کد خبر : 21807 / /
/

مزیت های ساخت و ساز خانه با بلوک هبلکس پرین

مزیت های ساخت و ساز خانه با بلوک هبلکس پرین

هیچ کس از ساختن خانه ای با ایمنی بالا و مستحکم بدش نمی آید. ساخت خانه با بلوک هبلکس مزایای فراوانی نسبت به استفاده از آجرهای معمولی، در بنا کردن یک ساختمان دارد. برای اینکه شما را از مزایای بیشمار ساخت خانه با بلوک سبک هبلکس هوادار آگاه کنیم، ابتدا باید درک درستی از کم و کیف آن به شما بدهیم.

کم و کیف بلوک بتنی هبلکس

بلوک بتنی هبلکس که به اختصار «ای ای سی» نیز نامیده می شود، یکی از مصالح ساختمانی سبک است که با توجه به ویژگی ­های منحصر به فردی که دارد، مورد استقبال مهندسین ساخت و ساز و یا کسانی که قصد ساختن خانه شخصی خود را دارند، قرار گرفته است.

این مصالح ساختمانی از ترکیب سیلیس، سیمان سفید، پودر آلومینیوم، پودر منیزیوم و آهک میکرونیزه ساخته می شود. یکی از وجه تمایزاتی که این مصالح ساختمانی نسبت به آجرهای معمولی دارد این است که، بلوک هبلکس هوادهی شده و به صورت متخلخل و اتوکلاو شده به بازار عرضه می شوند. بلوک های هبلکس به ازای هر متر مکعب ۵۵۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم وزن دارند، که این موضوع نشان دهنده سبک بودن قابل توجه این مصالح ساختمانی است.

مزایای استفاده از بلوک سبک هبلکس در ساخت خانه

خرید بلوک هبلکس و به کارگیری آن در ساخت یک خانه از نظر ایمنی ساختمان، صرفه اقتصادی ساخت و ساز، سلامت و رفاه ساکنین ساختمان و همچنین از نظر صرفه جویی در انرژی و دوستی با محیط زیست؛ فواید چشمگیری دارد. در ادامه به ۱۰ مورد از بارزترین فواید ساخت خانه با بلوک سبک هبلکس هوادار آشنا می شویم:

ساخت خانه با بلوک های هبلکس، برای شما صرفه اقتصادی دارد

استفاده از بلوک هبلکس پرین بتن در ساخت خانه به خاطر مزایای بیشماری که این مصالح ساختمان دارد، به شدت مقرون به صرفه است. کسانی که قصد ساختن یک خانه را با بلوک های هبلکس دارند، هزینه کمتری صرف تهویه هوا، سیستم های گرمایشی و سرمایشی و حتی تجهیزات اطفای حریق می کنند. همچنین این موضوع که بلوک هوادار نیازی به طی کردن پروسه های غیر ضروری و دست و پاگیری که متریال قدیمی لازم داشتند ندارد، خود نشان دهنده به صرفه بودن ساخت و ساز با این مصالح ساختمانی برای شما است.

یکی دیگر از صرفه های اقتصادی ساخت خانه با بلوک هبلکس، بحث بیمه ساختمانی است. در واقع به خاطر همه مصونیت هایی که اینگونه خانه ها در مقابل عوامل محیطی دارند، به طور معمول می توانند از بیمه های ارزانتری استفاده کنند. علاوه بر همه این موارد، هزینه جا به جایی، نصب و اجرای بلوک های هبلکس به دلیل سبک بودن آن، تا میزان قابل توجهی کمتر از مصالح ساختمانی دیگر می باشد.

به کار گیری بلوک هبلکس در ساخت و ساز، خانه شما را در برابر زلزله ایمن می کند

وزن یک بلوک هبلکس یک سوم وزن آجر سفالی معمولی است. این موضوع باعث کاهش بارهای وارده به فونداسیون و همچنین استحکام ساختار خانه شما می شود. به کارگیری بلوک هبلکس در ساختمان باعث ایجاد سختی، مقاوت و انعطاف پذیری در سازه می شود. همه این ویژگی ها باعث بالا رفتن مقاوت ساختمان در مقابل زلزله می شود.

دیوارهای ساخته شده از بلوک سبک هوادار، به طور طبیعی عایق صدا هستند

ساختن یک خانه با بلوک ساختمانی هبلکس نیاز شما به تعبیه هر گونه سیستم عایق سازی صدا را، برطرف می کند. این بلوک ها از ورود هر گونه آلودگی صوتی و صداهای خارجی به درون خانه و همچنین خروج صداهای موجود در خانه به بیرون جلوگیری می کنند. در زندگی آپارتمانی شهرهای بزرگ این موضوع اهمیت زیادی دارد.

خانه شما با بلوک هبلکس زودتر و راحت تر ساخته می شود

بلوک سبک به راحتی برش داده می شوند، دریل کاری و سوراخ می شوند و همچنین با سهولت تمام تراشیده و اسکنه کاری می شوند. این مصالح اتوکلاو شده با صرف کمترین انرژی به شکل مطلوب و مورد نیاز شما در می آیند. در واقع بر اساس همین ویژگی می توان بلوک هبلکسرا با دقت بالا و در هر اندازه ای به صورت میلیمتری برش داد. همچنین به علت وزن کمی که بلوک های هبلکس دارند، عملیات حمل و نقل و جابه جایی آنها به راحتی انجام می گیرد. به خصوص در جابه جایی مصالح به طبقات بالا این ویژگی بلوک هبلکس، کمک زیادی به سرعت بخشیدن به روند ساخت و ساز می کند.

خانه ساخته شده از هبلکس، رسانندگی گرمایی دارد

به خاطر مشخصات فنی هبلکس، گرما در سراسر خانه ای که از این متریال ساخته شده به درستی در جریان است. این موضع باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

بلوک هبلکس خانه شما را در مقابل آتش سوزی ایمن می کند

مقاومت بلوک های ساختمانی هبلکس در مقابل حرارت باعث شده که خانه های ساخته شده با این مصالح، ایمنی بالایی در برابر آتش سوزی داشته باشند. در واقع درجه ذوب هبلکس بیش از ۱۶۰۰ درجه سلسیوس است. این میزان دو برابر مقاومت حرارتی ساختمان هایی است که از مصالحی غیر از بلوک هبلکس ساخته شده اند.

هوای سالم و طبیعی در خانه ساخته شده از هبلکس جریان دارد

بلوک های هبلکس غیر سمی هستند. در واقع این مصالح ساختمانی در حین تولید، نصب و حتی بعد از استفاده هیچ گونه ماده یا گاز سمی و مضری تولید نمی کنند. همچنین جذب بالای رطوبت بلوک هبلکس و قابلیت عدم جذب میکروب در آن، باعث می شود که هوای بهتر و با کیفیت تری در خانه شما جریان داشته باشد.

5

این خانه ها، به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک میکند

خانه ای که از بلوک ساختمانی هبلکس پرین بتن ساخته می شود، به خاطر بافت و ترکیبات متریال هبلکس گرما و سرما را حفظ می کند و تا ۳۰ درصد بیشتر در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. این موضوع نه تنها در بقای انرژی تأثیر قابل توجهی دارد، بلکه برای شما به عنوان صاحب خانه به شدت صرفه اقتصادی دارد.

بلوک هبلکس به کار رفته در خانه شما، دوستدار محیط زیست هستند

بلوک های هبلکس قابلیت استفاده مجدد را دارند، تجدید پذیرند و به علاوه قابل بازیافت می باشند. عناصر لازم برای ساخت هبلکس از منابع قابل دسترس و موجود در اکثر مناطق جهان به دست می آید و در واقع انرژی کمتری صرف حمل و نقل آنها می شود. در خانه های ساخته شده از بلوک های هبلکس، سیستم های گرمایشی و سرمایشی انرژی خیلی کمی مصرف می کنند. همه این موارد و همچنین وجود خاکستر سبک در این مصالح ساختمانی باعث شده که خانه های ساخته شده از بلوک هبلکس دوستدار واقعی محیط زیست محسوب شوند.

عمر مفید خانه ساخته شده از بلوک هبلکس، بسیار طولانی است

بلوک های هبلکس پرین بتن به دلیل مقاوتی که در مقابل باد و باران، آتش سوزی و سرما زدگی، زلزله و بلایای طبیعی دیگر دارند، تا سال ها می توانند بدون آسیب دیدگی قابل زندگی کردن باشند. خانه ای که از بلوک های ساختمانی هبلکس ساخته شده، می تواند در مقابل تغییرات آب و هوایی مقاوت کند و تحت تأثیر شرایط جوی نامطلوب، هیچ گونه آسیبی نبیند.

بهترین انتخاب بلوک ساختمانی

در میان انواع و اقسام بلوک های سبک ساختمانی، بلوک هبلکس پرین بتن از مزیت های قابل توجهی نسبت به دیگر بلوک های ساختمانی برخوردار می باشد. انتخاب بلوک هبلکس و خرید چسب کاشی اصفهان در دیوارچینی ساختمان شما و یا احداث پروژهای بزرگ صنعتی، عاقلانه ترین قدم برای اطمینان از ایمنی ساختمان، صرفه جویی در هزینه ها، مصرف بهینه انرژی و همچنین وفاداری به قوانین پایداری محیط زیست است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.