کد خبر : 22687 / /
/

آموزش زبان انگلیسی (از شروع تا رسیدن به هدف)

آموزش زبان انگلیسی (از شروع تا رسیدن به هدف)

 

شاید شما هم جزو کسانی هستید که همیشه دوست داشتید تا زبان انگلیسی را بدون مشکل فرا بگیرید. بارها و بارها تلاش کرده اید و به نتیجه دلخواه نرسیده اید. شاید آشنایانی در اطراف خود دارید که آشنایی قابل قبولی با زبان انگلیسی دارند، فیلم ها وسریال های بروز دنیا را (که اغلب به زبان انگلیسی هستند) به راحتی تماشا می کنند و مشکلی در فهم و درک آنها ندارند. و یا دوستانی دارید که در سفرهای خود به خارج از کشور به راحتی با مردم به انگلیسی صحبت می کنند و مشکلی در برقراری ارتباط با دیگران ندارند.

همیشه از خود پرسیده اید که این افراد چگونه زبان را یاد گرفته اند و دوست داشتید شما نیز بتوانید آن را فرا بگیرید و به راحتی از آن استفاده نمایید. شاید پاسخ این سوال شما یک عبارت ساده باشد!

 

برنامه ریزی هدف دار برای یادگیری زبان انگلیسی!

بله! با یک برنامه ریزی هدف دار شما نیز می توانید به زبان انگلیسی مسلط شوید. باید صبور باشید و به چهارچوب برنامه اطمینان داشته باشید. در ابتدا باید یک مسیر و نقشه راه درست برای خود تعریف کنید.

با توجه به اینکه توانایی یادگیری در افراد متفاوت است، بهتر است شیوه های آموزشی مورد استفاده نیز متفاوت باشد. به عنوان مثال برخی افراد حافظه تصویری بهتری دارند در نتیجه آموزش زبان به صورت تصویری می تواند برای آنها نتیجه بهتری را در بر داشته باشد.

5

این افراد می توانند با دیدن فیلم های آموزش زبان انگلیسی و یا دیکشنری های تصویری و ....، در زمان کمتر و با بازدهی بیشتری به هدف خود نزدیک شوند. همچنین برخی افراد تمایل بیشتری به آموزش زبان به صورت شنیداری دارند. یادگیری از طریق شنیدن برای این دسته از افراد نتیجه و بازدهی بهتری خواهد داشت.

به طور کلی هر فرد با توجه به شرایط و توانایی هایش، بهتر است برنامه ریزی جداگانه‌ای برای آموزش داشته باشد. مطمئنا در کلاس های آموزش زبان انگلیسی که به صورت گروهی برگزار می شوند این امر امکان پذیرنیست. هزینه کلاس های خصوصی نیز بسیار بالا است و برای بسیاری از افراد قابل دسترسی نمی باشد، جدا از اینکه توجه به استعدادها و توانایی های هر فرد نیز مستلزم تجربه و نبوغ بالای یک مدرس است.

بر روی استعدادهای خود و روش دلخواه خود تمرکز کنید و یک برنامه ریزی هدفمند را آغاز نمایید. اپلیکیشن ها  و سایت های متعددی می توانند به شما در این راه کمک نمایند تا به صورت خودآموز و مطابق با زمان و ظرفیت های خود انگلیسی را فرا بگیرید.

یادگیری زبان را از کجا شروع کنم؟

سوالی که برای بسیاری از افرادی که تصمیم به یادگیری زبان دارند پیش می آید این است که از کجا شروع کنیم؟ آیا بهتر است ابتدا دایره واژگان خود را افزایش دهیم و یا اینکه مشغول یادگیری گرامرهای پایه شویم؟ دقت کنید که برای شروع بهتر است از منابعی استفاده نمایید که تمامی مهارت های زبانی (واژگان، گرامر، مکالمه، شنیدار،....) را به یک اندازه و طبق یک برنامه هدف دار (به اصطلاح سطح بندی شده) ارتقاء می دهند.

به تدریج به نقاط ضعف خود آگاه می شوید و می توانید بر روی مهارت هایی که ضعف بیشتری در آنها احساس می کنید، تمرکز بیشتری نمایید و از منابع تخصصی بیشتری استفاده کنید.

در هر زمینه‌ای وقتی در مسیر درستی قرار می گیرید، پیشرفت را بهتر احساس خواهید کرد. افراد با دیدن پیشرفت خود، انگیزه هایشان چند برابر می شود و این لازمه رسیدن به موفقیت است.

سایت languagedownload.ir یک انتخاب هدفمند!

در قسمت بالا به وجود سایت ها و اپلیکیشن هایی که می توانند به شما در مسیر موفقیت کمک کنند اشاره کردیم. سایت های بیشماری در این زمینه وجود دارند. یک انتخاب مناسب می تواند در وقت شما برای رسیدن به هدفتان صرفه جویی قابل توجهی نماید. به عنوان یک پیشنهاد، سایت languagedownload.ir  مرجعی کامل از منابع آموزشی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید با توجه به سلیقه و نیازهای خود، یک یا چند منبع یا کورس آموزشی را انتخاب نمایید. از آنجایی که منابعی که در این سایت معرفی شده اند همگی توسط اساتید سایت بررسی شده اند و موضوع استفاده و سطح بندی آنها به صورت کامل معرفی شده است، می توانید به راحتی منابعی را که به آن ها احتیاج دارید را با کمترین هزینه و صرف کمترین زمان به دست آورید.

6

زبان آموزان در هر سطحی از مبتدی تا پیشرفته می توانند منابع بسیار با کیفیتی را متناسب با نیازهای خود پیدا کرده و به صورت بهینه و هدف دار مراحل یادگیری را طی نماییند.

لازم به ذکر است در سایت لنگوئج دانلود، منابع بسیار ارزشمندی برای داوطلبان شرکت در آزمون های زبان انگلیسی گنجانده شده است. به عنوان مثال برای امتحان های پرطرفداری مانند آزمون آیلتس، آزمون تافل تا آزمون های کم اهمیت تری نظیر پت، جی ار ای و ... منابع بسیار با کیفیتی جمع آوری شده است که با استفاده از آن ها شانس زبان آموزان برای موفقیت افزایش چشمگیری خواهد یافت.

دقت نمایید که برای یادگیری هیچوقت دیر نیست. پس با یک برنامه ریزی هدفمند، زبان انگلیسی را یکبار برای همیشه درست فرا بگیرید!

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.