کد خبر : 23243 / /
/

مزایای بازسازی داخلی نسبت به خرید خانه نوساز

مزایای بازسازی داخلی نسبت به خرید خانه نوساز

 

با افزایش تورم و قیمت خرید خانه، افراد زیادی به بازسازی داخلی فکر می‌کنند. بازسازی داخلی با توجه به هر بودجه‌ای قابل انجام است و میتوان تنها بخش‌های مورد نیاز خانه قدیمی را مرمت کرد. افرادی که از خانه‌های قدیمی برخوردارند و دوست دارند بخش‌های فرسوده و آسیب‌دیده آن را تعمیر کنند، بهتر است به سراغ بازسازی اصولی ساختمان بروند. از طرفی بازسازی خانه‌های قدیمی نسبت به خرید خانه نوساز مزیت‌های زیادی دارد. در این مطلب قرار است به بررسی مزایای بازسازی داخلی نسبت به خرید خانه نوساز بپردازیم و از هزینه بازسازی در سال 1401 مطلع شویم.

بازسازی داخلی بهتر است یا خرید خانه نوساز؟

اگر جزو افرادی هستید که بودجه کافی برای خرید خانه نوساز ندارید، می‌توانید به سراغ خرید یک خانه قدیمی بروید و آن را به شکل دلخواه خود بازسازی کنید. در حال حاضر هزینه بازسازی خانه قدیمی نسبت به خرید خانه نوساز کمتر است و هر فردی می‌تواند با بودجه محدود این کار را انجام دهد. با این حال اگر بین خرید خانه نوساز و یا بازسازی خانه قدیمی شک دارید، بهتر است به این نکات توجه داشته باشید:

  • آپارتمان‌های چند سال ساخت نسبت به ساختمان‌های نوساز ارزان‌تر هستند. بنابراین با مبلغی که دارید می‌توانید یک خانه قدیمی چند سال ساخت بزرگتر نسبت به خانه نوساز بخرید و بخش‌های مورد نیاز آن را مرمت کنید.
  • با بازسازی داخلی می‌توانید دکوراسیون خانه را تغییر دهید و به شکل دلخواه خود در آورید. با این کار، خانه قدیمی به خانه ایده‌آل و موردنظرتان نزدیک خواهد شد.
  • در صورتی که سکونت در محله دلخواه برایتان مهم است، خرید خانه نوساز با متراژ کم گزینه خوبی برایتان خواهد بود.
  • اگر بخش‌های زیادی از خانه قدیمی آسیب دیده و با بازسازی نمیتوان آن را احیا کرد، بهتر است به فکر خرید خانه نوساز باشید.
  • بازسازی داخلی معمولا پروسه‌ای زمان‌بر است و بین 2 الی 3 هفته طول می‌کشد. برای همین اگر صبر و حوصله کافی برای کار بازسازی داخلی ندارید، بهتر است به سراغ خرید خانه آماده بروید.

بازسازی خانه قدیمی نسبت به خرید خانه نوساز چه مزیت‌هایی دارد؟

21

خرید خانه قدیمی و بازسازی آن نسبت به خرید خانه نوساز، چند مزیت مهم دارد. در اینجا به بررسی این مزایا می‌پردازیم.

  • استحکام بیشتر خانه‌های قدیمی

به عنوان اولین مزیت بهتر است استحکام و مقاومت خانه‌های قدیمی را نسبت به خانه‌های نوساز در نظر بگیریم. ساختما‌ن‌های چندین سال ساخت، معمولا از استحکام بالاتری نسبت به خانه‌های نوساز برخوردارند. در ساخت ساختمان‌های قدیمی از مصالح مستحکم‌تری استفاده می‌شده و اصول طراحی ساخت آنها کمی متفاوت با ساختمان‌های امروزی بوده است. برای همین بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند خانه‌های قدیمی خود را بدون تخریب کامل، بازسازی و مرمت نمایند.

  • جذابیت بیشتر خانه‌های قدیمی نسبت به نوساز

با اینکه خانه‌های نوساز طراحی جدید و امروزی دارند، اما برخی افراد علاقه بیشتری به خانه‌های قدیمی با اتاق‌های بزرگ و جادار دارند. علاوه بر این بیشتر ساختمان‌های قدیمی دارای حیاط‌های بزرگی بوده‌اند که در خانه‌های نوساز خبری از حیاط‌های شخصی نمی‌باشد. برای همین برخی افراد ترجیح می‌دهند به جای خرید خانه نوساز، یک خانه قدیمی بخرند و آن را به شکل دلخواه بازسازی نمایند.

  • دیوارهای ضخیم و قدرتمند در خانه‌های قدیمی

امروزه برای ساخت دیوارهای خانه‌های جدید از گچ تخته‌های نازک و سبکی استفاده می‌شود. این دیوارها نسبت به دیوارهای قدیمی که ضخیم‌تر بوده و اغلب از جنس آجر و سنگ هستند، استحکام کمتری دارند. همچنین دیوارهای خانه‌های قدیمی عایق صوت و صدای بهتری هستند و از ورود و خروج صداها جلوگیری می‌کنند.

  • استفاده از رنگ‌های دلخواه در بازسازی ساختمان قدیمی

زمانی که به دنبال خرید خانه نوساز هستید، شاید به رنگبندی و متریال به کار رفته در ساخت آن توجه زیادی نداشته باشید. اما اگر به فکر بازسازی ساختمان باشید، حتما رنگ و متریال به کار رفته را مورد توجه قرار می‌دهید. در بازسازی ساختمان قدیمی می‌توانید از رنگ‌های دلخواه خود برای دیوارها و سقف‌ها استفاده کنید و رنگ کف سالن را با توجه به آنها انتخاب نمایید. به طور کلی در بازسازی داخلی دستتان کاملا باز بوده و می‌توانید فضا را به هر شکلی تغییر دهید.

  • استفاده از متریال و سازه‌های جدید در بازسازی داخلی

با اینکه ساختمان‌های نوساز با مصالح بروزتر و جدیدتری ساخته می‌شوند، اما ممکن است این مصالح باب میل برخی از افراد نباشد. این افراد می‌توانند ساختمان قدیمی را با متریال‌های جدید و محبوب خود بازسازی و مرمت کنند و فضا را به شکل ایده‌آل‌تری تغییر دهند. برای مثال استفاده از سقف‌های کشسان یا آینه و شیشه در فضای داخلی بسیار تاثیرگذار است و حس خوبی را به مخاطب القا می‌کنند.

  • حفظ خانه قدیمی با خاطرات خوش توسط بازسازی داخلی

برخی از افراد دوست دارند در خانه‌های قدیمی که یادآور روزهای خوشی در گذشته‌ است، زندگی کنند. برای همین تمایل بیشتری برای خرید خانه قدیمی و بازسازی آن دارند. این افراد می‌توانند پس از خرید خانه قدیمی نسبت به بازسازی داخلی آن اقدام کرده و تنها بخش‌های مورد نیاز را ترمیم نمایند.

معایب خانه‌های نوساز نسبت به خانه‌های چند سال ساخت

  • خانه‌های نوساز معمولا از ظاهر یکنواختی برخوردارند و فاقد ویژگی‌های منحصر بفرد می‌باشند.
  • برخی از خانه‌های نوساز پِرتی زیادی دارند و فضای خانه کوچکتر از متراژ واقعی آن به نظر می‌رسد.
  • دیوارهای خانه‌های نوساز اغلب نازک هستند و تبادل صدا بینشان خیلی راحت صورت می‌گیرد. برای همین ممکن است افراد ساکن در این خانه‌ها، پس از مدتی از ورود صداهای خارجی به خانه دچار اذیت و آزار شوند.
  • خانه‌های نوساز نسبت به خانه‌های قدیمی گران‌تر هستند و حق بیمه بیشتری دارند.

چند مزیت مهم بازسازی داخلی ساختمان

22

صرفه‌جویی در مصرف انرژی: زمانی که خانه قدیمی را بازسازی کنید، در مصرف انرژی صرفه‌جویی زیادی خواهد شد. برای مثال جایگزین کردن پنجره‌های جدید دو جداره نسبت به پنجره‌های قدیمی، سبب کاهش هدر رفت انرژی می‌شود.

افزایش کیفیت زندگی: ساختمان‌های قدیمی پس از چند سال کیفیت و کارایی اولیه خود را از دست می‌دهند. برای همین پس از بازسازی و تعویض لوله‌ها و شیرآلات، از کیفیت بیشتری نسبت به قبل برخوردار می‌شوند.

امکان تغییر متراژ در خانه: در بازسازی داخلی میتوان بخشی از دیوار را تخریب کرده و فضا را گسترش داد.

افزایش ارزش و قیمت خانه: به طور قطع خانه‌های قدیمی نوساز که مورد بازسازی قرار گرفته‌اند، نسبت به خانه‌های قدیمی دیگر قیمت و ارزش بیشتری دارند. برای همین در کنار افزایش طول عمر خانه قدیمی، می‌توانید ارزش ملک خود را نیز بالا ببرید.

بازسازی داخلی خانه قدیمی خود را به کالکر بسپارید

در صورتی که قصد خرید خانه قدیمی و بازسازی آن را دارید، می‌توانید از تیم کالکر برای این کار کمک بگیرید. پیمانکاران کالکر با توجه به دانش فنی و تجربه چندین ساله خود، قادرند بازسازی داخلی را با هزینه مورد نظر شما انجام دهند. تیم کالکر تمام موارد و نکات مهم در رابطه به بازسازی داخلی را مدنظر قرار داده و کار مرمت و بازسازی را در کوتاهترین زمان و با بهترین کیفیت انجام خواهد داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بازسازی داخلی خانه‌های قدیمی، می‌توانید با مشاوران کالکر تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.