کد خبر : 22658 / /
/

هزینه عمل رباط صلیبی زانو در تهران با بیمه

هزینه عمل رباط صلیبی زانو در تهران با بیمه

 

در این مطلب قصد داریم تا شما را با عمل رباط زانو و هزینه جراحی رباط صلیبی زانو در تهران آشنا نماییم. بنابراین اگر قصد انجام این جراحی را دارید توصیه می کنیم تا انتها همراه ما باشید.

علت پارگی رباط صلیبی زانو

این که دقیقا چه چیزی موجب آسیب دیدن رباط صلیبی زانو می شود برای هر شخص متفاوت است، شایع ترین دلایل رخ دادن این عارضه شامل ضربه ناگهانی و چرخش شدید مفصل زانو است.

ورزش: آسیب‌ های رباط صلیبی زانو معمولاً در حین ورزش اتفاق می افتد، این آسیب ها از روش ‌های مختلفی مانند تغییر جهت ناگهانی، کاهش سرعت در حین دویدن، پرش نادرست از ازتفاع یا ضربه مستقیم به پهلوی زانو رخ دهد.

صدمات: در صورتی که زانو شما دچار آسیب شود این احتمال افزایش پیدا می کند که رباط صلیبی زانو شما دچار آسیب شود.

فشار: هرگونه فشار بیش از حدی به زانو می تواند منجر به این عارضه شود.

آیا انجام جراحی لازم است؟

12

تصمیم برای انجام جراحی زانو به میزان آسیب وارده به رباط صلیبی قدامی شما و اینکه آیا بر کیفیت زندگی شما تأثیر می گذارد بستگی دارد.

اگر زانوی شما چندان ناپایدار نیست و سبک زندگی فعالی ندارید، ممکن است به هر دلیل دیگری تصمیم بگیرید که جراحی رباط صلیبی زانو را انجام ندهید.

با این حال، اگر تنها گزینه شما جراحی می باشد و ملزم به انجام آن هستید، باید توجه داشته باشید که تاخیر در جراحی می ‌تواند منجر به آسیب بیشتر به زانو شود.

به طور کلی اگر علائم شما شدت یافته است، درد غیر قابل تحمل دارید، خم و راست کردن زانو دشوار شده است و از همه مهم تر تنها گزینه درمانی پزشک شما جراحی می باشد؛ لازم است که حتما برای انجام آن اقدام کنید.

البته در نظر داشته باشید که در ابتدا باید تشخیص مناسب انجام شود، زیرا گاهی بیماری مربوط به مینیسک زانو می باشد و شما باید در خصوص هزینه عمل مینیسک زانو تحقیقات خود را انجام دهید.

هزینه عمل رباط صلیبی زانو در تهران چقدر است؟

13

هزینه عمل وابسته به عوامل مختلفی می باشد و نمی توان به طور دقیق آن را بیان کرد، برخی از مهم ترین این عوامل شامل:

وضعیت زانو و رباط صلیبی

قطعا میزان آسیب دیدگی زانو در همخ افراد یکسان نمی باشد، و واضح است که هر چقدر میزان آسیب دیدگی بیشتر زمان جراحی طولانی تر می شود به همین طریق هزینه بیشتری باید پرداخت کنید.

مهارت و تجربه جراح

مسلما هرچقدر جراح شما با تجربه تر به نوعی معروف تر باشد، دستمزد بیشتری دارد. علاوه بر آن جراحان ارتوپد با توجه به مهارتی که دارند دسته بندی می شوند.

البته این موضوع هم در نظر داشته باشید که همیشه قیمت بالا نشان از عالی بودن نمی باشد!

هزینه بیمارستان و مرکز جراحی

مورد دیگری که وجود دارد مربوط به هزینه های مرکز جراحی می باشد. این مراکز معمولاً بر اساس میزان امکانات و موقعیت جغرافیایی هزینه ها را تعیین می کنند. تعداد شب های بستری، امکانات جانبی و وضعیت اتاق هم می تواند قیمت نهایی را تعیین می کنند.

آیا با بیمه مقدار هزینه کمتر می شود؟ 

یکی از سوال هایی که بسیاری از افراد از ما می پرسند این است که ایا بیمه هزینه های مربوط به عمل های زانو، مثل هزینه عمل زانو پرانتزی نیز را پشتیبانی می کند؟

با توجه به اینکه انواع جراحی زانو جزو خدمات درمانی می باشد به همین جهت بیمه هزینه های مربوط به ان را تحت پوشش خود قرار می دهد.

اما این که دقیقا چه مقدار از هزینه ها جبران می شود، وابسته به این است که بیمه شما چه می باشد. همان طور که می دانید انواع مختلفی از بیمه ها وجود دارد که هر کدام از ان ها دادای شرایط مخصوصی می باشند.

بنابراین به جهت این که مشخص شود چه مقدار از هزینه های شما جبران می شود و اینکه آیا بیمارستانی با بیمه شما قرار دارد یا نه، باید نزد شعبه های بیمه خود مراجعه کنید تا به طور کامل راهنمایی شوید.

تنها توضیحی که می توانیم ارائه دهیم این است که عمل جراحی رباط صلیبی زانو جزو خدمات درمانی می باشد و بیمه ها مکلف به پرداخت مقداری یا حتی تمام هزینه می باشند.

قیمت رباط صلیبی زانو 

همان طور که می دانید برای جراحی زانو لازم است که از رباط های صلیبی استفاده شود. البته این رباط ها نوعی اشیا خارجی نمی باشند بلکه عضوی از بدن خود فرد می باشند.

در بیشتر موارد از تاندون های خود شخص استفاده می شود، بنابراین قیمت چندانی برای این موضوع وجود ندارد و اگر هزینه ای اعلام می شود به جهت خدماتی است که انجام می شود.

عوارض و خطرات جراحی رباط زانو

14

اولین نگرانی که برای افراد در این زمینه ایجاد می شود این است که آیا نتیجه جراحی صد در صدی می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که خیر هیچ نوع عمل جراحی دارای نتیجه مشخص نمی باشد، اما در بیش از 80 درصد موارد بهبودی کامل حاصل می شود.

با این حال، ممکن است زانوی شما دقیقاً مانند قبل از آسیب نشود. ممکن است همچنان کمی درد و تورم در رباط جایگزین را تجربه کنید، مهم ترین نکته این است که، اگر سایر ساختار های زانوی شما نیز آسیب دیده باشد، ممکن است امکان ترمیم کامل آنها وجود نداشته باشد.

اگر بخواهیم در خصوص عوارض جراحی نیز صحبت کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عفونت:

با اینکه خطر عفونت بسیار کم است، اما احتمال آن نیز وجود دارد؛ به همین جهت پس از عمل به شما آنتی بیوتیک داده شود تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

لخته خون:

خطر تشکیل لخته خون و ایجاد مشکلات مربوط به آن یکی دیگر از عوارض ممکن است که در صورتی مراجعه نزد جراح بی تجربه رخ می دهد

زانو درد:

بیشتر افرادی که جراحی ترمیم رباط صلیبی زانو را انجام می دهند دچار زانو درد می شوند، بنابراین عوارض چندان جدی نمی باشد و پس از مدتی به خودی خود بهبود پیدا می کند.

ضعف و سفتی زانو:

برخی افراد ضعف یا سفتی طولانی مدت در زانو خود را تجربه می کنند که در صورتی طولانی شدن باید توسط پزشک معاینه شوید.

زمان بهودی پس از جراحی چقدر است؟

این که دقیقا چه مقدار زمان لازم است تا شما بهبود پیدا کنید برای هر شخص کاملا متفاوت است، عموما پس از جراحی، پزشک یک نکات لازم را بیان می کنید و این که چه کارهایی را باید انجام دهید و از انجام چه کارهایی منع هستید به طور کامل توضیح داده می شود، به جهت بهبود سریع تر لازم است که به تمامی نکات به خوبی دقت کنید.

معمولا تمریناتی به شما داده می شود که انجام آنها موجب می شود بهبودی بهتری داشته باشد، شما می توانید تمرینات خود را بعد از جراحی در بیمارستان شروع کنید و تا زمانی که به خانه رسیدید برای یک الی دو هفته ادامه دهید.

این تمرینات شامل حرکاتی برای خم شدن، صاف کردن و بالا بردن پای شما خواهد بود که با کمک فیزیوتراپی نیز می توانید انجام دهید.

همچنین به شما عصا داده می شود تا به شما کمک کند برای راه رفتن راحت باشید. توصیه ما این است که حداقل برای دو هفته هنگام راه رفتن از عصا استفاده کنید.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.