کد خبر : 23187 / /
/

معرفی بهترین مدل های نوار بهداشتی برای پوست حساس

معرفی بهترین مدل های نوار بهداشتی برای پوست حساس

 

بدیهی است که نوار بهداشتی از ضروری‌ترین لوازم بهداشتی بانوان به شمار می‌آید و با وجود اینکه استفاده از آن گاها آزار دهنده است اما نمی‌توان الزام کاربرد آن را انکار نمود. استفاده از نوار بهداشتی‌هایی که متریال غیر استاندارد و نامرغوب دارند، سبب بروز خارش، سوزش، التهاب و عفونت می‌شود. به دلیل حرارت و رطوبتی که استفاده از این نوع نوار بهداشتی‌ها ایجاد می‌کنند، ممکن است شاهد رشد و تکثیر قارچ‌ها و باکتری‌‌ها در ناحیه تناسلی نیز باشیم. درماتیت یا التهاب پوستی ایجاد شده در دوره عادت ماهانه به دلیل تماس پوست با متریال نوار بهداشتی است.

اجزای نواربهداشتی

نوار بهداشتی ساختاری لایه لایه دارد که جنس هر یک از این لایه‌ها با یکدیگر متفاوت است. متریال تشکیل دهنده هر لایه می‌تواند باعث ایجاد حساسیت در ناحیه تناسلی شود. نوار بهداشتی‌ها به طور کلی از بخش‌های زیر تشکیل می‌شوند:

  • لایه درونی: داخلی‌ترین لایه نوار بهداشتی که لایه زیرین آن محسوب می‌شود غالبا از متریالی نظیر پلی اتیلن تشکیل شده است. از پلی اتیلن علاوه بر نوار بهداشتی در تولید البسه گوناگون نیز استفاده می‌شود.
  • لایه جاذب: این لایه اصلی‌ترین بخش نوار بهداشتی را تشکیل می‌دهد. لایه جاذب را می‌توان بخش کانونی نوار بهداشتی در نظر گرفت که در میان لایه زیرین و لایه رویی قرار گرفته و آن‌ها را منسجم می‌‌کند‌. از آنجایی که بخش اصلی باید دارای قدرت جذب بالایی باشد، برای ساخت آن از سلولز و فوم استفاده می‌شود که هر یک دارای ویژگی جذب کنندگی هستند. در تولید بعضی از نوار بهداشتی‌ها هم از ژل جاذب استفاده می‌شود.
  • چسب: برای اینکه بتوانید نوار بهداشتی را به لباس زیر خود اتصال داده و جایگاه آن را فیکس کنید، در لبه‌های نوار بهداشتی از چسب استفاده می‌شود این ساختار و کیفیت این نوع چسب‌ها مورد تایید سازمان غذا و دارو است و از آن برای ساخت چسب‌های معمولی، قطره‌ای و حرارتی نیز استفاده می‌شود.

در تولید برخی از نوار بهداشتی‌ها از مواد معطر نیز استفاده می‌شود تا استفاده از این محصول با پراکنده شدن رایحه‌ای خوش همراه شود. این مواد عطرآگین ترکیبات شیمیایی خاصی هستند که تماس آن‌‌ها با پوست در برخی موارد به بروز حساسیت‌ها و التهاب‌های پوستی منجر خواهد شد اما معمولا مواد معطر را با مواد تشکیل دهنده لایه اصلی ترکیب می‌کنند تا امکان تماس آن‌ها با پوست بدن به حداقل برسد.

7

روش های جلوگیری از حساسیت ناشی از نواربهداشتی

از برندهای معتبر تولید کننده نوار بهداشتی خرید کنید و در صورت ایجاد حساسیت مارک نوار بهداشتی خود را تغییر دهید؛ در این صورت چنانچه حساسیت و التهاب پوستی شما کاهش یافت می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مواد تشکیل دهنده نوار بهداشتی قبلی سبب بروز این نوع حساسیت شده است و اگر همچنان علائم التهاب را مشاهده کردید به پزشک مراجعه نمایید.

بهتر است در هنگام خرید نوار بهداشی نمونه‌های فاقد عطر را انتخاب کنید.

به منظور جلوگیری از بروز هر گونه حساسیت از کرم هیدروکورتیزون برای ضد عفونی کردن و میکروب زدایی سطح خارجی آلت تناسلی استفاده کنید. توجه داشته باشید که کرم نباید به بخش داخلی واژن نفوذ کند.

برای کاهش اصطکاک نوار بهداشتی با پوست و ایجاد فضای راحت‌تر و آزادتر، در هنگام استفاده از نوار بهداشتی لباس زیر نخی و آزاد به تن کنید.

نوار بهداشتی خود را در بازه‌های زمانی کوتاه مدت تعویض کنید تا احتمال بروز حساسیت کاهش یابد.

برای التیام خارش و سوزش ناشی از حساسیت‌های پوستی یک لگن بهداشتی پلاستیکی از داروخانه تهیه کرده، بر روی کاسه توالت قرار دهید و آن را با آب گرم پر کنید. سپس به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در آن بنشینید و در آخر نواحی تناسلی را با حوله تمیز به خوبی خشک کنید.

بهترین برندها و مدل های نوار بهداشتی برای پوست های حساس

در ادامه شما را با بهترین برندهای نوار بهداشتی برای پوست‌های حساس آشنا می‌کنیم:

مای لیدی سایز بزرگ مدل Classic Purple

مای لیدی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان نوارها و پدهای بهداشتی است که در ساخت محصولات خود از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد بهره می‌گیرد. نوار بهداشتی کلاسیک سایز بزرگ مای لیدی بهترین گزینه برای جلوگیری از ایجاد التهاب، خارش و سوزش در پوست‌های حساس محسوب می‌شود و مناسب استفاده شبانه روزی می‌باشد. جنس لایه ابتدایی این نوار بهداشتی پنبه است و با قدرت جذب بالا سهولت استفاده از محصول برای مصرف کنندگان را افزایش می‌دهد. این نوار بهداشتی فاقد رایحه است و در بسته بندی مناسب به خریداران عرضه می‌شود.

پنبه ریز سایز بزرگ مدل Normal

شرکت پنبه ریز از پرسابقه‌ترین برندهای تولید کننده محصولات بهداشتی، آرایشی و مراقبتی است که نوارها و پدهای بهداشتی آن در میان خانم‌ها طرفداران زیادی دارد. لایه رویی این نوار بهداشتی از جنس پنبه است و لایه میانی آن قدرت جذب بسیار بالایی داشته و در برابر نشت مقاوم است. این محصول ضد حساسیت و فاقد رایحه برای استفاده شبانه روزی مناسب است.

نانسی سایز بزرگ مدل Air Laid

نانسی از دیگر برندهای مطرح بازار لوازم بهداشتی است که پدها و نوار بهداشتی‌های آن به جذب بالا و کیفیت مناسب شهرت دارند، نوار بهداشتی مدل Air Laid نانسی دارای روکش پنبه‌ای با قدرت جذب بالا است و بدون بروز حساسیت برای استفاده در شب و روز مناسب خواهد بود.‌ این نوار بهداشتی فاقد عطر از جمله بهترین نوار بهداشتی‌های ضد التهاب محسوب می‌شود.

مولپد سایز خیلی بزرگ مدل Maxi Soft

نوار بهداشتی مدل Maxi Soft از بهترین محصولات برند مولپد است که با سایز بسیار بزرگ و ساختار فاقد عطر در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول می‌توان به ضد حساسیت بودن آن اشاره نمود. این نوار بهداشتی از لایه رویی پنبه‌ای با جذب بالا تشکیل شده و مناسب استفاده در شب می‌باشد.

تافته سایز خیلی بزرگ‌ مدل Yalda Night

نوار بهداشتی تافته با ابعاد بسیار بزرگ دارای ساختاری از جنس کتان در لایه ابتدایی خود می‌باشد و از جمله بهترین محصولات ضد حساسیت موجود در بازار به شمار می‌آید. نوار بهداشتی فاقد عطر تافته با جذب بالا مناسب استفاده در شب است.

نوار بهداشتی مناسبی را انتخاب کنید...

8

جنس و کیفیت نوار بهداشتی در حفظ سلامت پوست و جلوگیری از بروز حساسیت نقش بسزایی دارد. برندهای نوار بهداشتی معرفی شده دارای مرغوبیت و کیفیت بالا برای استفاده شبانه روزی هستند و بهترین گزینه برای جلوگیری از بروز التهاب در پوست‌های حساس به شمار می‌آیند.

قیمت نوار بهداشتی بر اساس کیفیت و ویژگی‌های و قدرت جذب آن متفاوت است، بنابراین لزوما قیمت بالای محصول نمی‌تواند نیازهای شمارا برآورده کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود ابتدا ویژگی‌های ذکر شده مرتبط با هر نوار بهداشتی را مطالعه کنید و سپس اقدام به ثبت سفارش کنید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.