کد خبر : 23942 / /
/

تفاوت دیوار سبز و فنس چمنی و کاربرد آن در دکوراسیون محیط بیرونی

تفاوت دیوار سبز و فنس چمنی و کاربرد آن در دکوراسیون محیط بیرونی

 

امروزه طراحی و دیزاین فضای داخلی یکی از بحث‌برانگیزترین  موضوعات در عرصه دیزاین است که همه روزه محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. از گزینه‌های پرطرفدار که به تازگی به عنوان طراحی فضا برای ایجاد چشم اندازی دلنواز مورد استفاده قرار می‌گیرد، فنس چمنی و دیوار سبز است.

با گسترش بی‌رویه جمعیت و کمبود فضای سبز، اجرای دیوار سبز و فنس چمنی به عنوان یک راهکار برای اجرای پوشش گیاهی بیش از گذشته مطرح می‌شود؛ بنابراین اگر به فضای سبز علاقمند هستید اما مساحت و یا هزینه کافی برای اجرای یک فضای سبز طبیعی را در اختیار ندارید، ما در این مقاله با مقایسه دیوار سبز و فنس چمنی با یکدیگر به شما کمک می‌کنیم که بهترین تصمیم را بگیرید.

دیوار سبز مصنوعی

قبل از آنکه با تفاوت دیوار سبز و فنس چمنی آشنا شویم، قصد داریم تا به معرفی گرین وال یا همان دیوار سبز بپردازیم. دیوار سبز معمولا به صورت طبیعی و مصنوعی تولید می‌شود و در سطوح مختلف از جمله سطوح عمودی داخلی و خارجی ساختمان قابل نصب است.

در ساختار دیوار سبز از ماده پلی اتیلن به همراه دیگر ترکیبات افرودنی ذوب شده استفاده می‌شود. این ترکیبات به شکل‌های مختلف مانند برگ، گل و.. قالب گیری شده و به همراه پین‌های نگه‌دارنده بر روی دیوار سبز تعبیه می‌شود. دیوارهای سبز سرشار از حس زیبایی و شکوه هستند و استفاده از آن‌ها در هر مکانی می‌تواند یک فضای دلنشین برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی به ارمغان بیاورد.

برای درک بهتر تفاوت گرین وال و فنس چمنی بهتر است تا با مزایای فنس چمنی و گرین وال به صورت جداگانه آشنا شوید.

مزایای دیوار سبز مصنوعی به شرح زیر است :

  • گرین وال با محافظت از ساختمان‌ها ار ورود گرد و غبار به درون ساختمان جلوگیری می‌کند.
  • خرید دیوار سبز و نصب آن در محیط بیرونی ساختمان و یا روف گاردن به کاهش دما در فصول گرم سال کمک می‌کند.
  • تزیین محیط بیرونی با این محصول باعث افزایش ارزش ملک می‌شود.
  • دیوار سبز با ایجاد سایه مناسب مانع از ورود نور مزاحم خورشید به درون ساختمان می‌شود.
  • گرین وال یک عایق عالی برای صدا است و از ورود صداهای مزاحم جلوگیری می‌کند.

تا اینجای مطالب به طور خلاصه یک شرح کلی از دیوار سبز و مزایای آن ارائه کردیم. اکنون وقت آن است که برای درک بیشتر فرق دیوار سبز و فنس چمنی به بررسی مزایا و معایب فنس چمنی بپردازیم.

7

فنس چمنی

فنس که معادل انگلیسی آن fence  یا hedge  است یک سازه برای جداسازی و تعیین حد و مرز محیط‌های گوناگون می‌باشد. در سالیان گذشته فرق دیوار سبز و فنس چمنی چندان زیاد نبود و از فنس‌های چمنی بیشتر برای حصاری کشی اطراف زمین‌ها و باغ‌ها استفاده می‌شد و هدف اصلی آن‌ها تعیین حد و مرزها بود. اما امروزه کاربرد فنس چمنی در مقایسه با گذشته افزایش یافته است و از آن به عنوان یک المان اقتصادی جهت زیباسازی و ایجاد فضای سبز در داخل و خارج از ساختمان استفاده می‌شود و اخیرا مورد استقبال بسیاری از دوستداران طبیعت قرار گرفته است.

اگر شما هم در فکر خرید فنس چمنی هستید، تا آخر این بخش همراه ما باشید تا مزایای فنس چمنی را با یکدیگر بررسی نماییم :

  • فنس چمنی مقاومت بالایی در برابر گرما و سرما دارد؛ لذا نه آفتاب می‌تواند به آن‌ها آسیب بزند و نه باران.
  • یکی از مواردی که باعث تفاوت دیوار سبز و فنس چمنی می‌شود این است که فنس چمنی مانند گیاهان دیوار سبز طبیعی زرد و خشک نمی‌شود.
  • این محصول یک آیتم ضدحریق و قابل شستشو برای زیباسازی محیط بیرون ساختمان است.
  • یک آیتم اقتصادی برای ایجاد فضایی زیبا و دلباز به شمار می‌آید.
  • نصب و شستشوی محصول فوق، کاملا آسان است.
  • فنس چمنی براساس سفارش شما و متناسب با فضای بیرونی و داخلی قابل سفارش و ساخت است.

8

کدامیک بهتر است؟ فنس چمنی و یا دیوار سبز!

بعد از مطالعه مطالب عنوان شده در بالا و مقایسه دیوار سبز و فنس چمنی احتمالا متوجه شده‌اید که تفاوت چندانی میان این دو محصول وجود ندارد.هر دو محصول یکی از زیباترین و پویاترین طرح‌ها برای زیباسازی محیط بیرونی ساختمان به حساب می‌آیند.

به طور کلی، تفاوت گرین وال و فنس چمنی چندان زیاد نیست و از هردو محصول می‌توان با هدف کاهش سر و صدا، حفاظت از سازه ساختمان، ایجاد یک محیط سبز و زیبا، ایجاد یک حریم خصوصی، ادغام مدرنیته و طبیعت و ... استفاده نمود.

به طور کلی، دیوار سبز متشکل از انواع پوشش گیاهی است که می‌تواند تاثیر زیادی بر روی روحیه افراد و زیبایی محیط داشته باشد. همانطور که می‌دانید گل و گیاه می‌تواند یک حس آرامش و رهایی از مشغله‌های روزمره به شما هدیه دهد و چه چیزی بهتر از نصب یک دیوار سبز و استفاده از چمن مصنوعی برای تزیین آن!

از دیگر تفاوت گرین وال و فنس چمنی می‌توان به قیمت و هزینه این دو محصول اشاره کرد. قیمت گرین وال و فنس چمنی به عوامل متعددی از جمله روش اجرا، جنس، ابعاد، جنس شاسی و فلاورباکس‌ها، هزینه اجرا و... بستگی دارد. با این وجود، هزینه اجرا دیوار سبز بیشتر از فنس چمنی است؛ لذا قبل از خرید و برآورد قیمت باید تمام آیتم‌ها و عوامل فوق را در نظر بگیرید.

9

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا با ارائه یک تعریف کلی به فرق دیوار سبز و فنس چمنی پی ببریم.همانطور که در مطالب فوق عنوان کردیم، هردو محصول مقاومت بالایی در برابر گرما و سرما دارند و از طول عمر بالایی برخوردار هستند. همچنین تفاوت دیوار سبز و فنس چمنی چندان زیاد نیست و می‌توان حتی برای زیبایی بیشتر و تزیین منحصر به فردتر محیط بیرونی ساختمان از هردو محصول به صورت همزمان استفاده کرد.

اگر همچنان نیاز به مشاوره و آشنایی بیشتر با محصولات فوق را دارید، می‌توانید با شماره تلفن‌های فروشگاه دکوراسیون فرتاک تماس حاصل فرمایید. تیم حرفه‌ای و دلسوز این مجموعه، یک نظر کارشناسانه در رابطه با تفاوت گرین وال و فنس چمنی در اختیار شما به صورت رایگان قرار می‌دهد.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.