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود. ظریف قبل از آن نیز در سفری یک روزه به دمشق با بشار اسد رئیس جمهور و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دیدار کرد. ملاقات با رهبران گروه‌های فلسطینی مقیم دمشق نیز از دیگر برنامه‌های ظریف در سوریه بود.

منبع:فارس

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.