کد خبر : 21901 / /
/

آیمت، مسیر دریافت پذیرش و بورسیه تحصیلی ایتالیا

آیمت، مسیر دریافت پذیرش و بورسیه تحصیلی ایتالیا

 

آزمون imat ایتالیا موردی است که بسیاری از افراد علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور درباره اش از ما می پرسند. در این مطلب درباره آزمون پزشکی ایتالیا برای شما توضیحات کاملی را ارائه می کنیم. درباره مواد درسی و نیز حد نصاب قبولی در این آزمون هم اطلاعات کافی را خدمت شما خواهیم گفت. در انتها هم درباره خدمات مشاوره خود به منظور ارسال دانشجو به خارج از کشور توضیحاتی را خدمت شما ارائه می کنیم. اگر شما هم درباره این آزمون سوال دارید با ما باشید تا پاسخ سوال شما داده شود.

آزمون imat ایتالیا

همانطور که می دانید برای قبولی در دانشگاه های ایتالیا باید روند سختی را طی کرد. اما اگر درباره فرایند و نیز شرایط طی کردن فرایند تحصیل پزشکی در ایتالیا شناخت کافی را کسب کنید طی کردن این فرایند سرعت بیشتری را صاحب خواهد شد. تلاش ما هم در اینجا این است که این اطلاعات دقیق را خدمت شما ارائه کنیم. شاید بسیاری از دانشگاه ها مواردی مانند سوابق تحصیلی و تجارب علمی و ... را بسنجند. اما دانشگاه های ایتالیا برای پذیرفتن متقاضی تحصیل نگاهی ویژه به آزمون imat دارند.

به همین دلیل است که قبولی در این آزمون بین المللی را افراد مختلف از مهم ترین بخش های پذیرش پزشکی در ایتالیا می دانند. دانشکده های مختلف به کمک این آزمون برای ارزیابی توان علمی متقاضی برای حضور در دانشکده های پزشکی اقدام می کنند. اما بد نیست این باره اطلاعات بیشتری را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

مهم ترین دانشگاه های دولتی ایتالیا

ما در این قسمت قرار است اشاره کنیم به مهم ترین دانشگاه های ایتالیا که پذیرنده دانشجو از طریق imat هستند اشاره کنیم. مهم ترین این موارد به شرح زیرند:

  • University of Pavia
  • University of Milan
  • University of Bari
  • University of Turin
  • IMS Naples Federico II

فرایند پذیرش هر دانشگاه ممکن است با دیگری متفاوت باشد. اما در عین حال ممکن است اشتراکاتی با هم دیگر داشته باشند. مانند اینکه بسیاری از این دانشگاه ها ممکن است از شما نمرات دبیرستان را بخواهند. در صورتی که اخرین سال دبیرستان را تجربه می کنید و هنوز موفق به دریافت مدرک اتمام تحصیلات نشده اید ولی همان سال این اتفاق می افتد می توانید در این آزمون یعنی imat شرکت کرده و برای قبولی تلاش کنید.

اما پیش نیاز شرکت در دوره های تمامی موسسات و دانشکده ها تسلط شما به زبان انگلیسی می باشد. طوری که باید درصورت مسلط بودن به زبان مادری غیر انگلیسی با شرکت در دوره هایی مانند دوره های آمادگی آزمون آیلتس این مشکل را حل کنید. نتیجه این آزمون را باید به دانشکده ای که قصد تحصیل در آن دارید ارائه کنید. با این کار ثابت کرده اید که سواد زبانی کافی برای پذیرفته شدن در این دانشگاه ها را دارید.

این آزمون نه به زبان ایتالیایی بلکه به زبان انگلیسی برگزار می شود. سوالاتی که در این آزمون با آن ها مواجه می شوید بیشتر درباره اندوخته علمی شما در مقاطع قبلی تحصیل خود در کشور مادری می باشد. برای همین داشتن اندوخته علمی قوی و نیز دانش زبانی قابل توجه را در دستور کار قرار دهید.

موارد درسی آزمون imat

اگر قصد ورود به دانشگاه های دولتی ایتالیا را دارید بدانید که رویه و فرم آزمون imat درباره تمامی آن ها یکسان است. یعنی اینکه تمامی این دانشگاه ها 100 دقیقه به دانش آموز زمان می دهند. این آزمون برای پاسخ به 60 سوال چندگزینه ای درنظر گرفته می شود. دسته بندی این سوالات به شرح زیر می باشد:

  • درس زیست شناسی : 18 سوال
  • سوال شیمی : 12 سوال
  • دانش و فرهنگ عمومی : 12 سوال
  • استدلال و منطق : 10 سوال
  • ریاضی و فیزیک : 8 سوال

امتیاز هر سوال درست برابر با 1.5 و نیز امتیاز پاسخ غلط برابر با 0.4 منفی می باشد. از طرف دیگر سوال بدون پاسخ سوال صفر امتیاز دارد. بیشتری امتیازی که فرد می تواند در این آزمون بدست آورد امتیاز 90 می باشد. اما اینکه حداقل نمره قبولی برای دانشگاه چه نمره ای می باشد بستگی به دانشگاه موردنظر شما دارد. برای همین نمی توان گفت به طور عمومی مرز قبولی برای تمامی دانشگاه ها قابل تعریف است. اما معمولا می توان نمره 45 به بالا را حد نصاب قبولی افراد درباره آزمون imat دانست.

نمره قبولی در آزمون imat

معمولا نمره قبولی در این آزمون را می توان 45 به بالا دانست. هرچند که نمی توان یک نمره قبولی یا یک حد نصاب قبولی را برای تمامی دانشگاه ها درنظر گرفت. اما معمولا تجربه نشان می دهد که نمره 45 به بالا تضمین کننده قبولی فرد می باشد. در لیست زیر برای شما حداقل نمره قبولی در هریک از دانشگاه های ایتالیا آورده شده است:

  • دانشگاه میلان – نمره قبولی : 45 – 55
  • د انشگاه تورین – نمره قبولی : 30 – 45
  • دانشگاه ساپینزا – نمره قبولی : 40 – 50
  • دانشگاه فدریکو – نمره قبولی : 30 – 40
  • دانشگاه بیکوکا – نمره قبولی : 30 – 45
  • دانشگاه سیه نا – نمره قبولی : 30 – 45

می بینید که بازه سی تا 45 حداقل نمره قبولی برای دانشگاه های بسیاری می باشد. بنابراین شما عزیزان می توانید با توجه به این اطلاعات درباره حداقل نمره قبولی برای پذیرفته شدن در دانشگاه موردنظر اقدام کنید.

آیا می توانید در روند شرکت در آزمون imat به ما کمک کنید؟

ما درخدمت شما عزیزان هستیم تا شما را در مسیر قبولی در آزمون imat راهنمایی کنیم. شما عزیزانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا را دارید می توانید از خدمات مشاوره ای همکاران ما استفاده کنید. همکاران ما به خوبی شما را در این مسیر راهنمایی کرده و شما را در مسیری درست برای قبولی در این آزمون قرار می دهند. همچنین شما عزیزان می توانید برای آمادگی درباره این آزمون در دوره های imat ما شرکت کنید.

سخن آخر

در این مطلب درباره آزمون imat ایتالیا برای شما عزیزان صحبت کردیم. دانستید که آزمونی می باشد به زبان انگلیسی و از موارد درسی مختلف مانند ریاضی و فیزیک و زیست شناسی و ... تشکیل شده است. در انتها هم خدمات مجموعه خود را به منظور آماده سازی شما برای این آزمون شرح دادیم.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.