کد خبر : 22695 / /
/

وکیل دیوان عالی کشور چه وظایفی دارد ؟

وکیل دیوان عالی کشور چه وظایفی دارد ؟

 

دیوان عالی جمهوری اسلامی ایران، در واقع بالاترین مقام قضایی برای بررسی به کار حقوقی وجود دارد که وظیفه آن به دوش رئیس قوه قضاییه است.

نقش دیوان عالی کشور در روند پرونده‌ها

دیوان عالی کشور قدرت زیادی دارد؛ به نحوی که بررسی به تخلفات رئیس جمهور به عهده آنان است. زمانی که اشخاص به حکم دادگاه های صادره از دادگاه ‌های پایین رتبه اعتراض داشته باشند، می توانند به کمک وکلای عالی رتبه نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

بهترین وکیل دیوان عالی کشور می تواند جهت بررسی به پرونده به شما کمک کند و روند بررسی را سرعت ببخشد. پس همین حالا با موسسه تهران دیوان تماس حاصل نماییدم

داشتن وکیل دیوان عالی کشور چه مزیت هایی دارد؟

نظیر به اینکه هر قضیه ای می تواند مزایا و معایب مخصوص به خود را داشته باشد، وکیل دیوان عالی کشور هم ویژگی مرتبط به خود را دارد که از جمله این مزایا می توانیم به موارد زیر اشاره بنماییم:

  • حصول راحت در پرونده با کمک وکیل دیوان عالی کشور
  • قبول نکردن پرونده از جانب وکیل در صورتی که قابل انجام شدن نباشد
  • تنظیم دادخواست توسط وکلای مجرب تهران دیوان در این بخش
  • اطمینان بیش از پیش به وکلای دادگستری و ماخذ قضایی

آیا می دانید مرکز دیوان عالی کشور کجاست؟

دیوان عالی کشور بالاترین رتبه را در ماخذ قضایی ایران دارد و به طور کلی وظایفی نظیر نظارت بر اجرای صحیح قانون در محاکم جدی، برقراری یکپارچگی رویه قضایی و … وجود دارد که ضابطه این مسئولیت را به آن محول کرده است که رئیس قوه قضاییه این ضوابط را وضع می نماید.

چرا نیازمند وکیل تضمینی دیوان عالی کشور هستیم؟

در دیوان عالی کشور ایران برجسته ترین و متخصص ترین قضات حضور دارند، افزون بر وظایفی که بیان شد بررسی به تخلفات رئیس جمهور نیز جزو مسئولیت های این دیوان می باشد.

هیئت عمومی دیوان عالی کشور این شایستگی را داراست تا حکم دادگاه وحدت رویه را صادر نماید که ارزش آن با قانون برابری می کند. نحوه بررسی پرونده هایی که در این دیوان مطرح می گردند به فرم شکلی وجود دارد؛ به این معنا که 2 طرف دعوا در دادسرا حضور پیدا نمی کنند، مگر این که از جانب دیوان عالی برای عرضه پاره از توضیحات احضار بشوند.

  • قضات شعب رسیدگی‌کننده : جلسات رسیدگی با رئیس شعبه و 2مستشار تشکیل و به موضوعات مربوطه رسیدگی می گردد.
  • اعضاء معاون : دیوان به تعداد کافی شامل اعضا معاون بوده که وظایف مستشار ها و بعضا ریاست شعبه را به عهده می گیرند.
  • اعتراض به آرای دیوان عالی کشور : دیوان عالی ترین و بالاترین مرجع رسیدگی کننده است و آراء اصداری قابلیت اعتراض نداشته و در هر مرحله نهایی رسیدگی می گردد.
  • رسیدگی در دیوان : رسیدگی در دیوان عالی کشور به نوبت صورت می گیرد مگر موارد استثناء

یک وکیل مجرب دیوان عالی کشور چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

قبول وکالت در دیوان عالی کشور فقط توسط یک وکیل دادگستری که پایه یک است و یا قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور باید انجام بشود. کسی که کارموز می باشد، نمی تواند پرونده دیوان عالی کشور را قبول کند و حتما باید او وبسایت بهترین وکیل دیوان عالی کشور باشد.

نحوه انتخاب بهترین وکیل دیوان عالی کشور

در انتخاب بهترین و باتجربه ترین وکیل دیوان عالی کشور می بایست نهایت دقت را داشته باشید؛ زیرا حکم دادگاه این دیوان به اصلا عنوان قابل تغییر نمی باشد. وکیل دیوان عالی باید با تمام قانون آگاهی داشته باشد و بتواند به خوبی از تبصره ها استفاده نماید. اینگونه در پرونده های کیفری باید تمام کوشش خود را کند که مجازات را در خور جرم کاهش بدهد.

پیگیری پرونده ها توسط وکیل دادگستری

اغلب وکیل های بی تجربه در ابتدای نوشتن فرم قرار داد اعلام می کنند که پیروزی پرونده شما 100 درصد تضمینی است و با این حرف نرخ را بیشتر می کنند. اما درست این است که پس از پیش رفتن پرونده، پیروزی و یا رد آن حدس زده شود. در واقع می توان گفت که این یکی از با اهمیت ترین ویژگی های بهترین وکیل دیوان عالی کشور می باشد.

  • اسناد لازم جهت ثبت اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور
  • لایحه تقاضای دادرسی بر اصل ماده 474 ضابط
  • کپی کارت ملی و شناسنامه
  • کپی برابر با اصل شده دادنامه بدوی در دفترهای رسمی
  • کپی برابر با اصل دادنامه تجدیدعقیده
  • کپی وکالت نامه وکیل دیوان عالی کشور و قرارداد نمایندگی وی در ارتباط با موکل کنونی، که منقوش به تمبر مالیاتی می باشد.
  • وکیلی است که توانایی مهارت نمایندگی در پرونده‌های حقوقی و کیفری مطرح شده در را دارد.

اصل تشکیل دیوان عالی مملکت

سازمان دیوان عالی مملکت براساس ضابطه اساسی، اصل صدو 61 تشکیل شده می باشد.

دیوان عالی مملکت، عالی‌ترین مرجع بررسی بر اجرای صحیح ضابطه در مرجع قضایی نظارت می کند.

یکی از وظیفه دیوان عالی مملکت این می باش که در صورتی که در مورد یک مسئله حکم دادگاه‌های مختلفی در مرجع قضایی صادر بشود، حکم دادگاه وحدت رویه صادر بکند.

محل حقیقی سازمان دیوان عالی مملکت تهران می باشد.

با تشخیص رئیس قوه قضائیه، ناحیه دیوان عالی مملکت در شهرستان ها تشکیل می گردد.

دیوان عالی کشور 45 زمینه در تهران و پنج زمینه در قم و سه زمینه در مشهد دارد.

عضو های دیوان عالی مملکت از برترین قضات ایران می باشند.

در مورد پرونده های حقوقی که در دادسرا بدوی و تجدید نظر حکم دادگاه صادر می شود، در موارد خاص می توان به حکم دادگاه مربوطه در وقت تعیین شده، اعتراض و براساس ضابطه در دیوان عالی مملکت فرجام خواهی مطرح کرد.

ناحیه کیفری دیوان عالی کشور

در مورد پرونده های کیفری که در دادسرا تجدیدنظر و بدوی حکم دادگاه اصراری صادر می گردد، می توان در وقت تعیین شده براساس ضابطه فرجام خواهی فرم بگیرد.

حکم دادگاه اصراری

اگر رأی که در دادسرا صادر شده است را دیوان عالی کشور آن را نقض و قبول نکند، پرونده به دادسرا هم عرض صادرکننده حکم دادگاه ارسال و مورد بررسی قرار می گیرد.

در این مرحله دادسرا هم عرض حکم دادگاه دیوان عالی مملکت را قبول نمی کند و بر اساس حکم دادگاه اولیه حکم دادگاه صادر می کند. به این شیوه آرا، آرای اصراری می گویند.

بهترین راه برای صحبت با وکیل دیوان عالی کشور

دادسرای کل مملکت در کنار دیوان عالی مملکت قرار دارد و دادستان کل، رئیس دادسرای کل مملکت می باشد.

معاونین و دادیار تحت نظارت دادستان کل، در دادسرا کل مملکت اجرا وظیفه می کنند.

از 5 نفر قاضی دیوان عالی مملکت تشکیل شده است.

ناحیه تشخیص به حکم دادگاه های قطعی که تقاضای تجدید نظرخواهی در مورد آن مطرح شده است بررسی می نماید.

ناحیه تشخیص، شامل هیت عمومی دیوان عالی و هیئت عمومی وحدت رویه قضایی می باشد.

به رأیی که در هیات عمومی دیوان عالی صادر می گردد، نمی توان تقاضای تجدید عقیده نمود و تنها براساس ضابطه می توان حکم دادگاه را بی اثر کرد.

بهترین وکیل از موسسه تهران دیوان

اگر به دنبال یک وکیل دیوان عالی کشور هستید، می توانید همین حالا از طریق شماره تماس هایی که در سایت موجود است با وکیلان تهران دیوان ارتباط برقرار کرده و از این طریق با مشاورین ما در طی یک جلسه رایگان، مشورت کنید. مطمئن باشید که بهترین وکیلان ما، آسان ترین مسیر را برای حل پروندتان پیش پای شما می گذارند.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.