کد خبر : 3565 / /
/

نتانیاهو پیشنهاد آمریکا را رد کرد

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا که به دلیل اقدامات رژیم صهیونیستی به شدت بابت حمایت‌های بی‌چون و چرا از این رژیم تحت فشار قرار گرفته خواستار آتش‌بس در غزه شده اما «بنیامین نتانیاهو» درخواست او را رد کرده است.

نتانیاهو پیشنهاد آمریکا را رد کرد

 

پایگاه آکسیوس با اشاره به شهادت ۲۲۷ فلسطینی در عملیات‌های رژیم صهیونیستی نوشته اسرائیل برای پایان دادن به عملیات خود تحت فشارهای فزاینده بین‌المللی است.

یک منبع به این پایگاه خبری گفته جو بایدن در تماس تلفنی با نتانیاهو با لحنی «قاطعانه» به او گفته که «صبرش لبریز شده و اسرائیل باید به عملیاتش پایان دهد.»

این چهارمین تماس تلفنی میان بنیامین نتانیاهو و جو بایدن از زمان آغاز درگیری‌های میان رژیم صهیونیستی با گروه‌های مقاومت بوده است.

نتانیاهو روز چهارشنبه از برگزاری نشست کابینه امنیتی خودداری کرده است. آکسیوس نوشته این به معنی آن است که آتش‌بس قریب‌الوقوع نیست، زیرا اتخاذ چنین تصمیمی نیازمند تصویب کابینه امنیتی خواهد بود.

نتانیاهو در بیانیه‌ای گفته از بایدن بابت حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود قدردانی می‌کند اما «مصمم است عملیات‌ها در غزه را تا زمان بازگرداندن آرامش ادامه دهد.»

«جو بایدن» جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار غیرنظامیان فلسطینی را به عنوان «حق اسرائیل» برای دفاع از خودش دانسته و از آن حمایت کرده است. بایدن همچنین چند روز پیش گفته بود از نظر او حملات اسرائیل به غزه نامتناسب نیست.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده. در این مدت، ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور مکرر نواحی مسکونی در غزه را هدف بمباران‌های کور قرار داده است.

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داده است که طی هفت روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۲۲۷ فلسطینی شهید شده‌اند که از این تعداد ۶۴ نفر کودک بوده‌اند.

اعتراضات جهانی به اقدامات رژیم صهیونیستی موجب شده شماری از نماینده‌های کنگره آمریکا به دنبال محدود کردن حملات این رژیم به غزه باشند.

پایگاه آکسیوس چند روز پیش هم گزارش داده بود «جو بایدن» در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» به او گفته که دیگر توان مقاومت در برابر فشارهای جهانی را ندارد. آمریکا تا کنون از صدور چند بیانیه شورای امنیت در مخالفت با اقدامات رژیم صهیونیستی جلوگیری کرده است.

علاوه بر این، رسانه‌های صهیونیستی شب گذشته گزارش دادند مصر پیشنهادی برای برقراری آتش‌بس میان صهیونیست‌ها و گروه‌های مقاومت ارائه کرده است.

گزارش‌های اولیه حاکی است در این طرح پیشنهاد شده آتش‌بس از صبح پنجشنبه به اجرا درآید. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شده بود حماس با این طرح موافقت کرده است.

«عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، این جنبش با آتش‌بس در روز پنجشنبه (فردا/۳۰ اردیبهشت) موافقت نکرده است.

بر اساس این گزارش، رشق در توییتر خود نوشت: «اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر موافقت حماس با آتش‌بس در روز پنجشنبه صحت ندارد. هنوز توافقی در این زمینه رخ نداده و زمان مشخصی برای آتش‌بس مشخص نشده است.»

وی در ادامه تأکید کرد: «تأکید می‌کنیم که تلاش‌ها و تماس‌ها با میانجی‌ها جدی و پیوسته است و مطالبات ملت ما واضح است.»

منبع:فارس

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.