کد خبر : 23347 / /
/

آب بندی کامپوزیت نما به شیوه ی کار در ارتفاع با طناب

آب بندی کامپوزیت نما به شیوه ی کار در ارتفاع با طناب

 

یکی از دغدغه های اصلی برای آب بندی نمای ساختمان، نحوه دسترسی به نما می باشد .

ایمنی بالا هنگام اجرای کار، کاهش هزینه های عملیاتی، بیشترین سرعت پیشروی کار و کیفیت نهایی آب بندی نما معیار های مهمی در زمان تصمیم گیری در خصوص شیوه ی دسترسی به نمای ساختمان است .

در حالت کلی توصیه می شود که آب بندی نمای کامپوزیت از کار در ارتفاع با طناب به جای استفاده از داربست، بالابر یا وینچ نفربر استفاده شود .

برای دستیابی به معیارهایی که در بالا اشاره شد روش کار با طناب نسبت به جایگزین های خود کارآمدتر بوده و در ضمن انعطاف پذیری بالایی برای مجری کار فراهم می کند .

زیرساخت لازم جهت استفاده از طناب برای آب بندی نمای کامپوزیت، وجود استحکاماتی در بام ساختمان است که امکان بسته شدن طناب را فراهم کرده و توانایی تحمل وزن مجری کار را داشته باشد .

 

زمان مناسب جهت اجرای آب بندی نمای کامپوزیت

 

از لحاظ حفظ ایمنی مجری کار، بهتر است که پروژه در هنگام بارش باران اجرا نشود و برای دستیابی به بالاترین کیفیت از چسب پلی یورتان، پیشنهاد می شود که در زمان اجرای کار، دمای هوا بین ۵ تا ۳۵ درجه سانتی گراد باشد .

 

5

عوامل موثر بر قیمت آب بندی نمای کامپوزیت

 

از مواردی که در این مقاله بیان شده است، سه مورد تاثیر به سزایی در تعیین قیمت نهایی آب بندی نمای کامپوزیت دارند :

مرغوبیت چسب و فوم لوله ای استفاده شده

گستره ی اجرای کار

میزان دقت و رعایت جزئیات اجرایی توسط مجری کار

انتخاب شیوه ی دسترسی به نمای ساختمان

 

شستشوی نمای آجری و شستشوی آجرنما

 

نمای آجری ساختمان  بعد از گذشت زمانی کثیف می شود و اززیبایی آجر کاسته می شود.

روش شستن نما به جنس نما بستگی دارد . نماهای مختلفی در کشور ما وجوددارد از نماهای سنگی  تا نماهای آجری شیشه ای ، کامپوزیت و سرامیکی و سیمان شسته و … همه این نماها قابلیت شستشو و پاک شدن را دارند .

6

شستشوی نمای آجری ، شستشوی نما دیوارها و جرم گیری تمامی سطوح و … با جرم زیاد و آلودگی بیش از حد چندین ساله که جرم و کثیفی در عمق آجر نفوذ کرده است ، بادستگاه فشار قوی به نام واترجت و همراه سیلیس (واتر سند بلاست) انجام می شود . زیرا تنها با فشار آب معمولی نمی توان آن آجر ها را پاک کرد .

روش شستشوی نمای آجر بدون داربست

 

شستشوی نمای آجربه دوروش انجام می شود:

روش اول نماشویی آجر بدون داربست می باشد که در این روش از هیچ گونه داربست و بالابری برای شستشوی آجر استفاده نمی شود.

نماشویی اجر با طناب خدمات راپل و با استفاده از ابزار آلات کار در ارتفاع که استانداردهای جهانی را دارد صورت می گیرد.

شستشوی نمای آجری بدون داربست مزاحمتی برای عابرین ندارد و به همین دلیل امروزه دیگر برای سرعت بخشیدن به کار از این روش استفاده می شود.

اما روش دوم که همان نماشویی آجر با داربست می باشد فضای پایین و اطراف ساختمان را اشغال می کند.وهزینه بالاتری دارد.

سندبلاست بهتر است یا واترجت برای نماشویی آجر؟

 

شستشوی نمای آجری با استفاده از دستگاه سند بلاست انجام می شود.

 به دلیل بالا بودن هزینه شستشوی سند بلاست گزینه دیگری به مشتری پیشنهاد می دهیم.

سیاهی و جرمی که روی نمای ساختمان وجود دارد حتما باید با دستگاه سند بلاست شسته شوند.

زیرا نمی توان جرم نمای آجری را با واترجت از بین برد.

 

 

معیار هایی مانند ایمنی در زمان اجرای کار و سرعت بالا در پیش رفت کار از عوامل مهمی است که سبب برتری کار با طناب نسبت به استفاده از داربست شده است . اگر ساختمان تان دارای زیرساخت های لازم جهت بستن طناب در پشت بام باشد، می توانید از این شیوه برای شستشوی آجر نما استفاده کنید .

 

برای بستن طناب در پشت بام می توان از تجهیزات اتاق آسانسور، پایه های هواساز، ستون ها و هر بخش ایمن دیگری استفاده کرد . در صورتی که این تجهیزات در بام ساختمان موجود نباشد می توان کار را با استفاده از داربست انجام داد .

نمای سنگی ساختمان انواع مختلفی دارد که در این مقاله قصد داریم به کاربردهای آنها نیز بپردازیم تا شما سازنده و مالک ساختمان ، ویلا، آپارتمان و … از اهمیت آن و نیز اهمیت شستشو و بازسازی و ترمیم آن اطلاع یابید. سنگ نما کردن آپارتمان ها یکی از شیک ترین کارهایی است که می توانید برای ساختمان خود (ویلا، آپارتمان ، ساختمان تک طبقه یا چند طبقه) انجام دهید.

 

شستشوی سنگ نما

 

سنگ نما به سازه ها و ساختمان های هر شهر هویتی معنادار میبخشد و در زیباسازی اماکن بسیار موثر است. حتی با توجه به آلودگی های شهرها از باقی مصالح دیرتر نیاز به تمیز کاری خواهد داشت اما در هر صورت این نیاز پیش می آید. به خصوص پیش از آمدن سال جدید شستشوی نمای ساختمان بسیار حائز اهمیت است. در واقع سعی کنید کار را به کاردان بسپارید تا کاری تمیز برایتان انجام دهد. شرکت آذرخش ساختمان کهن، یکی از بهترین و پرتجربه ترین ها در این امر محسوب می شود.

7

شستشوی نمای ساختمان درکرج

 

شستشو با آب گرم : نظافت نمای ساختمان

شستشو با آب گرم جهت استفاده در مکان های صنعتی و مکان هایی که چربی و دوده و آلاینده های مختلفی وجود دارد که به واسطه قدمت (بنا های تاریخی)و یا عدم تحمل فشار آب با بار بالا (۲۰۰ بار)و آسیب دادن با روش هایی مانند واتر سندبلاست ،واتر جت آب سرد و … از دستگاه واتر جت آب گرم استفاده می شود که آب گرم و بخار را با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد و با فشار ۲۵۰ بار به سطح مربوطه تزریق می کند .

 

شستن نمای هرساختمان دارای اصول وقوانین می باشد.

 

۱- امنیت و ایمنی کار: تامین امنیت تکنیسین وراپل کار یکی از اصول کار حرفه ای می باشد.بایدازتجهیزات و وسایل حرفه ای استفاده شود تا جان هیچ کدام ازافراد گروه به خطر نیفتد.

۲-بیمه بودن افراد گروه:تمام افراد گروه که مشغول شستشوی ساختمان باطناب هستند باید بیمه باشند اطمینان حاصل فرماید چون خطرات زیادی این کارگران را تهدید می کند و اگر این کارگران بیمه نباشند ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به کارفرما وارد کنند.

۳– استفاده ازمواد وتجهیزات ابزار آلات مخصوص و استاندارد مهم می باشد 

۴- رعایت مسائل برق و الکتریسیته : باید به نحوه ی اتصال دستگاه کارواش به جریان الکتریسیته توجه کرد و هنگام اتصال آن باید از دو شاخه های صنعتی استفاده نمود و اگر کابل دستگاه لخت بود و یا محل اتصالی داشت برطرف گردد تا خطر برق گرفتگی از بین برود و ایمنی نیز رعایت شده باشد. 

۵-درزگیری پنجره ها و عایق کاری اطراف وسایل الکتریکی: چون که نماشویی ساختمان با دستگاه های فشار قوی انجام می شود باید درز های پنجره هارا پوشاند تا از ورود آب و مواد به داخل خانه جلوگیری شود برای جلوگیری از برق گرفتگی باید تمام مواردی که نیاز به عایق کاری دارند را عایق بندی کنیم تا از وقوع برق گرفتگی جلوگیری شود.

۶- تنظیم قرارداد: در قراردادها باید میزان مواد شوینده ی مصرفی، نوع بیمه کارگران، نوع دستگاه نماشویی، مبلغ کل پرداختی و تعداد روزهایی که قرار است کارگران در حال انجام خدمات باشند درج شود.

 

منبع https://tehranrappel.com

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.