کد خبر : 21187 / /
/

دکوراسیونی شیک با نصب پارتیشن شیشه ای ارزان قیمت

دکوراسیونی شیک با نصب پارتیشن شیشه ای ارزان قیمت

اگر شما هم به دنبال تغییر دکوراسیون منزلتان هستید اما با قیمت های نجومی مصالح ساختمانی روبرو شدید، باید بدانید در برخی از موارد می توان از ابزارها و مصالح جایگزین استفاده نمایید. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی پارتیشن های شیشه ای و دیوارهای جداکننده ارزان بپردازیم. شما با پرداخت کمترین هزینه می توانید دکوراسیونی بسیار شیک برای منزل و یا حتی محل کار خود خلق نمایید. پارتیشن های خانگی و اداری به راحتی جایگزین دیوارهای گچی شده و شما را از بنایی و دردسرهای آن نجات می دهد.

با ما همراه باشید تا با کاربرد پارتیشن ها در دکوراسیون منازل مدرن و شیک آشنا شوید.

امکان نصب و استفاده از پارتیشن شیشه ای در تمام فضای منزل امکان پذیر می باشد. به طور مثال شما می توانید از این پارتیشن ها در سالن غذا خوری که از پنجره آشپزخانه نور می گیرد استفاده نمایید، در این صورت باعث می شود شما بتوانید ضمن داشتن یک فضای مجزا همچنان از نور محیط بهره ببرید. همچنین با استفاده از شیشه های رنگی در پارتیشن ها می توانید هماهنگی زیبایی بین اجزای مختلف منزلتان ایجاد نمایید و ظاهری لوکس و مدرن به منزلتان ببخشید.

نگاهی اجمالی به انواع پارتیشن و کاربرد آن ها

پارتیشن به نوعی از مصالح ساختمانی گفته می شود که برای جداسازی قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. پارتیشن ها از لحاظ مکان مورد استفاده به دو نوع پارتیشن اداری و پارتیشن خانگی دسته بندی می شوند. متریال مورد استفاده برای ساخت در هر دو مدل یکسان است و فقط طراحی آن ها با یکدیگر متفاوت است. هر پارتیشن بسته به نوع دکوراسیون و فضای مورد استفاده و همچنین نوع کاربرد طراحی و تولید می شود. همچنین می توان پارتیشن ها را از لحاظ متریال مورد استفاده برای ساخت این دسته ها تقسیم بندی نمود:

  • پارتیشن شیشه ای
  • پارتیشن ام دی اف
  • پارتیشن آلومینیومی
  • پارتیشن چوبی 
  • پارتیشن پی وی سی

در گذشته مرسوم ترین مدل پارتیشن مورد استفاده در منازل، پاراون ها بودند. اما در این سال ها با استفاده از طراحی های جدید و شیک از انواع پارتیشن در منازل استفاده می شود. خصوصا پارتیشن های شیشه ای که با نصب آن ها دکوراسیونی مدرن را برای ساختمان خود ایجاد می نمایید.

تمام مدل های پارتیشن دارای کاربرد یکسان، یعنی تفکیک فضاها از یکدیگر هستند. اما پارتیشن ها در ظاهر، کیفیت و هزینه اجرای با یکدیگر اختلاف دارند.

پارتیشن شیشه ای

همان طور که اشاره شد در این مقاله قصد داریم شما را با کاربرد پارتیشن شیشه ای و همچنین مزایا و معایب آن ها آشنا سازیم. پارتیشن های شیشه ای دارای مدل های متنوع، کاربرد های گوناگون و قابلیت های مختلفی هستند که بسته به سلیقه و نیازتان می توانید از آن ها  استفاده نمایید. پارتیشن های شیشه ای از لحاظ کاربرد به دو مدل اداری و خانگی تقسیم بندی می شوند. از مجموعه های موفق در زمینه اجرا و ساخت پارتیشن شیشه ای، می توان به مجموعه ورک وود اشاره نمود. برای دریافت مشاوره در زمینه خرید انواع پاراوان و پارتیشن شیشه ای می توانید با این مجموعه تماس بگیرید. 02122049741

2

3

پارتیشن اداری شیشه ای

در ادارات برای جداسازی قسمت های مختلف و ایجاد فضای آرام برای کارمندان از پارتیشن ها استفاده می شود. پارتیشن های شیشه ای قابلیت اجرا به صورت دو جداره وعایق صوتی را دارند و این امر منجر می شود بتوانید از این مصالح برای ایجاد فضایی کاملا مستقل استفاده نمایید. پارتیشن اداری شیشه ای نور محیط را کم نمیکند و با زاویه دید باز بهترین بازدهی را برای کارمندان فراهم می آورد.

پارتیشن خانگی شیشه ای

در این روزها به دلیل کوچکتر شده فضای منازل استفاده بهینه و حداکثر از فضای موجود بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است. استفاده از دیوارهای شیشه ای شیک و زیبا بجای دیوارهای گچی و بتنی گزینه بسیار مناسبی است.

پارتیشن شیشه ای یکی از بهترین و اصولی ترین راه حل ها برای تقسیم بندی و جدا کردن فضاهای داخلی منازل و ویلاها می‌ باشد. نصب و استفاده از پارتیشن خانگی شیشه ای این امکان را فراهم می آورد تا حداکثر دید بصری برای ساکنین ساختمان فراهم شود. همچنین پارتیشن شیشه ای این امر را امکان پذیر می سازد تا نور به تمام قسمت های ساختمان نفوذ کند و منزلی روشن و دلنشین داشته باشید. در استفاده از این پارتیشن ها در منازل هیچ محدودیتی جود ندارد. می توانید از این محصولات در منازل مسکونی و به خصوص در ویلا ها  برای ایجاد و ساخت اتاق خواب، حمام شیشه ای، آشپزخانه، گلخانه، اتاق کار و… استفاده نمایید. یکی از پرکاربردترین مصارف پارتیشن شیشه ای در منازل لوکس در داخل حمام به عنوان کابین دوش است. کابین دوش شیشه ای برای جدا نمودن و جلوگیری از مرطوب شدن دیگر قسمت های حمام مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشترین استفاده از پارتیشن شیشه ای در منازل، حالت دکوراتیو دارد. یعنی از این پارتیشن ها کمتر برای ایجاد یک فضای مجزا و مستقل استفاده می شود. البته همه چیز به سلیقه و نوع معماری ساختمان شما بستگی دارد. می توان با استفاده از پارتیشن های شیشه ای در فضای بیرونی منزلتان اقدام به ساخت گلخانه نمایید. فضایی شیک و دلنشین برای گذراندن اوقات فراغت شما و خانوادتان.  

در ساخت و تولید پارتیشن خانگی شیشه ای می توان از انواع شیشه استفاده نمود. شیشه های ساده و شفاف، شیشه سکوریت نشکن و مشجر، شیشه های رنگی، شیشه حکاکی شده با طرح دلخواه مشتری و البته نسل جدید یعنی شیشه های هوشمند. البته از شیشه های هوشمند بیشتر در ادارات استفاده می شود.

 هزینه اجرای پارتیشن شیشه ای چقدر است؟

پارتیشن شیشه ای دارای مصارف گوناگونی است و هر محصول متناسب با فضای مورد استفاده طراحی و ساخته می شود. بنابراین پارتیشن های مختلف نصب شده دارای طرح و ابعاد منحصر به فرد هستند و در نتیجه قیمت اجرای آن ها نیز متفاوت می باشد. برای اجرای یک پارتیشن در ابتدا بسته به نوع معماری ساختمان شما طرح متناسب ارائه می شود و در صورت تایید شما اقدام به ساخت پارتیشن می نمایند.

4

مزایای نصب پارتیشن شیشه ای در منازل

پارتیشن های شیشه ای ظاهری بسیار لوکس و امروزی را برای ساختمان شما ایجاد می کنند. مهم ترین مزیت این پارتیشن ها این است که نور فضا را کم نکرده و برعکس باعث ایجاد روشنایی بهتر در ساختمان می شوند. همچنین ساختمان شما را بزرگتر نشان می دهند. در ادامه شما را با مزایای نصب پارتیشن شیشه ای در منازل آشنا خواهیم ساخت:

  1. وجود روشنایی کافی در منزل
  2. هزینه اجرای کم نسبت به دیوار کشی
  3. عایق صدا و حرارتی مناسب
  4. نگهداری ساده و آسان
  5. زیبا و شیک به همراه طول عمر بالا
  6. سفارشی سازی پارتیشن با توجه به معماری ساختمانتان

وزن پارتیشن خانگی شیشه‌ ای در مقایسه با سایر مدل پارتیشن ها کمتر است به همین دلیل حمل و جا به جایی آن ساده و راحت تر است. در صورت خرابی یراق آلات به راحتی می توان آن ها را جایگزین نمود. به طور کلی می توان گفت هزینه تعمیر و نگهداری پارتیشن شیشه ای بسیار ارزان است و یک محصول بسیار مناسب و مقرون به صرفه نسبت به سایر مصالح ساختمانی برای ایجاد دیوار جدا کننده می باشد.

در پارتیشن های شیشه ای مورد استفاده در منازل می توان از روش های مختلفی برای محدود کردن دید استفاده نمود. استفاده از شیشه های رنگی و مشجر، شیشه های هوشمند و یا نصب پرده کرکره ای در بین پارتیشن های دو جداره از این روش ها می باشد. پارتیشن های هوشمند شیشه ای دارای ریموت کنترل هستند که با استفاده از آن می توانید زمانی که می خواهید زاویه دید را ببینید و در زمان های دیگر مانند یک شیشه معمولی شفاف و روشن باشد.

5

پارتیشن شیشه ای تک جداره یا دو جداره؟

یکی از مهم ترین موارد که در هنگام خرید پارتیشن های شیشه ای باید به آن توجه نمایید، تک جداره و یا دو جداره بودن پارتیشن است. این مورد در هزینه نهایی خرید پارتیشن هم تاثیر گذار است. پارتیشن های تک جداره دارای قیمت ارزان تر بوده و عایق مناسبی برای صدا و حرارت نیستند. اما پارتیشن دو جداره شیشه ای دارای عایق صوتی است، عایق حرارت مناسب است و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند و همچنی در مدل های دو جداره می توانید در بین فضای موجود در جداره ها از پرده های کرکره ای استفاده نمود تا در مواقعی که نیاز به یک فضای شخصی دارید پرده را کشیده و دید بیرونی به داخلی فضا را مسدود نمایید.

به طور کلی پارتیشن دو جداره دارای کیفیت و مزیت های بیشتری نسبت به نوع تک جداره می باشد. اما هزینه اجرای آن بیشتر و برای مکان هایی استفاده می شود که می خواهید یک فضای کاملا مستقل و خصوصی داشته باشید. 

جمع بندی

 هزینه اجرا، نصب و نگهداری پارتیشن های شیشه ای نسبت به سایر مصالح برای ایجاد دیوار جدا کننده بسیار مناسب و ارزان تر است. این پارتیشن ها دارای وزن سبکی هستند در نتیجه جابجایی آن ها آسان بوده و دارای ظاهری بسیار شیک و زیبا هستند. با نصب پارتیشن خانگی از نوع شیشه ای ظاهری بسیار شیک برای منزل و ویلاهای خود ایجاد کرده و با اجرای دیوار جداکننده شیشه ای نور محیط را نیز حفظ خواهید نمود. 

در پارتیشن های شیشه ای با استفاده از روش های مختلف مانند استفاده از شیشه های رنگی و یا پرده کرکره ای می توانید زاویه دید را از بیرون فضا مسدود نمایید و یک فضای خصوصی برای خود ایجاد نمایید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.