کد خبر : 1929 / /
/

تزریق واکسن کرونای پاکبانان و جنجالی که به شهرداری آبادان کشیده شد

سو استفاده از سهمیه واکسن کرونای پاکبانان شهرداری آبادان از سوی برخی مدیران این شهرداری علاوه بر اینکه با واکنش گسترده مردم روبرو شد ، ضرورت نظارت دقیق بر تزریق این واکسن حیاتی به جامعه هدف را دو چندان کرده است.

تزریق واکسن کرونای پاکبانان و جنجالی که به شهرداری آبادان کشیده شد

این اقدام برخی مدیران شهرداری آبادان به نام پاکبان علاوه بر واکنش مردم به این اقدام و درخواست پیگیری قضایی آن ، موجب شد تا وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز برخورد قانونی با خاطیان این تخلف را خواستار شود.

سعید نمکی جمعه شب در نامه‌ای به رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان، دستور عزل معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن سازی در اسرع وقت را صادر کرد.

در نامه وزیر بهداشت خطاب به شکرالله سلمان زاده رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن اظهار تاسف از سو استفاده صورت گرفته از سهمیه واکسن پاکبانان شهرداری آبادان که در معرض شدید آلودگی با پسماندهای آلوده قرار دارند آمده است: در حالی که تاکنون مسئولان ارشد وزارتخانه که مستمراً در بازدیدهای میدانی در معرض گرفتاری با ویروس کرونا هستند و به عنوان گروه اولویت‌دار پزشکی حق استفاده از واکسیناسیون را دارند به نفع نیازمندان دیگر، از این حق قانونی، شرعی و عرفی خود گذشتند گروهی که در اولویت‌ سوم و چهارم قرار دارند چنین سوءاستفاده‌ای نموده‌اند، لذا ضروری است در اسرع وقت معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن سازی در آبادان عزل شوند.

نمکی همچنین برخورد قانونی با کلیه کسانی که عامداً با این رفتار غیرمنصفانه و سوءاستفاده همراهی کرده و کسانی که به نحو ناشایست و ناعادلانه واکسینه شده‌اند را خواستار شد.

به نام پاکبانان به کام شورای شهر و شهرداری

واکسن کرونای پاکبان رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز با بیان اینکه برخی در شورای شهر و شهرداری آبادان از سهمیه واکسن کرونای اختصاص یافته به پاکبانان واکسن تزریق کردند گفت: با توجه به اینکه پاکبانان یکی از اولویت‌های تزریق واکسن هستند طبق فهرستی که روزانه از سوی مدیران شهرداری آبادان به مرکز بهداشت ارسال می شود افراد معرفی شده طبق لیست واکسن کرونا دریافت کردند. 

شکراله سلمان زاده افزود: متاسفانه در این میان تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آبادان که اسامی آنها در فهرست ارایه شده از سوی این شهرداری بود واکسن کرونا تزریق کردند.

وی اظهار داشت: از آنجا که افراد هنگام تزریق واکسن ماسک بر چهره داشتند، شناسایی آنها برای همکاران میسر نشد اما نام این افراد در فهرست ارسالی از سوی شهرداری آبادان قرار داشت.

پیگیری قضایی تزریق واکسن کرونا از سوی برخی مدیران شهرداری آبادان 

دادستان آبادان نیز در خصوص این موضوع گفت: دستگاه قضایی تحقیقات خود در خصوص سو استفاده از سهمیه واکسن کرونای پاکبانان از سوی برخی مدیران شهرداری آبادان را با قاطعیت دنبال می‌کند.

حمید مرانی‌پور اظهار داشت:در پی اقدام برخی مدیران شهرداری آبادان و دریافت واکسن کرونا به جای پاکبانان زحمت کش موضوع بلافاصله در دستور کار دادستانی آبادان قرار گرفت.

وی افزود: هر چند مصاحبه‌هایی از سوی شهردار و رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در این خصوص انجام شده ولی دستگاه قضایی تحقیقات میدانی و نامحسوس خود توسط مراجع مختلف در سطح شهرستان آبادان را آغاز کرده است و این تحقیقات همچنان ادامه دارد. 

دادستان آبادان گفت: پس از بررسی دقیق موضوع به همراه مستناد، چنانچه برای دستگاه قضایی روشن شود که هر شخص حقیقی یا حقوقی از موقعیت شغلی خود سواستفاده کرده و بجای پاکبان واکسن کرونا دریافت کرده است با برخورد قانونی مواجه خواهد شد.

مرانی‌پور بیان کرد: همچنین چنانچه افراد دیگری در رابطه با تزریق واکسن کرونا تبانی‌ کرده باشند دستگاه قضایی در راستای حقوق عامه با آن افراد برخورد لازم را انجام می دهد.

دادستان آبادان گفت: سلامت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است و قطعا این موضوع توسط دستگاه قضایی با قاطعیت پیگیری می شود.

شهردار آبادان: ترس پاکبانان از واکسن کرونا علت تزریق واکسن از سوی برخی مدیران این شهرداری بوده است

محمودرضا شیرازی شهردار آبادان نیز با تکذیب تزریق واکسین کرونا از سوی برخی اعضای شورای شهر آبادان گفت: اینکه گفته می‌شود اعضای شورای شهر آبادان از سهمیه واکسن پاکبانان این شهرداری سو استفاده کرده و واکسن تزریق کردند واقعیت ندارد و از اساس کذب است.

وی در خصوص حواشی ایجاد شده در خصوص تزریق واکسن کرونا توسط برخی مدیران شهرداری آبادان گفت: از ۲۱۹ دوز واکسن مورد نظر برای پاکبانان شهرداری آبادان فقط ۹۵ دوز آن هم با ترغیب کارگران خدمات شهری توسط مسوولانشان مورد استفاده قرار گرفت و به کارگران پسماند و خدمات شهری شهرداری آبادان تزریق شد.

شهردار آبادان افزود: تعداد ۲۴ دوز نیز از سوی دانشکده علوم پزشکی به افرادی ناشناس تحت عنوان بیماری‌های سخت تزریق شد و مابقی آن یعنی حدود ۹۱ دوز واکسن بدون استفاده مانده و قرار است مرجوع شود.

شیرازی بیان کرد: استفاده برخی مدیران شهرداری و بنده از واکسن کرونا برای تشویق پاکبانان برای تزریق واکسن بود هر چند یکی از اعضای شهرداری پس از دریافت واکسن دچار خون لختگی شد و به بیماری کرونا نیز مبتلا شده است.

اما اشاره شهردار آبادان در فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه کارگران این شهرداری تزریق واکسن کرونا را منوط به تزریق آن از سوی امام جمعه آبادان و شهردار اعلام کردند با واکنش امام جمعه آبادان مواجه شد.

حجت الاسلام علی ابراهیمی‌پور در پی شایعه دریافت واکسن کرونا گفت: تاکنون هیچ‌گونه واکسنی نزده ام و قطعا  نخواهم زد تا افراد اولویت دار استفاده کنند.

وی اظهار داشت:منتظر خواهم بود تا واکسن ایرانی کرونا تولید شود و از این واکسن استفاده کنم.

امام جمعه آبادان از فعالان رسانه‌ای خواست در پخش خبرها و حفظ آبروی افراد در ماه مبارک رمضان بیشتر دقت کنند.

براساس اولویت‌بندی انجام شده و تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، در مان و آموزش پزشکی ، واکسن‌های اختصاص داده شده باید براساس اولویت به افراد جامعه هدف تزریق شوند و هیچ فردی در هیچ جایگاهی مجاز به تزریق واکسن کرونا خارج از اولویت مشخص شده نیست.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.