کد خبر : 1635 / /
/

واکنش سئول از احتمال آزادسازی کشتی توقیفی از سوی ایران چه بود؟+جزئیات بیشتر

کره جنوبی از اظهارات مقامات تهران مبنی بر اینکه در حال بررسی آزادی نفتکش توقیف شده این کشور و ناخدای آن با دیدگاه مثبت هستند استقبال کرد.

واکنش سئول از احتمال آزادسازی کشتی توقیفی از سوی ایران چه بود؟+جزئیات بیشتر

 

 

به گزارش تارنمای تلویزیون "کی بی اس" کره جنوبی، «چوی یانگ سام» سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی در یک نشست رسانه ای گفت که دولت از نزدیک مواضع ایران در مورد این کشتی را دنبال می کند و انتظار می رود بزودی «خبرهای خوبی» در مورد آزادسازی کشتی کره جنوبی منتشر شود.

این مقام کره جنوبی با بیان اینکه توقیف نفتکش کره ای  بر روابط دو جانبه «سنگینی» کرده است، گفت: حل و فصل این موضوع «یک نقطه عطف مهم برای توسعه روابط سئول و تهران» خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی همچنین گفت: دولت کره جنوبی حداکثر تلاش خود را خواهد کرد تا زمانی که مسئله حل شود با نهادهای مربوطه همکاری کند.

گزارش می افزاید: سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته است که تحقیقات در مورد توقیف کشتی کره ای به صورت انجام شده است که برای کشتی و ناخدا مفید باشد قوه قضائیه نیز با دیدگاه مثبتی به پرونده پرداخته است.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه سال گذشته یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی را به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس توقیف کرد.

همزمان رسانه های کره جنوبی اعلام کردند: «چانگ سیه کون» نخست وزیر کره ظرف چند روز آینده برای مذاکره در مورد آزاد سازی نفتکش توقیف شده کره جنوبی و ناخدای آن به ایران سفر می کند

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.