کد خبر : 23123 / /
/

نحوه شستشوی مبلمان در منزل بدون دستگاه + پاک کردن انواع لکه از مبل

نحوه شستشوی مبلمان در منزل بدون دستگاه + پاک کردن انواع لکه از مبل

 

 

امروزه درهر خانه ایرانی یه دست مبلمان وجود دارد، مبلمان یکی از مهمترین وسیله در دکوراسیون داخلی خانه به شمار می رود. هر خانم خانه دار برای آراستگی و دیزاین منزل خود بی شک از مبلمان استفاده می کند.

مبلمان ها به دلیل راحتی که دارند جزوه وسایل پر کاربرد در منزل به حساب می آیند وهمین امر موجب کثیف شدن و آلودگی آن ها می شود، و ما باید مداوم به فکر تمیز کردن مبلمان خانه هایمان باشیم، مخصوصا خانواده هایی که فرزند کوچکتر دارند کثیف شدن مبلمان بیشتر دیده میشود

مبلمان ها انواع مختلفی دارند که تمیز کردن هر کدام از آنها روش خاص خود را می طلبد برای مثال شستن مبلمان با پارچه چرم خیلی راحتر از تمیز کردن مبلمان های با جنس پارچه می باشند. ولی به هرحال تمیز کردن مبل کار بسیار دشواری است مخصوصا اگر لکه های عمیقی روی مبل ها ایجاد شود که به سختی میشود آنها را از بین برد و اگر تخصصی در این کار نداشته باشید بی شک به مبلمان خود صدمه وارد می کنید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه شستن انواع مبلمان در منزل آشنا شوید .

تمیز کردن مبلمان پارچه ای

برای تمیز کردن مبلمان پارچه ای دو راه وجود دارد یکی اینکه تمیز کاری را به متخصصان مبل شویی بسپارید که توصیه ما مجموعه مبل شویی تهران می باشد، دوم اینکه خود دست به کار شوید و کار تمیزکاری را انجام دهید.

اگر تصمیم به تمیز کردن مبل را دارید حتما قبل از هر کاری با استفاده از جارو برقی تمام سطح مبل را گرد روبی کنید، بعد از این کار با استفاده از پایه های مختلف جاروبرقی تمامی شیار های مبل را از هرگونه آلودگی تمیز نمایید بعد از این کار با استفاده از برس مخصوص پارچه با ملایمت شروع به تمیز کردن لکه ها نماید و در نوبت به پرزگیری میرسد، با کمک یک پرزگیر میتوانید تمام پرز های مبل را بگیرید.

این روش مناسب برای تمیزکاری هفتگی با لکه های سطحی مبلمان می باشد.

3

پاک کردن انواع لکه ها در منزل   

لکه ها انواع مختلفی دارند و پاک کردن هر کدام روش های مختلفی را داراست که به بررسی بخشی ازاین لکه ها و نحوه تمیز کردن آنها می پردازیم.

پاک کردن لکه خون روی مبل  

روش های متعددی برای پاک کردن لکه خون وجود دارد اما ساده ترین راه برای پاک کردن لکه خون استفاده از محلول آب با نشاسته می باشد، در این روش مقداری آب را با نشاسته مخلوط کرده و به صورت خمیر در آورید بعد به سطحی که لکه خون دارد بمالید منتظر شوید تا خمیر خشک شود سپس خمیر را پاک نماید، دیگر اثری از لکه خون روی مبل نخواهید دید.

پاک کردن لکه چربی روی پارچه مبل   

برای پاک کردن لکه چربی که جزوه شایع ترین لکه ها روی مبل می باشد مخصوصا صندلی میز نهار خوری که از جنس پارچه می باشد برای پاک کردن این نوع لکه ها از محلول آب با الکل می توانید استفاده نماید مقداری الکل را با آب مخلوط کرده و به سطح لکه اسپری نمایید، بعد یک دقیقه با یک برس مخصوص پارچه شروع به پاک کردن لکه نمایید دقت داشته باشید حتما از آب سرد برای این کار استفاده نمایید.

پاک کردن لکه جوهر روی مبلمان

لکه جوهر جزوه سخت ترین لکه هایست که به راحتی نمی توان از روی سطوح پارچه ای پاک کردن در این مورد اول از همه توصیه می شود حتما از متخصص و سرویس کارانی که کار مبل شویی در منزل با دستگاه را انجام می دهند کمک بگیرید، اگر این امکان برای شما فراهم نبود میتوانید از روشی که به شما آموزش می دهیم استفاده کنید، در این روش شما میتوانید از ترکیب نمک، شامپو و محلول گلیسیرین و آمونیاک دارید.

در این روش ابتدا روی لکه جوهر مقداری نمک بریزید در حد امکان نمک کمی نمناک باشد بعد از چند دقیقه با دستمال پاک نمایید، در مرحله دوم محلول گلیسرین با آمونیاک را ترکیب نموده و بروی سطح لکه بریزید چند لحظه صبر کنید و بعد با استفاده از شامپو فرش محل لک را بشویید، به راحتی و بدون صدمه به پارچه مشاهده می نمایید که لکه جوهر پاک شده است.

لکه نوشابه و شربت و روش پاک کردن آن

لکه های نوشابه و شربت پاک کردنشان کار بسیار ساده ایست در این مرحله روی لک کافیست اول با استفاده از قاشق سطح را خشک کرده و پارچه را از سطح مبل پاک نمایید در مرحله دوم روی لک مقداری نمک ریخته و بعد از یک دقیقه با دستمال شروع به پاک کردن لک نمایید.

4

درشستن و تمیز کردن مبلمان به چه چیزهایی باید توجه داشت

اگر قصد تمیز کردن مبلمان منزل تان را دارید حتما قبل از تمیزکاری به یک سری از موارد باید توجه داشته باشید، برای مثال قبل از هر چیزی باید میزان کثیفی مبل را ارزیابی کنید، و اگر سطح لکه ها خیلی زیاد و عمیق می باشد توصیه ما به شما این است که حتما با یک متخصص و مرکز معتبر و حرفه ای تماس داشته باشید و از آن ها مشاوره دریافت کنید، که شرکت خدماتی مبل شویی تهران

  این خدمات را به بهترین شک ممکن با تضمین برای شما انجام میدهد

در مرحله دوم حتما به برچسب های مبل دقت کنید و هر مبل یک علامت لاتین دارد که جنس مبل را توصیف میکند و راهنمایی برای شستشوی اصولی مبلمان شما می باشد ، در این قسمت به معرفی این علامت ها می پردازیم.

O: این حرف به این معناست که پارچه مبل از مواد ارگانیک تولید شده است و باید با آب سرد تمیز شود

W: این حرف به این معناست مبل با آب خالی یا بخار آب شستشو شود

X: برای تمیز کردن مبل در ابتدا از جارو برقی استفاده شود سپس با شامپوهای مخصوص شسته شود

S:  بهتر است مبل با به روش خشک کردن تمیز شود

WS: برای پاکیزگی مبل از محلول پایه آب و مواد شیمیایی استفاده کنید

شستن و تمیزکردن مبل با استفاده از بخارشور در منزل

دستگاه بخارشور تا حدی کار تمیز کاری مبل وسایر وسایل خانه را راحت کرده است ، اما نحوه استفاده از بخار شور به این صورت همانطور که در بالا اشاره شد حتما باید مقدمات اولیه مربوط به غباررویی و تمیزکاری با استفاده از جاروبرقی را انجام داده و بعد از اتمام آن و اطمینان از تمیز شدن مبل از گرد و غبار حال باید با استفاده از شامپو فرش مشغول به تمیز کردن مبل نمایید در این حالت حتما از اسفنج نرم استفاده کنید تا صدمه ای به مبلمان شما وارد نشود، در مرحله آخر از بخار شور استفاده نمایید، که همانند یک مکنده عمل کرده و کف باقی مانده درون مبل را به داخل خود می کشد.

اما بیشتر استفاده از بخارشور برای پرده ها می باشد و برای مبلمان هم قابل استفاده است، گاهی مشاهده میشود بعضی از خانم ها از بخارشور برای شستن تشک خوشخواب نیز استفاده می کنند که ما برای شستن تشک خوشخواب این روش را توصیه نمی کنیم به این دلیل که تشک ها سرشار از میکروب ها و ویروس های متعدد می باشند و با شستن های سطحی نمیتوان تمیز و ضد عفونی کرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.