کد خبر : 3671 / /
/

درخواست غرامت چینی تباران آمریکا از ترامپ

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا به دلیل توصیف عامل بیماری کووید-۱۹ به عنوان «ویروس چینی» توسط یک گروه حقوق مدنی، تحت تعقیب قانونی قرار گرفت.

درخواست غرامت چینی تباران آمریکا از ترامپ

 

 

به گزارش رادیو بین المللی چین، در متن این شکایت که در یکی از دادگاه های فدرال نیویورک از سوی ائتلاف حقوق مدنی آمریکایی های چینی تبار موسوم به «CACRC» ارائه شده، عنوان شده است که استفاده ترامپ از عبارت «ویروس چینی» و طرح سایر تهمت های نژادپرستانه مشابه، بی اساس است چرا که منشاء ویروس کرونا هنوز مشخص نشده و این رفتار رئیس جمهور سابق آمریکا باعث صدمه به جامعه آمریکایی های چینی تبار شده است.

در ادامه متن این شکایت آمده است که رفتار افراطی و ظالمانه ترامپ در طول پاندمی کرونا با بی توجهی عاری از حس مسئولیت او نسبت به تاثیر این گونه رفتارها بر پریشان خاطری عاطفی آمریکایی های چینی تبار صورت گرفته است.

گزارش می افزاید: این در حالیست که پاندمی کرونا باعث افزایش موج خشونت علیه آمریکایی های آسیایی تبار که بخش عمده ای از آنها را چینی تباران تشکیل می دهند، شده است و فعالان حوزه حقوق مدنی بر این باورند که لفاظی های ضد چینی ترامپ عامل تشدید این خشونت ها بوده است.

بر اساس متن این شکایت، ترامپ در حالی به استفاده از این واژگان تحقیرآمیز علیه چین ادامه داده که می دانست این ویروس لزوما از چین سرچشمه نگرفته است.

در این شکایت آمده است: «حقیقت اهمیت دارد و واژگان و کلمات پیامدهایی در پی دارند مخصوصا وقتی از طرف مقاماتی قدرتمند و تاثیرگذار مطرح می شوند. ترامپ عمدا آن واژگان افترا آمیز را تکرار کرد تا منافع شخصی و سیاسی خود را با ایجاد سطحی حیرت انگیز از بدخواهی و سهل انگاری واقعی تامین کند و نتیجه آن صدمه و آسیب به جوامع آمریکایی های آسیایی و چینی تبار بوده است».

ائتلاف حقوق مدنی آمریکایی های چینی تبار در ادامه شکایت خود درخواست پرداخت غرامتی معادل ۲۲.۹ میلیون دلار به آمریکایی های آسیایی تبار و جزیره نشینان اقیانوس آرام را مطرح کرده است. شاکیان در عین حال تاکید کرده اند که از این پول برای تاسیس یک موزه استفاده خواهند کرد که تاریخ آمریکایی های آسیایی تبار و جوامع جزیره نشین اقیانوس آرام و سهم آنها در آمریکا را به نمایش خواهد گذاشت.

منبع:ایرنا 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.