کد خبر : 2836 / /
/

پشت پرده قتل وحشتناک 2 زن در مشهد فاش شد/ قاتل کیست؟

راز قتل هولناک دو زن تنها در مشهد با دستگیری قاتل فاش شد + عکس و جزئیات«جعفر-ع» جوان تبعه خارجی که پس از چند ماه فعالیت شبانه روزی کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شد، تاکنون راز قتل دو زن تنها در مشهد را فاش کرده است.

پشت پرده قتل وحشتناک 2 زن در مشهد فاش شد/ قاتل کیست؟

ماجرای اولین جنایت هولناک نهم دی سال گذشته زمانی لو رفت که تماس‌های یک زن میان سال، از سوی دختر ۳۰ ساله اش بی پاسخ ماند. گوشی (س) خاموش بود و این موضوع هر لحظه بر نگرانی مادر می‌افزود. اضطراب سراسر وجودش را فرا گرفته بود، اما حتی نمی‌خواست همسرش را نگران کند. به همین دلیل سراسیمه به طرف منزل دخترش در بولوار شریعتی منطقه قاسم آباد مشهد حرکت کرد. (س) از چند سال قبل به دلیل اعتیاد همسرش از او طلاق گرفته بود و به تنهایی در طبقه چهارم یک مجتمع آپارتمانی زندگی می‌کرد. وقتی مادر (س) به خانه دخترش رسید با در بسته روبه رو شد، اما او که یقین داشت دخترش جایی نرفته است، بیشتر هراسان شد و بی درنگ سراغ کلید ساز منطقه را گرفت تا در منزل اجاره‌ای را بگشاید. دقایقی بعد زمانی که در واحد آپارتمانی گشوده شد، زن میان سال در میان حیرت و ناباوری با پیکر خون آلود دخترش مواجه شد که کف اتاق قرار داشت و دست خونین او بر قسمتی از دیوار، اثری از خون به جا گذاشته بود. با فریاد‌های دلخراش زن میان سال، همسایگان نیز به طرف طبقه چهارم ساختمان حرکت کردند و بدین ترتیب ماجرای کشف پیکر خون آلود «زن تنها» به پلیس گزارش داده شد. هنوز دقایقی از این حادثه نگذشته بود که قاضی ویژه قتل عمد به همراه گروه تخصصی از کارآگاهان اداره جنایی به محل کشف جسد رسیدند و این گونه تحقیقات پلیسی در حالی آغاز شد که اثر ضربه چاقو بر پشت زن ۳۰ ساله (بین دو کتف) مهر جنایت بر این پرونده زد و روند بررسی‌ها را تغییر داد.

زن میان سال که هنوز اشک می‌ریخت و آرام و قرار نداشت، در این باره به کارآگاهان گفت: عصر روز هفتم دی بود که من و دخترم (مقتول) بعد از خرید لوازم و مایحتاج زندگی سوار بر یک دستگاه تاکسی اینترنتی به خانه بازگشتیم. دخترم مرا در منزل پیاده کرد و با همان تاکسی به خانه اجاره‌ای خودش رفت. ولی از روز بعد هر چه با او تماس می‌گرفتم پاسخم را نمی‌داد. ابتدا فکر کردم شاید کار دارد یا گوشی اش شارژ ندارد و...،   اما روز بعد (نهم دی) نیز این ماجرا تکرار شد و من که دیگر نمی‌توانستم نگرانی و اضطراب خودم را پنهان کنم به خانه اش آمدم که با جسد غرق در خون او روبه رو شدم و ...

کارآگاهان با صدور دستوری از سوی مقام قضایی به تحقیق ریزبینانه پرداختند و ابعاد مختلف این جنایت هولناک را در حالی مورد بررسی‌های تخصصی   قرار دادند که مشخص شد دو تلفن همراه و مبالغی وجه نقد نیز از منزل (س) سرقت شده است. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، جلسه کارشناسی و تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی با حضور سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) در ساعات پایانی شب برگزار شد و فرضیه‌های متفاوت جنایی در حالی مورد کنکاش‌های تخصصی قرار گرفت که تخریب نشدن در منزل، نشان می‌داد عامل یا عاملان جنایت با مقتول آشنایی داشته و به راحتی وارد منزل وی شده اند؛

بنابراین فرضیه جنایت با انگیزه سرقت توسط فردی آشنا قوت گرفت و فعالیت‌های اطلاعاتی وارد مرحله جدیدی شد. هنوز تحقیقات ویژه کارآگاهان با دستورات محرمانه مقام قضایی در مرحله رصد‌های اطلاعاتی قرار داشت که بیست و یکم دی سال گذشته، جسد زن ۲۹ ساله دیگری در طبقه دوم یک مجتمع مسکونی در منطقه الهیه مشهد کشف شد. با حضور شبانه کارآگاهان و قاضی ویژه قتل عمد در بولوار مجیدیه مشخص شد زن جوانی به نام (الف) که پس از طلاق از همسرش به تنهایی در واحد آپارتمانی زندگی می‌کرد، با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است این در حالی بود که طبق نظر پزشک قانونی حدود شش روز از مرگ این زن ۲۹ ساله می‌گذشت.

برادر مقتول که در محل کشف جسد حضور داشت به مقام قضایی گفت: چند روز بود که هر چه با شماره تلفن خواهرم تماس می‌گرفتم، کسی پاسخ تماس هایم را نمی‌داد تا این که شب (بیست و یکم دی) به همراه برادرم به منزل او آمدیم تا جویای حالش شویم، ولی در واحد آپارتمانی بسته بود، اما زمانی که همسایه خواهرم گفت: «او هر وقت بیرون می‌رفت، حفاظ آکاردئونی منزلش را قفل می‌زد!» بیشتر نگران و با تخریب قفل وارد خانه خواهرم شدیم. وقتی داخل منزل را جست وجو کردیم ناگهان با جسد کبود و غرق در خون او در حالی روبه رو شدیم که کف حمام افتاده بود.

بررسی‌های میدانی قاضی دکتر حسن زرقانی در صحنه کشف جسد، نشان می‌داد قتل در اتاق خواب رخ داده است، زیرا آثاری از خون در کف اتاق وجود داشت و در ادامه عامل یا عاملان جنایت، پیکر خون آلود را به داخل حمام کشانده و رها کرده اند. تحقیقات قاضی زرقانی که تا سپیده دم روز بعد طول کشید همچنین بیانگر آن بود که ازدواج فامیلی (الف) به فرجام نرسیده و او چند سال قبل به دلیل اختلافات شدید خانوادگی از همسرش جدا شده است و اکنون در حالی به تنهایی در یک مجتمع آپارتمانی زندگی می‌کند که حضانت دختر خردسال او نیز به عهده همسرش است.

از سوی دیگر ادامه بررسی‌های تخصصی نشان داد که تلفن همراه و مبالغی وجه نقد نیز از منزل (الف) به سرقت رفته است؛ بنابراین گزارش، در حالی که هیچ گونه ارتباط منطقی بین قتل دو زن تنها وجود نداشت که اجساد آن‌ها در فاصله کوتاهی از یکدیگر کشف شده بود، اما سال‌ها تجربه رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی و همچنین حساسیت و دقت قاضی ویژه قتل عمد، موجب شد تا دو پرونده جنایی مذکور به طور ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گیرد چرا که سرقت، قتل با چاقو و تنها بودن قربانیان، فرضیه جنایت توسط فرد یا افرادی خاص را محتمل می‌کرد. به همین دلیل گروهی از افسران کارآزموده اداره جنایی به سرپرستی سرهنگ کارآگاه مهدی سلطانی (رئیس اداره جنایی) وارد عمل شدند و تحقیقات تخصصی را ادامه دادند. آنان پس از حدود چهار ماه فعالیت گسترده شبانه روزی و اقدامات فنی و اطلاعاتی به سرنخی رسیدند که نشان می‌داد جوان تبعه خارجی هنگام وقوع دو جنایت مذکور در نزدیکی محل‌های کشف جسد حضور داشته است. اما هیچ اطلاعاتی از این فرد تبعه خارجی در سیستم کنترلی پلیس وجود نداشت، بنابراین کارآگاهان با استفاده از امکانات و تجهیزات فنی به تحقیقات خود ادامه دادند تا این که در نهایت محل سکونت جوان ۲۴ ساله‌ای به نام «جعفر-ع» در شهرک مهرگان مشهد زیر چتر اطلاعاتی کارآگاهان قرار گرفت. پس از مدتی جمع آوری اطلاعات و اسناد و مدارک محکمه پسند، مشخص شد که جوان مذکور در جنایت بولوار مجیدیه نقش دارد. به همین دلیل و با صدور دستوری از سوی قاضی دکتر حسن زرقانی، کارآگاهان این جوان را در یک عملیات ضربتی و هدایت شده به دام انداختند و به مقر انتظامی منتقل کردند.

این جوان که ابتدا با خونسردی کامل خود را بی خبر از مرگ (الف) نشان می‌داد، با دیدن اسناد و مدارک انکارناپذیر لب به اعتراف گشود و گفت: به بهانه خواستگاری و ازدواج با آن زن جوان (الف) آشنا شدم و با هماهنگی قبلی به منزلش رفتم. این کار را چند بار تکرار کردم تا محل اختفای زیورآلات و پول هایش را پیدا کنم، اما وقتی دیدم آن زن به رفتار‌های من مشکوک شده است، به طور غافلگیرانه و از پشت سر او را با چاقو زدم و گوشی تلفن را به همراه کارتن آن و مبالغی وجه نقد سرقت کردم. «جعفر-ع» که دیگر زیر بازجویی‌های فنی و تخصصی قرار گرفته بود و نمی‌توانست از چنگ سوال‌های پلیسی بگریزد، در نهایت به قتل (س) نیز با همین شگرد اعتراف کرد و راز قتل او را فاش ساخت. این جوان تبعه خارجی گفت: به بهانه خواستگاری وارد خانه (س) شدم و مدتی با شگرد‌های مختلف این ماجرا را طول دادم، او نیز مبالغ زیادی در منزل نداشت. ولی دو گوشی تلفن را به همراه کارتن هایش و مبالغی وجه نقد سرقت کردم!

تحقیقات ویژه کارآگاهان در حالی به طور جدی برای کشف جرایم احتمالی دیگر این جوان ادامه دارد که قاضی زرقانی دستورات محرمانه‌ای را در این باره صادر کرده است.  

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.