کد خبر : 2996 / /
/

حضور سفیر عراق در تهران در وزارت خارجه درپی حوادث کربلا

مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه در پی اقدام عده‌ای آشوبگر در تعرض به سرکنسولگری ایران در کربلا، در ملاقات سفیر عراق، اقدام انجام شده علیه نمایندگی ایران در کربلا را محکوم کرد.

حضور سفیر عراق در تهران در وزارت خارجه درپی حوادث کربلا

 

 

به گزارش اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه در پی اقدام عده‌ای آشوبگر در تعرض به سرکنسولگری ایران در کربلا و در ادامه مجموعه اقدامات صورت‌گرفته از سوی وزارت امور خارجه از شب گذشته، در ملاقات سفیر عراق، اقدام انجام شده علیه نمایندگی ایران در کربلا را محکوم کرد. 

وی در این ملاقات، خواستار حفظ تدابیر و تمهیدات امنیتی از سوی جهات ذیربط دولت عراق برای محافظت از اماکن دیپلماتیک ایران به موجب کنوانسیون ۱۹۶۳ وین شد. 

سفیر عراق نیز در این ملاقات گفت: دولت عراق به عنوان دولت پذیرنده در خصوص تضمین امنیت و ایمنی اماکن نمایندگی‌ها متعهد است. 

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش ایرنا درباره حمله به سرکنسولگری ایران در کربلا تصریح کرد: عده‌ای تعرضی به نمایندگی ایران در کربلا داشتند. از همان ابتدا با مراجع ذیربط با عراق از طریق سرکنسولگری و سفارت‌مان در بغداد تماس گرفته شد و با متعرضین برخورد شده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران این حمله را به شدت محکوم می‌کند، خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت عراق در وظایف خود در صیانت از نمایندگی‌های دیپلماتیک براساس کنوانسیون وین ۱۹۶۱ با دقت عمل کند. همچنین وزارت امور خارجه دیشب یادداشت اعتراضی را به سفارت عراق داد و انتظار داریم دولت عراق به وظایف خود عمل کند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.