کد خبر : 22776 / /
/

ترولی و انواع گاری حمل بار

ترولی و انواع گاری حمل بار

 

چکیده : تمامی رستوران‌ها ابتدا به ساکن برای راه اندازی نیاز به چرخ دستی‌هایی دارند که به آنها ترولی گفته میشود. بدلیل اهمیت بالای انواع ترولی در آشپزخانه‌های صنعتی، رستوران‌ها و فست فود در ادامه به معرفی انواع مختلف و کاربردهای اختصاصی هر دسته می پردازیم. با ما همراه باشید.

 

ترولی، یک چرخ دستی یا گاری حمل بار در آشپزخانه‌های صنعتی، رستوران‌ها، فست فودها، مال‌های بزرگ، هایپر مارکت‌ها و هتل‌هاست که بمنظور جابجایی هر آنچه که نیاز به حمل و نقل داشته باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آشپزخانه صنعتی به مکانی گفته می شود که برای عملیات و فعالیتهای پخت و پز غذا و... در رستورانها، بیمارستان، هتلها، خوابگاه‌ها، فست فود و... احداث می شود. به طور خلاصه در یک رستوران یا فست فود ایستگاه‌های مختلفی وجود دارد، مثلا محیطی که مشتریان در آن غذا، دسر و... سرو می‌کنند یا بخشی از رستوران که تمام فرآیندهای آماده سازی و تزئین غذا، شست و شو ظروف و... در آنجا انجام می‌شود.

بنابراین یک آشپزخانه صنعتی تنها مربوط به فعالیت‌های آشپزی نمی باشد، بلکه در این محیط‌ها مواد غذایی از جمله سبزیجات، گوشت و ماهی، میوه و... نگهداری و ذخیره می‌شود و یا ظروف و ماهیتابه‌های کثیف و حاوی چربی و روغن شسته و تمیز می شوند. این محیط و مکانها با جدیدترین تکنولوژی طراحی می شوند و طراحی صحیح آن ها کمک می کند تا از موقعیت و فضای خود بهترین استفاده را داشته باشید و در این صورت با توجه به  قرار دادن تمام مواردی که در این مکان ها مهم است و به آنها نیاز دارید، امکان رفت و آمد و تحرک در این مناطق راحت است.

بر این اساس آشپزخانه صنعتی راه اندازی می‌شود تا به تعداد زیادی از افراد، طرفداران غذاهای فست فودی از جمله: پیتزا، ساندویچ های مختلف و..، آبمیوه‌ها و دسرهای خوش طعم و با کیفیت، غذاهای اصیل ایرانی نظیر کباب، جوجه کباب، دیزی و... خدمات عالی ارائه دهند.

در رستوران یا فست فود که باید عملکرد بالا و سریع داشته باشید، چگونه می توانید در تحویل به موقع سفارشات موفق و سربلند باشید؟ اگر قصد راه اندازی و افتتاح یک رستوران مجلل و شیک را دارید حتما باید به نکاتی مانند عدم منتظر نگه داشتن مشتریان و وظیفه‌های خود توجه کنید. البته اندکی از انتظار برای تحویل غذا و سفارش طبیعی است اما اگر از حد مجاز بیشتر شود، بی شک باعث گله و شکایت مشتریان شما می‌شود.  

بر عکس آشپزخانه‌های خانگی، رستوران‌ها مجهز به تجهیزات حرفه ای است که بر اساس نیاز و حجم کاری طراحی شده اند. به منظور تسهیل بخشیدن کار ها در آشپزخانه‌های صنعتی، تجهیزاتی ساخته شده است تا مطابق با خواسته‌های کارکنان و فرآیندهای آماده سازی و تهیه سفارش مشتریان باشد و برای همچین مشاغلی ضروری می باشند. این ابزار و لوازم با نام تجاری تجهیزات آشپزخانه صنعتی در جهان شناخته می‌شود.

به لطف این محصولات نیروی انسانی کم تری نیاز است و مزایای فراوانی دارند. به جزء کاهش نیروی انسانی، درصد کم تری از انرژی و منابع طبیعی استفاده می‌کنند، با برنامه‌های معین در این دستگاه‌ها می توانید مراحل پخت و پز از لحاظ زمان بندی، میزان و... کنترل و تنظیم کنید و به دنبال این فایده پخته شدن غذا سریع تر و در زمان مناسبی به دست مشتری می رسد، چرا که کارکنان و آشپزان می توانند با وجود تجهیزات آشپزخانه صنعتی تمرکز صحیحی بر روی تمام کار ها داشته باشند.

اگر جزء افراد علاقه مند و مشتاق به حرفه‌ها و کسب و کار هایی مانند: رستوران، فست فود، کافی شاپ و... هستید، برای فرآهم کردن هر نوع از غذا یا دسر، نیازمند تجهیزات برگزیده ای بنام ترولی هستید. مثلا شما برای غذاهای سرخ کردنی از انواع سرخ کن ها مانند سرخ کن صنعتی یا سرخ کن هنی پنی می توانید استفاده نماید و اجاق گازهای صنعتی که از رایج ترین تجهیزات مورد استفاده در رستوران ها و.. است.

با آماده شدن سفارش مشتری و تعداد بشقاب های غذا نمی توانید آنها را به تنهایی تا میز مشتری خود حمل کنید چرا که ممکن است با از دست دادن تعادل خود ظروف و غذا های آماده شده از دست شما بیفتد و تمام زحمتهای شما برای آماده کردن آنها حیف شود و امکان شکستن ظروف و خسارت زیاد است. یکی از محصولات خاص و با ارزش که در میان شغل های رستوران داری، فست فود، کافی شاپ مورد استفاده قرار می گیرد، ترولی نامگذاری شده است، اگر رستوران، فروشگاه، کارخانه و... را اداره می کنید. آیا از اهمیت این محصولات مناسب با اطلاع هستید؟ چه در حال حمل یک بار و جسم سنگین باشید یا تحویل غذا، این تجهیزات با ظرفیت، وزن و نوع مناسب و چرخ دهنده‌ها طراحی شده اند تا کار شما را بی نهایت آسان کنند که در ادامه مطلب بیشتر به توضیحات این محصول و انواع آن اشاره خواهد شد.

ترولی چیست؟

11

زمانی که به یک فست فود یا کافی شاپ مراجعه می کنید چه فاکتورهایی در طعم و کیفیت غذا تاثیرگذار و مهم است، علاوه بر آنکه مراحل پخت و پز باید بهداشتی و ماهرانهو البته اصولی باشد، تحویل دادن غذاها نیز باید سریع و به جا باشد در غیر این صورت طعام پخته شده سرد می‌شود و پیامدهای منفی را به دنبال دارد. با این حال ارائه به موقع طعام پخته شده نیز در کیفیت و خوش طعمی آنها موثر است. بنابراین این مشاغل باید از تمام تجهیزات استفاده کنند تا ارائه یک غذا با کیفیت تر و کامل تر را ارئه دهند. ترولی‌ها با پیشرفت علم فناوری و تکنولوژی توسعه یافته اند و در مدلهای مختلف، نیاز های شما را پاسخگو هستند. همچنین ترولی‌ها محصولاتی هستند که در حوزه‌های گوناگون نظیر فروشگاه‌ها، کارخانه‌ها و.. استفاده می‌شود و تنها برای ارائه غذا کاربرد نخواهند داشت. ترولی یا گاری و چرخ دستی زیبا و با جلوه‌های خاص و مطابق مد روز ساخته می‌شود که متشکل از چرخ دنده‌ها، دسته‌ها، طبقات و سبد ها است. این تجهیزات از ماده‌های اولیه استیل، پلی اتیلن و چوب و... و در سبک‌های گوناگون تولید می‌گردند.

انواع ترولی

طبق گفته‌های فوق، ترولی ها در توزیع و تحویل غذا، حمل وسایل ضد عفونی، جابجایی ظروف کثیف، در زمینه‌های باربری و... مورد استفاده قرار می گیرند و انواع آن شامل : ترولی نظافت، نوشیدنی دو طبقه، سه طبقه چوبی، سرو نوشیدنی، گاری پذیرایی چوبی، ترولی حمل ظروف کثیف، گاری حمل دیگ، گاری حمل بار و... می‌شود که در ذیل به بیان برخی از آنها پرداخته شده است. فراهم کردن آسودگی در منطقه و محیط کسب و کار شما و کاهش فشار کاری جزء بارز ترین اهداف ترولی‌هاست و با حرکت بدون اشکال و عدم تولید صدا، مقاوم و با کیفیت می باشند.

ترولی نظافت

اکثرا ترولی‌های نظافت، ساخته شده از پلی اتیلن هستند و با توجه به شکل و شمایل آنها و ماده‌های اولیه دارای مقاومت بالا و کیفیت درجه یک هستند. با وجود اینکه بسیاری از محصولات و اجسام در آن قرار می گیرد و اغلب آنها وزن سبکی دارند، غیر قابل تخریب و تغییر ظاهر و پیکر بندی است.

ترولی‌ها به عنوان جایگاهی برای قرار گرفتن تی ها، مواد شوینده، ضد عفونی کننده‌ها، دستمال‌ها، جارو و... است. افرادی که در زمینه‌های نظافت رستوران، بیمارستان، هتل و... فعالیت دارند با بهره مندی از ترولی‌ها تمام محصولات مورد نیاز را در آن قرار داده و نیازی به رفت و آمد دائم برای حمل آنها ندارند چرا که با عدم استفاده از این تجهیزات همه آنها را نمی توانند با یکدیگر حمل نمایند.

اکثر ترولی‌ها سرعت افراد را افزایش می دهند و فعالیت های مربوطه به نظافت و تمیز کردن را آسان و سریع تر انجام می‌گردد. با وجود 4 چرخ دنده و طبقه ای برای قرار گرفتن سطل آب و قفسه‌های دیگر به جهت گذاشتن مواد شوینده تشکیل شده اند و به راحتی قابل حمل و جابجایی هستند.

ترولی نوشیدنی دو طبقه

بر خلاف نوع قبلی، ترولی نشیدنی دو طبقه از متریال‌های مختلف نظیر چوب و استیل ساخته می‌شود که ظاهر خاصی را به آنها می بخشد. همچنین این ترولی بر عکس نوع قبلی ساختار شیک و زیبایی دارد و همانطور که از نام آن مشخص است دارای دو طبقه است که اغلب از آن برای قرار گرفتن و حمل نوشیدنی‌ها در رستوران، کافی شاپ و... استفاده می‌شود و بلافاصله درخواست ارباب رجوع تامین می‌گردد.

ترولی رستوران

همانگونه که گفته شد این چرخ دستی‌ها برای حمل و جابجایی اشیاء مختلف نظیر ظروف غذا استفاده می‌شود. ترولی رستوران، برای حوزه‌ها و زمینه‌های کاری مختلف درون رستوران‌ها کاربرد دارند و بر اساس وظیفه، شکل ظاهر یا ماده اولیه، کاربرد متفاوتی دارند.

به طور مثال در رستوران پس از رفتن مشتریان و سرو غذا، ظروف و لیوان کثیف زیادی تولید می‌شود که شما برای جمع آوری سریع آنها باید اقدام کنید. شما می توانید برای جمع آوری هر ظروفی به دفعات زیاد مسیر آشپزخانه تا سالن غذا خوری را طی نماید یا استفاده و خرید ترولی رستوران را ترجیح می دهید که تمام ظروف را فقط یک بار جمع می نماید.

به غیر از آن حجم زیاد ظروف کثیف شده را باید فورا شست و شو و تمیز نماید. برای سرعت عمل جمع کردن آنها بهره مندی از این چرخ دستی‌های رستوران سفارش می‌شود.

همچنین پس از برداشتن ظروف، سطح میز را باید از باقی مانده‌های غذا و... مرتب و پاکیزه کنید. با این حال ممکن است شما از ترولی رستوران با انواع و سبک گوناگون در محیط رستوان خود استفاده نماید که یکی از آنها ترولی نظافت و حمل غذا، حمل ظروف کثیف می باشد. مثال‌های ذکر شده نشان دهنده طبقه بندی این تجهیزات از لحاظ کاربرد در فست فود و... است و اغلب آنها از استیل، چوب و پلی اتیلن تولید می‌شوند.

ارائه به موقع طعام آماده شده بسیار مهم است بنابراین برای سرعت بالای انجام این کار، به کارگیری از این محصولات بسیار نتیجه بخش است و از نوع ترولی حمل غذا باید استفاده نماید که به منظور ظاهر و شکل خاص و لوکس از چوب طراحی می گردند.

 در رستوران‌ها، هتل و... برای جابجایی ظروف کثیف و رساندن آنها به محیط آشپزخانه جهت شست و شو از نوع ترولی حمل ظروف کثیف استفاده می‌شود که ممکن است این نوع در ابعاد و اشکال مختلف تولید شود که معمولا از استیل و پلی اتیلن باشند و به صورت مخزن دار، دو طبقه ای یا برای ظروف و بشقاب‌های کوچک و بزرگ طراحی و ساخته می شوند.

گاری حمل بارهای سنگین

12

در فروشگاه‌ها یا کارخانه‌ها، سردخانه و انبارها اغلب با کارها و اموری مانند جابجایی و حمل بارهای سنگین رو به رو هستند که از سختی و دشواری حمل جسم‌های سنگین نمی‌توان چشم پوشی کرد و دغدغه ای برای این گونه صنایع است. به منظور حمل و نقل این اجسام سنگین بهترین محصول، گاری حمل بار ساخته شده از جنس استیل می باشد. لذا استفاده از ترولی حمل بار موجب می‌شود تا حمل بارهای سنگین آسوده و از آسیب جدی به ستون فقرات شما جلوگیری شود و جا به جایی آنها کاملا بی خطر و امن است و با توجه به استیل استفاده شده در ساخت بدنه آنها در برابر فشار و حجم، وزن بارهای سنگین مقاوم می باشند.

قیمت ترولی

همانطور که متوجه شدید از انواع ترولی برای مصارف گوناگون در رستوران، هتل و.... استفاده می‌شود. بر اساس کاربرد و نیاز خود می توانید ترولی‌ها را در ابعاد مختلف و شکل تمایز خاصی دریافت کنید و بر طبق اشیاء و اجسام با وزن‌های گوناگون که شامل مواد ضد عفونی کننده، ظروف، بار سنگین، نوشیدنی و.. می باشد، نوع ترولی هم متفاوت است. بر این اساس نیاز شما مهمترین پارامتر برای انتخاب انواع ترولی‌هاست.

همچنین علاوه بر آنکه در انتخاب شما تاثیر گذار است، قیمت این محصولات به نوع آن نیز بستگی دارد چرا که هر کدام از انواع آن دارای بدنه و خصوصیات مختلف است. یکی از متغیرهایی که قیمت این تجهیزات به آن وابستگی دارد، نوع جنس بدنه آنهاست که گاهی اوقات هم از استیل، چوب استفاده می‌شود یا فقط از یک نوع ماده اولیه برای ساخت آنها استفاده می‌شود.

برخی از انواع ترولی دارای خصوصیاتی نظیر مخزن، قفسه‌های مخصوص و... هستند که سبب تفاوت قیمت آنها می‌شود. کیفیت نهایی محصول و طراحی هوشمندانه و استاندارد قطعا از نوع بی کیفیت و غیر استاندارد آن قیمت بالاتری خواهد داشت.

قیمت ترولی وابسته به تعداد چرخ دنده، سبدها، طبقات و... می باشد و همچنین نوع کاربرد آن در تعیین قیمت ترولی بسیار با اهمیت است. در پایان، قیمت ترولی بسته به نوسانات بازار و شرایط اقتصادی تعیین می‌شود و نمی توان برای آنها قیمت ثابتی را مشخص کرد.

 

برچسب ها : ترولی,چرخ دستی,گاری حمل بار

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.