کد خبر : 3799 / /
/

استقبال اتریش از تمدید اجرای توافق ایران و آژانس

وزارت خارجه اتریش با استقبال از تمدید یک ماهه تفاهم میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: این امر به دیپلماسی فرصت بیشتری برای حفظ برجام می‌دهد.

استقبال اتریش از تمدید اجرای توافق ایران و آژانس

 

وزارت خارجه اتریش امروز دوشنبه در پیامی توییتری از تمدید یک ماهه تفاهم میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

در پیامی توییتری وزارت خارجه اتریش در این خصوص آمده است: ما عمیقاً از توافق میان رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران برای تمدید یک ماهه فعالیت‌های نظارتی و راستی‌آزمایی استقبال می‌کنیم. این امر به دیپلماسی فرصت بیشتری برای حفظ برجام می‌دهد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی ساعاتی پیش طی نشست خبری در وین، از تمدید یک ماهه توافق نظارت میان ایران و آژانس خبر داد.

 اجرای توافق ایران و آژانسبه این ترتیب، اطلاعاتی که توسط تجهیزات فنی آژانس از مراکز هسته‌ای ایران جمع آوری می‌شود؛ همچنان ذخیره خواهد ماند. فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارتی نیز تا ۳ تیرماه تمدید شد.

این در حالی است که به روال سابق، دسترسی فراپادمانی به آژانس داده نمی‌شود و در نتیجه، اطلاعات دوربین‌ها تا یک ماه آینده نیز تحویل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نخواهد شد.

گروسی در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال تمدید «مشروط» تفاهم قبلی ایران و آژانس برای مدت یک ماه، مدعی شد: خیر، آژانس برای اجرای تعهدات و اختیارات و فعالیت‌های خود هیچ‌گونه شروطی را نمی‌پذیرد. ما تعهدات و اختیارات خاصی داریم و توافق صورت گرفته قطعاً مشروط نبوده است.

منبع:مهر

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.