کد خبر : 42014 / /
/

در میز جریان‌شناسی فرهنگی برنامه سیاست ایرانی مطرح شد:

نظارت‌های مردمی در مجموعه ساترا یکی از اصول است

مؤمنی‌ها بیان کرد: در مجموعه ساترا تنظیم‌گری اجتماعی و نظارت‌های مردمی را به‌عنوان اصل قرار دادیم و به ابعاد اجتماعی پلتفرم‌ها توجه داریم و نیاز است مردم دغدغه مند با نگاه فرهنگی و خانوادگی مجموعه ساترا در تنظیم گری کمک کنند.

نظارت‌های مردمی در مجموعه ساترا یکی از اصول است

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، محمدمهدی مؤمنی‌ها، مدیرکل توسعه تنظیم‌گری اجتماعی سازمان ساترا پیرامون نظارت و تنظیم‌گری در سکوهای پخش فیلم و سریال خانگی با اشاره به اینکه محتواهای مختلف از جمله محتواهای ناسالم در فضای مجازی وجود دارد گفت: یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها بحث همین صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی است.

وی افزود: باتوجه‌به سواد فضای مجازی خانواده‌ها نظارت سابق بر فعالیت فرزندان کاهش‌یافته است و موجب نگرانی خانواده‌ها شده و رسیدن به محتوای صوتی و تصویری سالم اهمیت یافته است.

مدیرکل توسعه تنظیم‌گری اجتماعی سازمان ساترا اظهار کرد: فضای مجازی بسیار گسترده است و ایران کشوری فرهنگی با ویژگی‌های خاص است و اگر قرار است جامعه سالم باشد باید فضاهای مختلف از جمله فضای مجازی را برای اقشار مختلف ایمن‌سازی کنیم.

وی افزود: در کنار نظارت ساترا از افرادی که در این حوزه فعالیت دارند از پلتفرم‌های فعال حمایت می‌کنیم؛ در پی خودتنظیم گیری هستیم و قبل از اینکه محتوا را در سکوها منتشر کنیم به‌منظور تناسب با خانواده‌ها بازبینی صورت می‌گیرد و بر رده‌بندی سنی تأکید داریم.

مؤمنی‌ها ادامه داد: خود پلتفرم‌ها به این موضوع رسیدند که نیاز است فضای مجازی را به سمت ایمن‌سازی جهت‌دهی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نیاز است در فضای مجازی آگاه‌سازی نوجوان و جوان صورت بگیرد افزود: بر اساس نظرسنجی‌ها باگذشت زمان حتی در کشورهای اروپایی بیشتر مایل به تنظیم‌گری در فضای مجازی برای حفظ خانواده و جوانان می‌شوند؛ لذا خیلی از کشورها در این زمینه حساسیت دارند.

مدیرکل توسعه تنظیم‌گری اجتماعی سازمان ساترا ادامه داد: جامعه غربی این را پذیرفته که باتوجه‌به مسئولیت دولت باید تنظیم‌گری صورت بگیرد؛ اما در ایران به هر دلیلی در برابر تولید محتوای فیلمی ایستادگی صورت بگیرد مجموعه‌های مختلف با نگاه سیاسی به این موضوع می‌پردازند و واکنش نشان می‌دهد.

وی افزود: معمولاً در ایران تکنولوژی‌های مختلف وارد کشور می‌شود و سپس در زمینه فرهنگ‌سازی و سیاست‌گذاری برای مردم ورود می‌کنیم؛ اما در مورد فضای مجازی این واکنش‌ها به‌موقع صورت نگرفته است و باید نگاه دوراندیش قبل از حوادث داشته باشیم.

مؤمنی‌ها تصریح کرد: تلگرام زمانی فیلتر شد که خیلی از مجموعه‌های ارزی حضور اثرگذار داشتند و خیلی از خبرگزاری‌ها با مخاطب بالا خارج شدند و پس از مدتی با ریزش تعداد زیادی از مخاطبان برگشتند.

وی افزود: باید از فضای مجازی ایجاد شده حسن استفاده را داشته باشیم و اجازه ندهیم دشمن هر اقدامی را انجام دهد و دشمن از هر سوی به سمت مردم حمله می‌کند که با جنگ نرم با روش‌های مختلف فضایی را ایجاد کرده که نیاز است مردم وارد صحنه حفظ فرهنگ ایرانی شوند.

مدیرکل توسعه تنظیم‌گری اجتماعی سازمان ساترا خاطرنشان کرد: در مجموعه ساترا تنظیم‌گری اجتماعی و نظارت‌های مردمی را به‌عنوان اصل قرار دادیم و به ابعاد اجتماعی پلتفرم‌ها توجه داریم و نیاز است مردم دغدغه‌مند با نگاه فرهنگی و خانوادگی مجموعه ساترا در تنظیم‌گری کمک کنند.

وی افزود: حدود ۳۹۶ پلتفرم دارای مجوز در کشور فعالیت دارند و همگی ملزم به رعایت و پیگیر قوانین ساترا هستند.

سیاست ایرانی یک مجله صوتی و تصویری است. سیاست ایرانی برنامه‌ای برای علاقه‌مندان به سیاست است که نگاه فراوانی به موضوعات مختلف دارد. این برنامه از چهار میز تخصصی تشکیل شده است که هدایت آنها را اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها نیز روزنامه‌نگاران باسابقه بر عهده دارند.

مصطفی صادقی سردبیری این برنامه و فریدون ماهر نیز تهیه‌کنندگی این برنامه را بر عهده دارند. مجله صوتی و تصویری سیاست ایرانی به مدت صد بیست دقیقه پنجشنبه هر هفته از رادیو گفت و کو پخش می‌شود.

شبکه گفت‌وگو را علاوه بر امواج رادیو می‌توانید از طریق گیرنده‌های دیجیتالی، رادیونما، اپلیکیشن ایران صدا و آدرس اینترنتی radiogoftogoo. ir نیز دریافت کنید. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره ۰۹۰۳۹۱۳۴۷۴۴ در پیام‌رسان‌های مجازی و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۰۳۵ با این برنامه و دیگر برنامه‌های رادیو گفت‌وگو در ارتباط باشند.

 
خبرنگار : وحید فکری

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.