کد خبر : 16622 / /
/

اعتماد به نفس یا اعتماد به سقف

اعتماد به نفس یا اعتماد به سقف

در طول زندگی تعریفات متعددی در خصوص اعتماد به نفس به همراه بایدها و نباید های متعددی جهت کاهش و یا افزایش اعتماد به نفس شنیده ایم. مرز باریکی بین یک اعتماد به نفس واقعی و اعتماد به نفس کاذب هست. بنابراین برای تفکیک این موارد نیاز هست به آگاهی مناسبی در این زمینه برسیم.

آوای مشاوران در این مقاله سعی دارد آگاهی لازم جهت تشخیص یک اعتماد به نفس واقعی و اعتماد به نفس کاذب را ارائه دهد همچنین راهکارهایی جهت رسیدن به یک اعتماد به نفس واقعی.

تبدیل اعتماد به نفس کاذب به اعتماد به نفس واقعی

تفاوت عمیقی بین کسانی که اعتماد به نفس جعلی دارند و کسانی که واقعا آن را احساس می کنند وجود دارد. اعتماد به نفس کاذب اغلب پاسخی برای کسانی است که خود را در موقعیت های ناراحت کننده می یابند اما باید با اعتماد به نفس و قابل اعتماد به نظر برسند.

ایجاد اعتماد به نفس واقعی تنها گزینه بلندمدت است. اما اگر به دنبال یک راه‌ حل کوتاه‌مدت و سریع باشیم، می‌توان اعتماد به نفس را جعل کرد و درواقع اعتماد به سقف را پذیرفت. اگر اغلب در موقعیت هایی قرار می گیریم که نیاز به اعتماد به نفس داریم. باید به جای جعل کردن، روی اعتماد به نفس واقعی خود کار کنیم. اعتماد به نفس واقعی زندگی شما را در جنبه های مختلفی چون روابط عاطفی، ازدواج، رابطه ی جنسی، زمینه های شغلی دگرگون می کند.

منظور از اعتماد به نفس سقف چیست

اعتماد به نفس یک ویژگی شخصیتی بزرگ است. وقتی نسبت به خود و تصمیمات خود اطمینان داریم. دیگر به این فکر نمی‌کنیم که دیگران در مورد ما یا اعمال ما چه فکر می‌کنند و راحت ‌تر در موقعیت‌های شدید مملو از فشار آرام می‌شویم.

تشخیص اینکه آیا کسی اعتماد به نفس خود را جعل می کند یا نه، معمولاً از طریق زیر سوال بردن صداقت او آسان است. معمولاً اعتماد به نفس کاذب ضرری ندارد، زیرا اغلب یک مکانیسم مقابله ای برای عبور از چیزی است که ما را عصبی می کند.

وقتی می‌خواهیم بدانیم که آیا کسی اعتماد به نفس خود را جعل می‌کند یا نه، در واقع چیزی که می‌پرسیم این است که آیا او قابل اعتماد است یا نه. گاهی اوقات، مردم اعتماد به نفس خود را جعل می کنند زیرا می دانند آنچه می گویند آن چیزی نیست که واقعاً به آن اعتقاد دارند، بلکه چیزی است که می خواهند ما باور کنیم.

نشانه های اعتماد به نفس کاذب

وقتی شخصی اعتماد به نفس خود را جعل می کند، باید به دنبال چند نشانه باشید. به همین ترتیب، اگر می‌خواهیم اعتماد به نفس خود را جعل کنیم. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به خاطر بسپاریم:

حرکات

افراد با اعتماد به نفس حالتی آرام، حالت مستقیم و ژست های انعطاف پذیر خواهند داشت. تقلید این کار چندان آسان نیست، اگر فردی در حین صحبت کردن حرکات بدن خود را اغراق کند. ممکن است نشان دهنده این باشد که اعتماد به نفس او یک نما است.

حالت

افراد با اعتماد به نفس در فضای اطراف خود احساس راحتی می کنند. این اغلب به این معنی است که پاهای آنها از هم جدا شده و وضعیت آنها آرام است. با این حال، وقتی کسی می‌خواهد راحت به نظر برسد، ممکن است در حالی که پاهایش خیلی از هم باز است بایستد تا آرام به نظر برسد.

سوالات

اگر کسی اعتماد به نفس خود را جعل کند، دوست ندارد از او سؤال شود. آنها بیش از حد روی اعتماد به نفس ظاهر شدن و صحبت کردن و رفتار درست متمرکز هستند. بنابراین وقتی با سؤالاتی مواجه می شوند که برای آنها آماده نشده اند. آنها را غافلگیر می کند. کسانی که اعتماد به نفس واقعی دارند از اعتراف به اینکه جواب را نمی دانند خجالت نمی کشند. در حالی که کسانی که اعتماد به نفس کاذب دارند ممکن است مغز خود را به هم بزنند تا به یک پاسخ کنترل شده فکر کنند.

اگر کسی سعی در جعل اعتماد به نفس دارد، باید آماده شود تا از او سؤال شود. فکر کردن در مورد سؤالاتی که ممکن است پرسیده شود و پاسخ های خود را از قبل آماده کنید. به جلوگیری از موقعیت های ناراحت کننده کمک می کند.

تکبر

اکثر افراد واقعاً با اعتماد به نفس با کلماتی با وقار صحبت می کنند که می گویند "من می دانم در مورد چه چیزی صحبت می کنم". آنها نیازی به توضیح ندارند که چگونه یا چرا در مورد چیزی اطلاعات زیادی دارند، یا اطلاعات را از کجا به دست آورده اند. زیرا بسیار واضح است که آنها در این موضوع متخصص هستند.

با این حال، کسانی که اعتماد به نفس جعلی دارند. اغلب سعی می کنند موفقیت و موفقیت خود را ذکر کنند و هوش خود را ثابت کنند. این ممکن است به این دلیل باشد که آنها می خواهند از سؤالات اجتناب کنند. بنابراین از هوش خود به عنوان راهی برای گفتن "در این مورد از من سوال نپرس" استفاده می کنند.

ایجاد اعتماد به نفس واقعی

اگر می خواهیم زندگی شادی داشته باشیم، اعتماد به نفس بسیار مهم است.نحوه ی مدیریت استرس نیز در افزایش میزان اعتماد به نفس تاثیرگذار است. اعتماد به خود نیز بخش بزرگی از موفقیت است.

نظر دیگران را فراموش کنید

همه نظراتی دارند و گوش ندادن به نظرات دیگران ممکن است سخت باشد. اما اگر بخواهیم اعتماد به نفس ایجاد کنیم، مهم است. آنقدر به خودمان اعتماد کنیم که تحت تأثیر افکار دیگران قرار نگیریم، اولین قدم برای ایجاد اعتماد به نفس است.

مراقبت از خود

مراقبت از خود گامی مهم برای اعتماد به نفس است. اگر به دلیل ظاهرمان احساس اعتماد به نفس نداریم، باید کمی برای مراقبت از خود وقت بگذاریم، تا یا مانند خودمان شروع کنیم یا چیزی را تغییر دهیم.

به حرف های منفی گوش نده

از بین بردن هر گونه انرژی منفی از زندگی ما، چه از جانب خودمان و چه از سوی افراد دیگر، نه تنها برای اعتماد به نفس ما خوب است، بلکه برای سلامت روان ما نیز مفید است. منفی بافی هرگز باعث خوشحالی ما نمی شود و اگر به دنبال اعتماد به نفس هستیم می خواهیم در پوست خود احساس خوشبختی کنیم، پس باید از گوش دادن به افکار و نظرات منفی خودداری کنیم.

روی زبان بدن تمرکز کنید

افراد با اعتماد به نفس اعتماد به نفس خود را نشان می دهند. آنها قد بلند و آرام می ایستند و وقتی توجه به آنها جلب می شود احساس ترس نمی کنند. اگر اعتماد به نفس نداشته باشیم کار آسانی نیست، بنابراین کار بر روی زبان بدن ما بسیار مهم است. وقتی صاف و قد بلند می ایستیم به طور خودکار نسبت به خود اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنیم.

هیچ میانبری برای اعتماد واقعی وجود ندارد

همه می خواهند احساس اعتماد به نفس داشته باشند. با این حال، هیچ میانبری برای دستیابی به اعتماد به نفس وجود ندارد. برای کسی که با اعتماد به نفس دست و پنجه نرم می کند. همیشه یک کار در حال پیشرفت خواهد بود و بعضی روزها بهتر از روزهای دیگر خواهند بود.

اکثر مردم می گویند که اعتماد به نفس زیباترین ویژگی است که یک فرد می تواند به آن دست یابد. این یکی از دلایلی است که بسیاری از مردم می خواهند آن را احساس کنند. اما همه چیز عالی نیست. متأسفانه، بیش از حد آن می تواند ما را به طرز غیرجذابی مغرور نشان دهد، و هیچ کس این را نمی خواهد.

کلام آخر

با این حال، اگر ایجاد اعتماد به نفس برای ما مهم است. باید تحقیق کنیم و کارشناسانی را پیدا کنیم که در این موضوع عالی باشند و تلاش کنند تا در مورد آن به دیگران آموزش دهند.

 

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.