کد خبر : 23102 / /
/

اجرای موتورخانه چگونه بوده و چرا اهیمت دارد؟

اجرای موتورخانه چگونه بوده و چرا اهیمت دارد؟

 

اجرای موتورخانه ، یکی از مهم ترین و حساس ترین فرایند ها درون ساختمان بوده که همیشه مورد توجه مدیران یا سازنده ها قرار می گیرد.

هر ساختمانی نیازمند یک سیستم حرارتی بوده تا رفاه و آرامش را برای افراد حاضر در آن به ارمغان بیاورد.

به صورت کلی ، سیستم حرارتی مرکزی ساختمان دارای تجهیزات بسیار حساس و دقیقی بوده که نیازمند طراحی و اجرای اصولی بر طبق استاندارد های روز دنیا می باشد.

این سیستم نیازمند یک مکان مسقف درون ساختمان بوده که متراژ آن را بر اساس زیر بنا ساختمان مشخص می کنند.

همانطور که بیان شد ، این سیستم نیازمند طراحی بوده که باید حتما توسط افراد متخصص در این زمینه صورت گیرد ؛ زیرا اگر طراحی آن دقیق و اصولی نباشد ممکن است به قطعات آسیب رسانده و عملکرد مناسبی از خود به جای نگذارد.

نصب و راه اندازی تجهیزات هم ، همانند طراحی ، نیازمند تخصص و تجربه کافی بوده تا در عملکرد هر یک از قطعات خللی ایجاد نکند.

به همین اجرای موتورخانه یکی از فرایند های حساس و دقیق درون ساختمان بوده که باید حتما آن را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

شاید کمی پیدا کردن افراد متخصص در این حوزه سخت باشد که در ادامه به این موضوع هم خواهیم پرداخت ؛ پس همراه ما باشید.

موتورخانه چیست؟

قبل از هر چیزی ، بگذارید ابتدا با موتورخانه و تجهیزات آن آشنا شویم.

موتورخانه یا سیستم حرارتی مرکزی ، وظیفه گرمایش و سرمایش کل ساختمان را بر عهده دارد.

این سیستم از قطعات داخلی مثل : منبع ، دیگ بخار ( بویلر ) ، لوله ها و اتصالات و ... تشکیل شده است که هر یک از این تجهیزات باید به صورت اصولی نصب و راه اندازی شوند.

به صورت کلی ، تمامی رفاه و آسایش ساکنین یک ساختمان به موتورخانه وابسته بوده و یکی از حساس ترین سیستم ها درون ساختمان می باشد.

اجرای موتورخانه یکی از عملیات های بسیار مهم در ساختمان های بزرگ بوده و باید به صورت کاملا دقیق و اصولی انجام شود.

اگر بخواهیم این عملیات را تعریف کنیم باید بگوییم که : به مجموعه فعالیت هایی که در راستای نصب و راه اندازی تجهیزات موتورخانه انجام می شود ، می گویند.

همانطور که در بخش قبل بیان کردیم ، این فرایند نیازمند یک طراحی دقیق هم بوده که به آن طراحی موتورخانه گفته می شود.

دلیل اهمیت اجرای موتورخانه چیست؟

شاید یکی از دغدغه های ذهنی افراد ، دانستن دلایل اهمیت و حساسیت این عملیات باشد .

همانطور که می دانید ، سیستم حرارتی مرکزی اگر برای 1 ساعت کار نکند و یا عملکرد آن درست نباشد ، آسایش تمامی افراد حاضر در ساختمان را برهم زده و مسبب نا رضایتی آن ها می شود.

همچنین یکی دیگر از دلایل حساسیت اجرای موتورخانه ، قیمت تجهیزات و هزینه های بسیار بالای تعمیرات آن ها می باشد.

اگر این عملیات به صورت دقیق و استاندارد اجرا نشود ، ممکن است در بازه زمانی بسیار کوتاه موجب خرابی و نقص درون سیستم شده و به قطعات آسیب های جبران ناپذیر وارد کند.

پس بهتر است قبل از هر چیزی ، این فرایند را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید تا با طراحی و اجرای اصولی ، مشکلی در دراز مدت برای سیستم حرارتی مرکزی ساختمان شما پیش نیاید.

چگونه افراد متخصص حوزه تاسیسات ساختمان را پیدا کنیم؟

همانطور که بیان کردیم ، متاسفانه یکی از بزرگترین چالش های پیش رو سازندگان ساختمان ، پیدا کردن تیم ها و یا افراد متخصص در این زمینه باشد.

گاهی اوقات ممکن است به دلیل آگاهی کم در این حوزه ، این فرایند را به افرادی که متخصص نیستند بسپارید و پس از گذشت مدتی کوتاه ، ضرر های بسیار زیادی را متحمل شوید.

بهتر است ابتدا با کمی جست و جو در اینترنت یا فضای مجازی ، با این سیستم آگاهی جزئی پیدا کنید و سپس از تیم های متعدد مشاوره دریافت کنید.

البته دریافت مشاوره ممکن است برای شما هزینه هایی را به همراه داشته باشد و بهتر است تیم های متخصصی که برای کار خود ارزش قائل هستند و مشاوره رایگان جهت اجرای موتورخانه می دهند کمک بگیرید.

اگر بخواهیم برای این موضوع بیان شده یک مثال بزنیم ، تیم فنی و مهندسی کارا پمپ می باشد که علاوه بر تخصص و تجربه کافی در این زمینه ، به مشتریان خود مشاوره رایگان به صورت حضوری در محل شما ( حتی در صورت عدم همکاری ) و یا به صورت آنلاین ارائه می دهد.

چگونه متوجه اجرای اصولی موتورخانه شویم؟

خب یکی دیگر از چالش های مهم ساکنین ساختمان ، مورد بررسی قرار دادن اجرای موتورخانه به صورت اصولی و استاندارد می باشد.

همانطور که می دانید ، این موضوع کمی تخصص بوده و افراد کم تجربه در این حوزه قادر به بررسی دقیق آن نخواهند بودو

اما برخی مشخصه ها وجود داشته که می توانید تا حدودی این عملیات را مورد بررسی قرار دهید.

یکی از مشخصه های موتورخانه استاندارد ، متراژ و ارتفاع سقف آن می باشد ؛ تجهیزات سیستم حرارتی مرکزی باید به گونه ای نصب شوند که در فعالیت سایر قطعات خللی ایجاد نشده و آسیبی به یکدیگر وارد نکنند.

همچنین ارتفاع سقف جهت تهویه مطبوع این بخش از سقف ، تاثیر بسیار زیادی دارد.

یکی دیگر از مشخصه های اجرای موتورخانه اصولی ، فاصله بین تجهیزات می باشد که باید به صورت استاندارد رعایت شود تا حرارت سایر قطعات باعث آسیب به تجهیزات دیگر نشود.

لوله کشی سیستم حرارتی مرکزی و اتصالات آن را باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار داد تا علاوه بر عملکرد دقیق ، نشتی یا سایر مشکلات را نداشته باشد.

این موارد جزئی از مشخصه های سیستم حرارتی مرکزی استاندارد بود که برای مطالعه دقیق تر می توانید با کمی جست و جو در اینترنت آن را جویا شده یا به سایت تخصصی کارا پمپ به نشانی https://karapump.ir مراجعه کرده و یا نام آن را ( کارا پمپ ) درون گوگل جست و جو کنید.

13

کارا پمپ بهترین تیم برای اجرای موتورخانه است؟

عنوان بهترین تیم برای اجرای سیستم های تاسیساتی ساختمان ، بر عهده کافرمایان محترم بوده و نمی توان این لقب را به این تیم داد.

اما با مشاهده نمونه کار های متنوع و موفق کارا پمپ در زمینه مشاوره ، طراحی و اجرای تاسیسات مکانیکی ، می توانید به این موضوع واقف شوید که بهترین عملکرد را در سراسر ایران داشته اند.

همچنین این تیم با ارائه مطالب بسیار گسترده در حوزه تاسیسات ساختمان ، در جهت بالا بردن آگاهی کارفرمایان کمک بسزایی کرده است.

فراموش نکنید این تیم مشاوره رایگان در جهت اجرای موتورخانه یا سایر خدمات ، به صورت حضوری در محل شما و یا تلفنی ارائه می دهد.

برای دریافت مشاوره هم می توانید خیلی راحت با شماره 09127697123 تماس حاصل کنید.

این تیم در تمامی حوزه های تاسیسات ساختمان مثل اجرای لوله کشی موتورخانه ، نصب و راه اندازی هواساز یا سیستم تهویه مطبوع ، لوله کشی گاز ، لوله کشی فاضلاب ، لوله کشی استخر و ... آماده ارائه بهترین خدمات با مناسب ترین قیمت می باشد.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.