کد خبر : 22331 / /
/

اولین کاری که باید بعد از تاسیس یک برند انجام دهید چیست؟

اولین کاری که باید بعد از تاسیس یک برند انجام دهید چیست؟

 

سفارش جعبه بسته بندی اولین فکری است که پس از شکل گیری یک برند به آن پرداخته می شود. بسته بندی هر محصول در واقع مثل شناسنامه آن محصول است. شناسنامه ای که اصالت آن محصول را به صورت کامل برای مشتری به تصویر میکشد و محتویات آن را به بهترین شیوه معرفی میکند.

در سال های اخیر نحوه بسته بندی مقوایی محصولات به قدری مهم و ارزشمند تلقی شده است، که بازار رقابتی بسیار سنگینی برای تولید کنندگان محصولات به وجود آمده است.

هنگامی که در هر حوزه ای رقابت شکل بگیرد، تولید کنندگان آن محصول سعی میکنند برای جذب کاربران؛ ایده های بسیار متفاوتی را به اجرا در بیاورند.

با به وجود آمدن ایده های متفاوت و تلاش بیشتر برای جذب رضایت کاربر، دیگر با پارامتر های ساده نمی توان توجه آنان را جلب کرد. و بالطبع برای بهتر دیده شدن و قرار گرفتن در مرکز دید مشتری، باید فرایندی را طراحی کرد که حداقل در حد کیفیت و جذابیت رقیب قبلی باشد.

حال اگر پروسه ای طراحی بشود تا بتوان حتی درصد کمی هم از رقیب قبلی پیشی گرفت، در اینجا سود بالا و فروش بسیار بیشتر روانه سیستم کسب و کاری شما میشود. و دراینجا میتوانیم بگوییم که شما هدف زدین و چند هیچ از رقبایتان جلو هستید.

چرا که به صورت غریزی همه انسان ها از ایده های جدید و روش های نوین در هر حوزه ای استقبال می کنند.

بسته بندی محصولات نیز از آن حوزه هایی است که اگر بیشتر از سایر صنایع دست خوش ایده ها و روش های نوین قرار نگرفته باشد، کمتر هم قرار نگرفته است.

2

طراحی جعبه بسته بندی

باید بدانیم که هر چیزی در این دنیا دیزاین مناسب میخواهد. و گرنه نباید انتظار دیده شدن آن را داشت.

از دکوراسیون و نمای خانه ها گرفته تا فروشگاه ها، بسته بندی محصولات مختلف، مراسم های مختلف در تالار ها و مراکز تفریحی و اداری و…

حتی خود انسان هم از این قاعده مستثنی نیست و دیزاین مو، لباس، استایل و … متناسب با محیط های مختلف بر روی تفکراتی که نسبت به او می شود، تاثیرگذار است.

پس نمی توان تاثیر این قاعده را نسبت به موضوعات مختلف در نظر نگرفت. چرا که در هر صورتی عقل همه ما انسان ها به چشممان است. چه این موضوع را عملکرد خوبی بدانیم و یا عملکرد بد، در هر صورت در مورد همه ما وجود دارد و نمیتوان آن را انکار کرد

در مورد جعبه های بسته بندی نیز همین طور است. برای درک بهتر این موضوع خودتان را به جای مشتریان بگذارید.

در اولین برخورد مشتری با کالای شما و یا محصولات غذاییتان، کیفیت قابل تشخیص نیست. چرا که در داخل جعبه بسته بندی قرار دارند و نمیتوان کم و کیف آن ها را تشخیص داد.

ولی دقیقا عکس همین قضیه نسبت به بسته بندی مقوایی آن ها وجود دارد. و تمامی جزئیات آن به چشم می آید. هرچه محصول لوکس تر باشد، ارزش ظاهر جعبه مقوایی نیز بیش تر میشود. و یا هر چه حمل و نقل محصولی حساس تر باشد، کیفیت جعبه بسته بندی نیز از اولیت بیشتری برخوردار می شود.

به طور کلی همه اول جعبه مقوایی و بسته بندی شما را مشاهده می کنند و بعد از آن سراغ محتویات داخل آن می روند. پس باید جعبه ای تولید کرد که از همه لحاظ مشتری را جلب کند و سراغ گزینه های بعدی نرود.

 اشتباهات رایج در سفارش جعبه بسته بندی

بیاید اول اشتباهات رایج در سفارش بسته بندی را با هم بررسی کنیم .

اولین اشتباه استفاده بیشتر از دو نوع فونت است. هنگامی که از فونت های مختلف استفاده کنید نتیجه کار را از زیبایی خارج میکنید. همیشه زیبایی ها در عین سادگی شکل می گیرد. پس سعی نکنید با فونت های متفاوت ظاهری شلوغ را برای جعبه های فانتزی و بسته بندی مقوایی خود به وجود آورید.

پالت رنگی ثابت در ساخت جعبه محصول

سعی کنید برای برند خودتان پالت رنگی ثابتی را داشته باشید و با همان رنگ شناخته شوید. با ثبات داشتن پالت رنگی میتوانید برند خودتان را در ذهن مشتری به ثبت برسانید. به طوری که هر نفر با دیدن ترکیبات رنگی جعبه بسته بندی شما، محصول و برندتان در ذهنش تداعی شود.

ما به شما بهترین رنگ را متناسب با نوع مقوای انتخابیتان و حوزه ای که در آن فعالیت می کنید، پیشنهاد می دهیم. تا بیشترین اثر گذاری را بر روی ساخت جعبه محصول خود داشته باشید.

هم چنین پیشنهاد میکنیم که کل فضای موجود را پر نکنید و فضایی را در لابه لای طراحی های خود خالی بگذارید تا لوگو ها و رنگ بندیتان به خوبی خودشان را نشان بدهند.

https://yun.ir/5ku0y2

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.