کد خبر : 21195 / /
/

معرفی سیستم مورد نیاز پریمیر premiere در موشن کده

معرفی سیستم مورد نیاز پریمیر premiere در موشن کده

 

 

برای استفاده از یک سری برنامه های ویرایش ویدیو مانند پریمیر باید سخت افزار مورد نیاز پریمیر را تهیه کنید تا این برنامه بتواند با کمترین تاخیر در خدمت کاربران باشد. همانطور که می دانید اجرای روان برنامه های گرافیکی که تعدادشان کم نیست به خرید یک سیستم مناسب بستگی دارد. اگر در حال حاضر قصد استفاده از برنامه های Adobe مانند نرم افزار پریمیر را دارید، در این مقاله به صورت تخصصی به مشخصات سیستم مورد نیاز پریمیر و سایر نرم افزارها می پردازیم.

البته در وهله اول تنها به دلیل قدرت بالای اجزای سیستم به این معنا نیست که قدرت کافی برای اجرای برنامه های گرافیکی مانند نرم افزار پریمیر را دارد و برای این منظور باید با توجه به نیاز خود کیس را آماده یا ببندیم. حال بیایید با هم مشخصات سیستم مورد نیاز پریمیر را بررسی کنیم:

چگونه بفهمم سیستم فعلی من برای پریمیر مناسب است؟

برای اینکه بفهمید آیا کامپیوتر شما می‌تواند آموزش نرم افزار پریمیر را اجرا کند و سیستم مورد نیاز پریمیر چه ویژگی هایی را باید دارا باشد، ابتدا باید مشخص کنید که چه اجزایی دارید با تاکید قابل‌توجه بر CPU، GPU و RAM. اینها بیشترین تأثیر را بر روی اینکه چگونه نرم افزار خوب اجرا می شود دارند. اگر به دنبال سیستم خوب و مورد نیاز برای نرم افزار پریمیر هستید و نمیخواهید هزینه زیادی را برای خرید سیستم های قوی بپردازید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

با در دست داشتن مشخصات، یافته های خود را با حداقل و مشخصات توصیه شده برای پریمیر که در زیر لیست کرده ایم، ارجاع دهید تا بررسی کنید که آیا رایانه شخصی شما به این وظیفه عمل می کند یا خیر. به عنوان یک قاعده کلی، ما پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از هر گونه مشکل عملکرد هدف مورد نظر خود را را برآورده کنید یا از آن فراتر بروید. اگر سخت‌افزار شما ضعیف باشد، باید به‌روزرسانی را در نظر بگیرید.

چرا از پریمیر استفاده می کنیم؟

یکی از قدرتمندترین ابزارهای تدوین و ادیت ویدیو از مجموعه نرم افزارهای ادوبی، قطعاً پریمیر است. شما با این نرم افزار که تا حد زیادی شباهت هایی با فتوشاپ و افترافکت دارد، می توانید کلیپ های تبلیغاتی بسازید یا تدوین های سینمایی انجام دهید. گرچه بسیاری از پروژه ها ترکیبی از چند نرم افزار را لازم دارند تا یک اثر نهایی مناسب خلق شود. اما در این فرایند پریمیر می تواند به شما کمک کند تا ویدیوها را ادیت کنید، نور صحنه ها را تغییر دهید، سرعت ویدیو را کم یا زیاد کنید و بسیاری ویژگی های دیگر. که همگی را با خرید دوره پریمیر موشن کده از مقدماتی تا پیشرفته یاد می گیرید.

8

سیستم و فضای مورد نیاز برای پریمیر

در ادامه این اجزا را توضیح خواهیم دادم و برخی از محصولات توصیه شده موجود در بازار معرفی میکنیم. اما اگر فقط به دنبال الزامات هستید میتوانید نگاه کلی به موارد زیر بندازید.

Mac

اگر از سیستم عامل مک استفاده میکنید:

  • macOS Catalina نسخه 10.15 یا بالاتر
  • پردازنده Intel 6thGen یا جدیدتر
  • 8 گیگابایت رم
  • 2 گیگابایت GPU VRAM
  • 8 گیگابایت فضای هارد دیسک برای نصب – فضای خالی اضافی در حین نصب مورد نیاز است (در حافظه فلش قابل جابجایی نصب نمیشود)
  • وضوح مانیتور 1280×800

در رابطه با به‌روزرسانی‌های M1 با پریمیر و تراشه‌های مک جدید، ادوبی در مورد عملکرد و قابلیت پریمیر اذعان میکند:

“تفاوت هایی در عملکرد وجود دارد و برخی از ویژگی ها با پریمیر پرو در Apple M1 در دسترس نیستند.”

ویندوز

  • CPU اینتل نسل ششم یا جدیدتر، یا AMD Ryzen™ 1000 Series یا CPU جدیدتر
  • سیستم عامل مایکروسافت ویندوز 10 (64 بیتی)، نسخه 1909 یا جدیدتر
  • 8 گیگابایت رم
  • 2 گیگابایت GPU VRAM
  • 8 گیگابایت فضا در هارد دیسک برای نصب – فضای خالی اضافی در حین نصب مورد نیاز است (در حافظه فلش قابل جابجایی نصب نمیشود)
  • وضوح مانیتور 1280×800
  • کارت صدا – سازگار با ASIO یا مدل درایور ویندوز مایکروسافت

هرچند این مقاله‌ در مورد CPU و GPU نیست، اما باید بدانید نحوه کار این ابزارها در ارتباط با آنچه پریمیر از رایانه شما نیاز دارد تا بهترین عملکرد را داشته باشد ،بدانید.

9

تفاوت میان قوی بودن قطعات با هماهنگ بودن

مشخصات بالای قطعات همیشه دلیل مناسب بودن آنها نیست، انتخاب و نصب قطعات سیستم مورد نیاز پریمیر پرو باید طبق توصیه های Adobe انجام شود. برخی از فروشندگان سعی می کنند قطعات موجود را بفروشند و ممکن است اصلاً به نیازهای اولیه شما علاقه نداشته باشند و همچنین ممکن است اصلاً ندانند نرم افزار Premier Pro با کدام سیستم و قطعات بهتر کار می کند. در انتخاب قطعات همیشه بالا بودن آن ها به صرفه نیست، می توانیم به جای زیاد بازده را انتخاب کنیم که یکی از دلایل تهیه این راهنما می باشد.

بارها مشاهده شده است که به جای حافظه با مشخصات سازگار، یکی از آن ها تنها به دلیل سرعت بالای آن نصب می شود، این انتخاب اشتباه باعث عدم هماهنگی مناسب بین قطعات اصلی می شود و در هنگام کار با نرم افزار پریمیر پرو کاملا محسوس است. انسجام قطعات به معنای صاف بودن و عدم تداخل با سرعت و کارایی است.

برای نرم افزار پریمیر پرو قطعات سیستم را ارتقا دهید یا بهتر است سیستم جدید تهیه کنید؟

پس از مطالعه کامل و انجام بررسی هایی که براتون گذاشتیم به دو نتیجه زیر برای داشتن یک سیستم مناسب برای پریمیر پرو میرسید :

  • ممکن است به نتیجه برسید همین سیستمی را که دارید با مقداری ارتقا، آماده کار برای پریمیر پرو کنید.
  • بهتر است سیستم فعلی خود را رها کرده و یک سیستم یا رایانه جدید برای پریمیر پرو تهیه کنید.

شناخت قطعات اصلی و تاثیرگذار در کار با پریمیر پرو

در هر سیستمی که برای ویرایش فیلم و تولید ویدیو با نرم افزار پریمیر پرو آماده می شود برخی قطعات، دارای اهمیت فراوانی نسبت به سایرین هستند البته، به این معنی نیست که بقیه قطعات مهم نیستند، مهم هستند اما اهمیت کمتری دارند. نگاهی بیندازیم به تمام قطعات :

  1. سی پی یو یا پردازنده Cpu
  2. کارت گرافیک Vga
  3. حافظه رم Ram
  4. حافظه نگهداری اطلاعات (هارد دیسک، ssd و M2)
  5. مادربورد Motherboard
  6. کیس Case
  7. منبع تغذیه برق Power

در بین موارد بالا، گزینه های 1 تا 5 دارای بیشترین تاثیر در کارایی کار با پریمیر پرو هستند. تا جایی که رفرنس های ادوبی و تیم های حرفه ای و تجربیات تیم مانی سافت اجازه دهد همه نکات مهم در انتخاب برای رسیدن به سیستم مورد نیاز پریمیر پرو را به شما توضیح خواهیم داد. اگر سوال یا موضوعی در ذهن داشتید پس از مطالعه کامل این راهنما٬ در انتهای همین صفحه، پس خواندن نظرات دیگران، برای ما بنویسید.

منبع: موشن کده

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.