کد خبر : 22895 / /
/

فواید سیستم هیدروپونیک چیست؟

فواید سیستم هیدروپونیک چیست؟

 

 

سیستم هیدروپونیک یکی از روش های خلاقانه است که در آن گیاهان بدون استفاده از خاک و سم پرورش داده می شوند و همین امر سبب می شود تا گیاهان در محیطی بسیار ایده آل رشد پیدا کنند. روش هیدروپونیک باعث می شود پرورش گیاهان در محیط هایی که خاک و یا آب و هوای مناسب وجود ندارد امکان پذیر شود و این موضوع می تواند به گسترش کشاورزی و جلوگیری از گرسنگی کمک کند. تمامی این امور سبب شده اند امروزه خرید تجهیزات لازم از جمله گلدان هیدروپونیک مورد توجه کسانی باشد که در این زمینه فعالیت می کنند. در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

این روش به صرفه جویی در آب کمک می کند؟

یکی از مواردی که سبب شده است سیستم هیدروپونیک مد نظر قرار گیرد صرفه جویی در مصرف آب است. در این روش آب با استفاده از لوله های خاص و به مقدار مشخصی وارد گلدان می شود و دیگر نیازی به آبیاری مداوم گیاهان نیست. همچنین، مواد مغذی مورد نیاز رشد گیاه به آب اضافه می شوند و توسط ریشه ها جذب می گردند. در نتیجه، گیاهان در محیط ایده آلی رشد پیدا می کنند و این امر می تواند برای ثمردهی گیاهان مفید باشد.

آیا در این روش کود حذف می شود؟

یکی دیگر از مواردی که سبب شده است سیستم هیدروپونیک در کل دنیا مورد توجه قرار گیرد حذف کود دهی به گیاهان است. همانطور که می دانید زمانی که گیاه در خاک قرار می گیرد به کود نیاز دارد تا بتواند مواد مغذی را دریافت کند. اما با حذف خاک، کود نیز حذف می شود و این موضوع خطر استفاده از مواد شیمیایی را کاهش می دهد. عدم استفاده از کود سبب می شود تا گیاهان در محیطی خالص و پاک پروش داده شوند.

آیا این سیستم در تمامی محیط ها قابل اجراست؟

یکی از سوالات پرتکراری که در مورد سیستم هیدروپونیک پرسیده می شود در این زمینه است که آیا این سیستم در تمامی محیط ها قابل اجراست! پاسخ به این سوال قطعا مثبت است. افراد می توانند این سیستم را در محیط گلخانه ها اجرا کنند. همچنین، این سیستم در فضای آزاد نیز قابل اجراست و می توان گلدان هیدروپونیک را بر روی خاک قرار داد. سادگی در استفاده از جمله اموری است که به گسترش این سیستم پرورش گیاهان کمک کرده است.

14

آیا در این روش علف هرز وجود دارد؟

علف هرز یکی از مواردی است که می تواند مشکلات زیادی را برای صاحبان گلخانه ها به وجود بیاورد و به ریشه گیاهان آسیب وارد کند. اگر ریشه گیاهان آسیب ببیند، گیاه دیگر به خوبی رشد نمی کند و ثمردهی نخواهد داشت. اما سیستم هیدروپونیک این مشکل را رفع کرده است و با توجه به این موضوع که گیاه در آب رشد می کند امکان وجود هیچ گونه علف هرزی وجود ندارد. همین امر سبب شده است گیاهان به خوبی رشد کنند و ثمردهی مناسبی داشته باشند.

گلدان هیدروپونیک چیست؟

گلدان کشت هیدروپونیک یا سبد کشت هیدروپونیک یک گلدان پلاستیکی مشبک است که بر روی جداره آن منافذ و سوراخ های مشخصی تعبیه شده است و همین امر شرایط مناسبی را برای خروج ریشه و  تماس آب یا بخار آب با ریشه ایجاد می کند. این گلدان ها بسته به حجم ریشه گیاه سایزهای متفاوت تولید می شوند و افراد می توانند با توجه به نیازهای خود می توانند بهترین گلدان هیدروپونیک را سفارش دهند. این گلدان ساختار منعطفی دارد و طول عمر آن بالاست. همین امر سبب شده است این گلدان شرایط مناسبی را برای صاحبان گلخانه ها به وجود بیاورد تا بهترین گیاهان را پرورش دهند.

برای خرید تجهیزات سیستم هیدروپونیک به کجا مراجعه کنیم؟

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد فواید سیستم هیدروپونیک در اختیار شما قرار دهیم. در این روش خاک حذف می شود و همین امر باعث می شود استفاده از کود از بین برود. همچنین، در این روش امکان رشد علف هرز وجود ندارد و افراد در هر شرایطی می توانند از تجهیزات هیدروپونیک استفاده کنند.

اگر به دنبال مرکز معتبری برای خرید تجهیزات سیستم هیدروپونیک از جمله گلدان هیدروپونیک هستید، می توانید به فروشگاه تهران گرولایت مراجعه کنید  هم چنینی می توانید قیمت دستگاه هیدروپونیک خانگی را در فروشگاه تهران گرولایت مشاهده نمایید. این سایت در زمینه فروش محصولات کشاورزی فعالیت دارد و تمامی این محصولات کیفیت بالایی دارند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.