کد خبر : 22093 / /
/

لوازم موردنیاز راندو و اسکیس در معماری

لوازم موردنیاز راندو و اسکیس در معماری

 

هنر معماری که می توان با عنوان هنر شکل دادن به فضا آن را تعریف کرد، گستره زیادی از اطلاعات و داده ها را در رابطه با ویژگی های فضا مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. در این هنر طراح با داشتن یک فکری جدید و زیبا طرحی را ارائه می کند. در هنر معماری برای طراحی طرح ها از دو اصطلاح راندو و اسکیس استفاده می شود. برای آشنایی بیشتر با این دو اصطلاح با ما همراه باشید.

راندو چیست؟

راندو به طراحی معمار این امکان را می دهد که طرح های سریع و اسکیسی خود را جهت ارائه بهتر و همچنین با روشی ساده و سریع به مخاطب ارائه کند. توسط تکنیک راندو شما می توانید ویژگی هایی خاص مانند زمان، اقلیم و بوم را بیان کنید. این تکنیک وظیفه رندر کردن درست رنگ ها را بر عهده دارد. به وسیله آن می توان همه جزئیات، مواد، سایه و بافت را در طرح ها مشخص کرد.

راندو کردن یک فرصتی را برای طراحی ایجاد می کند که طراحی یک چشم انداز را تکمیل و بهتر کند. به این صورت طرح بسیار بهتر می شود و در جلب رضایت مشتری بسیار تاثیر گذار است.

در نقاشی نیز می توان گفت به گونه ای از تکنیک راندو استفاده می شود. در معماری راندو خط ها مرزها را مشخص می کند ولی در نقاشی رنگ، این خط ها را ایجاد می کند. در راندو می توان موارد زیر را انجام داد:

  • ایجاد انیمیشن و فیلم های سه بعدی
  • طرح هایی جهت دکوراسیون داخلی و خارجی
  • تصاویر واقع گرایانه
  • استفاده از نور و سایه در طرح ها
  • بازسازی مجدد تصاویر و طرح ها

اسکیس SKISS چیست ؟

4

طراحان معماری برای اینکه طرح خود را آماده کنند از روش های مختلفی استفاده می کنند. آن ها شیت بندی را ممکن است به صورت دستی، با فتوشاپ و یا نرم افزارهای دیگر انجام دهند.

در این میان استفاده از اسکیس نیز یک گزینه است که در طراحی پلان و طرح سازه های مختلف استفاده می شود. برای تعریف اسکیس می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • اسکیس به طراحی سریع دست گفته می شود که نشان دهنده یک حجم و یک منظره می باشد .
  • اسکیس خلق یک طرح و ایده ای می باشد که از ذهن عبور می کند.
  • یک ابزار است برای نشان دادن ایده ها و طرح های مورد نظر.
  • و....

کاربرد اسکیس و راندو در معماری

  • با استفاده از این دو میتوان کروکی های گوناگون را طراحی کرد.
  • با تکنیک اسکیس میتوان طراحی چهره را انجام داد.
  • در دادگاه ها جهت طراحی چهره متهمین از اسکیس استفاده می گردد.
  • در صنعت مد و فشن نیز استفاده می شود.
  • انواع طراحی های صنعتی را نیز می توان با این دو تکنیک انجام داد.
  • و …

آیا آموزش اسکیس و راندو برای هنر معماری لازم است؟

5

اگر شما هم در رشته معماری می خواهید به تخصص لازم برسید و یا این که از علاقه مندان به این رشته هستید، نیاز است که با این دو به خوبی آشنا شوید. همچنین کاربردهای آن را بشناسید و از آن ها استفاده کنید. برای اینکه بتوانید راندو را به خوبی اجرا کنید داشتن یک ذهنی خلاق و ایده پرداز بسیار مهم است.

آیا برای پیاده سازی راندو و اسکیس نیاز به دوره های تخصصی است ؟

برای تخصص یافتن در راندو و اسکیس نیاز است که با مفاهیمی به خوبی آشنا شوید. در دوره های مربوط به  این دو با اصول رنگ، روانشناسی، بافت اجسام و سازه و … آشنا می شوید که می تواند به شما بسیار کمک کننده باشند.

ابزارهای مورد نیاز در رانو و اسکیس

در ادامه چند نمونه از ابزارهایی که در راندو و اسکیس مورد استفاده قرار می گیرد آورده شده است.

ماژیک راندو

ماژیک های راندو خود به انواع مختلفی همچون تاچ و کیوکالر تقسیم می شود. انتخاب ماژیک راندو بر اساس شماره گذاری رنگی است. یک دانشجوی معماری باید هنگام انتخاب ماژیک راندو به شمارهای رنگی و رنگ هایی که از طرف کارخانه تولید کننده ارائه شده توجه کنند. نباید فقط با نگاه کردن به درب آن و یا با یک نگاه سطحی خریداری شوند.

جهت خرید ماژیک های راندو می توانید به سایت هنرکده سینا مراجعه کنید. در این سایت انواع وسیله های مورد نیاز راندو و اسکیس موجود می باشد.

دفتر طراحی اسکیس

طراحان اسکیس عمدتا همیشه یک دفتر همراه خود دارند که بتوانند از مدل های واقعی و زنده طراحی کنند. از همین رو بیشتر دانشجویان و هنرجویان رشته معماری در کنار خرید لوازم معماری دغدغه خرید یک دفتر مناسب را دارند. این دفتر ها باید کاغذهای مرغوب و همچنین جلد مناسبی داشته باشند.

مداد اسکیس

نیاز است که آشنایی اولیه ای با ویژگی های مدادها از جمله انواع مداد، رده‌بندی و کیفیت آن‌ها داشته باشید.

زغال

زغال یکی از قدیمی‌ترین ابزار طراحی در اسکیس می باشد. زغال ها در ضخامت‌های گوناگونی وجود دارند و انواع نرم، متوسط و تیره آن در بازار موجود است. برای طراحی اسکیس، یک‌تکه کوچک از زغال مناسب‌ترین نوع برای استفاده می باشد. عموما بعد از طراحی با زغال، یک ‌لایه با نام تثبیت‌کننده روی سطوح اسکیس اسپری می گردد.

مداد رنگی

6

مدادهای رنگی یکی از ابزار راندو است که شور و هیجان به کار می دهند. مداد رنگی یک وسیله عالی برای نمایش تصاویر می باشد. مداد رنگی های نوع مومی قادر نیستند نور را به خوبی مداد رنگی های گرافیتی انعکاس دهند.جلا لازم را  ندارند و رطوبت از خود به جا می گذارند.

راندو را می توان با مداد رنگی و بدون کشیدن طرح انجام داد و اگر به خوبی استفاده شود طراحی های ایده آلی به وجود می آید.طرح های با مدادهای رنگی از نظر مشتری بیشتر مورد پسند است.

در مجموعه و سایت هنرکده سینا مجموعه کاملی از ابزار و لوازم طراحی راندو و اسکیس و همچنین هنرهای دیگر موجود است. شما می توانید جهت خرید لوازم راندو و اسکیس مورد نیاز خود لیست کامل این مجموعه (با برندهای مختلف) را مشاهده و خریداری کنید.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.