کد خبر : 15702 / /
/

قوانین جدید اقامت گرجستان ۲۰۲۲

اقامت گرجستان امروزه مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. گرجستان یکی از کشورهای کم هزینه برای زندگی به شما‌ر می‌رود. اگر به دنبال یک کشور آرام، با مالیات کم، هزینه پایین زندگی و شرایط فوق‌العاده برای سرمایه‌گذاری هستید، کشور گرجستان یک مقصد عالی برای اقامت محسوب می‌شود. از راه‌های مختلفی می‌توان اقامت گرجستان را دریافت کرد. یکی از رایج‌ترین روش‌های دریافت اقامت گرجستان از طریق خرید ملک و سرمایه‌گذاری است. در این مقاله قصد داریم شما را با قوانین جدید گرجستان آشنا کنیم.

زندگی در گرجستان

اگر قصد مهاجرت به یکی از کشورهای اروپایی را دارید، ولی به دلیل مسافت زیاد و تفاوت فرهنگی، از تصمیم خود منصرف شدید، می‌توانید مهاجرت به گرجستان را برای زندگی انتخاب کنید. جالب است بدانید کیفیت زندگی در گرجستان دست ‌کمی از کشورهای اروپایی ندارد و شما می‌توانید در این کشور یک زندگی آرام و بدون دغدغه مالی را تجربه کنید. از مزیت اقامت گرجستان می‌توان به امنیت بالا، بیمه خدمات درمانی، هزینه پایین زندگی، دانشگاه‌های باکیفیت و اقتصاد رو به رشد اشاره کرد. شما می‌توانید از طریق راه‌های مختلف، اقامت گرجستان را دریافت کنید. 

اقامت سرمایه‌گذاری گرجستان

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای اخذ اقامت گرجستان، از طریق سرمایه‌گذاری است. جهت اقامت سرمایه ‌گذاری گرجستان، به ۱۲۵ هزار دلار نیاز دارید. شما باید کل این مبلغ را به‌ صورت مستقیم در این کشور سرمایه‌گذاری کرده تا بتوانید اقامت گرجستان را دریافت کنید. اگر پول شما کمتر از ۱۲۵ هزار دلار است، می‌توانید از طریق ثبت شرکت، جهت اقامت گرجستان اقدام نمایید‌‌. اگر قصد اقامت سرمایه‌ گذاری گرجستان را دارید، با ما همراه باشید تا در بخش بعدی به سرمایه‌های مختلف در این کشور بپردازیم. 

سرمایه‌گذاری مختلف در گرجستان

اگر به دنبال کسب سود زیاد از طریق سرمایه‌گذاری هستید، بهترین گزینه سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های ساخت و ساز است. شما می‌توانید در سه بخش مسکونی، اداری و تجاری سرمایه‌گذاری کرده و سود خوبی به دست بیاورید. در واقع به دلیل سود خوب پروژه‌های ساختمانی، این نوع سرمایه‌گذاری یکی از محبوب‌ترین روش‌ها به شمار می‌رود. هم‌چنین شما می‌توانید در بخش کشاورزی و دامداری هم سرمایه‌گذاری کنید. البته به دلیل شرایط خوب دامداری و کشاورزی در گرجستان، پیشنهاد می‌کنیم به فکر صادرات محصولات باشید تا بتوانید علاوه بر اقامت گرجستان، سود خوبی نیز به دست بیاورید.

همان‌طور که می‌دانید گرجستان یکی از کشورهای پیشرفته است که صنعت و تجارت در این کشور رشد صعودی دارد. از آنجاکه هر روز تعداد کسب و کارها و شرکت‌های جدید در حال افزایش است، این کشور به تولید انرژی بیشتری نیاز دارد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم با سرمایه گذاری در بخش تولید برق و انرژی، سود خوبی کسب کنید. توجه داشته باشید که  تفاوت این نوع سرمایه‌گذاری با دیگر بخش‌ها این است که به سرمایه بیشتری نیازی دارد.

همچنین یکی دیگر از بخش‌هایی که می‌توانید جهت اقامت گرجستان در آن سرمایه‌گذاری کنید، بخش گردشگری است. کشور گرجستان به دلیل جاذبه‌های دیدنی و گردشگری، یکی از مقصدهای محبوب در بین گردشگران و توریست‌ها به شمار می‌رود. با توجه به اینکه هر سال تعداد گردشگران افزایش می‌یابد، سرمایه گذاری در بخش گردشگری از جمله ساخت هتل و رستوران، می‌تواند شما را به سود فراوانی برساند. البته توجه داشته باشید که سرمایه گذاری در بخش توریستی به سرمایه زیادی نیاز دارد. همچنین هر چقدر پول بیشتری را وارد این بخش کنید، سود بیشتری به‌دست می‌آورید.

  • اقامت در گرجستان از طریق ثبت شرکت

همان‌طور که قبلا هم گفتیم اگر سرمایه کافی ندارید، می‌توانید با ثبت شرکت و کارآفرینی، اقامت گرجستان را دریافت کنید. بعد از اخذ مجوز ثبت شرکت در گرجستان، می‌توانید  فعالیت خود را به صورت تجارت عمومی شروع کنید. توجه داشته باشد که‌ شما می‌توانید در هر زمینه‌ای به جز تولید و عرضه محصولات دارویی، کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید. فراموش نکنید پس از ثبت شرکت یا قبل از آن، باید یک دفتر برای خود تهیه کنید؛ زیرا پس از ثبت شرکت، مامور مالیاتی از دفتر شما بازدید کرده و در صورتی که هنوز مکانی را اجاره نکرده باشید، امتیاز منفی به شما تعلق می‌گیرد. پس از ثبت شرکت، اقامت شش ماه الی یک ساله به شما داده می‌شود. در صورتی که شرکت شما فعال باشد و بتوانید به موقع مالیات‌ها را پرداخت کنید، اقامت شما به مدت سه سال تمدید می‌شود. البته اگر خوش شانس باشید، به صورت مستقیم اقامت پنج ساله دریافت می‌کنید.

  • اقامت گرجستان از طریق خرید ملک

جهت اخذ اقامت گرجستان با خرید ملک، باید ارزش ملک شما به مبلغ ۳۵ هزار دلار آمریکایی باشد. جالب است بدانید اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک نسبت به ترکیه بسیار ارزن‌تر است. قیمت ملک در تفلیس، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر گرجستان تقریبا متری هزار دلار است. اما اگر به دنبال یک خانه بزرگ‌تر و ‌ارزان‌تر هستید، می‌توانید در خارج تفلیس، خانه بخرید. توجه داشته باشید که خرید ملک در گرجستان مشمول مالیات نمی‌شود. همچنین جهت دریافت اقامت گرجستان حتما باید ملک بخرید و با خرید زمین به شما اقامت تعلق نمی‌گیرد. بعد از خرید ملک، به صورت اتوماتیک اقامت گرجستان برای شما صادر می‌شود؛ ولی این اقامت کوتاه مدت است و شما باید هرسال کارت اقامت گرجستان خود را تمدید کنید. بعد از گذشت شش سال،  شهروندی گرجستان را دریافت کرده و می‌توانید از تمام مزایای شهروند بودن استفاده کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت گرجستان

  • داشتن پاسپورت و مدارک هویتی از جمله شناسنامه و کارت ملی
  • فرم درخواست صدور ویزا
  • عکس پاسپورتی
  • ارائه بیمه سفر
  • ارائه تمکن مالی برای ورود به گرجستان به میزان ۱۷۰۰ دلار
  • فرم پر شده دلیل مسافرت به گرجستان
  • پرداخت هزینه صدور ویزا
  • ارائه مدارک لازم بسته به نوع ویزا

سوالات متداول در زمینه اقامت گرجستان

بهترین روش جهت اخذ اقامت گرجستان چیست؟

شما می‌توانید با توجه به شرایط خود یکی از روش‌های اقامت گرجستان را انتخاب کنید. اما همان‌طور که در این مقاله هم مطالعه کردید، بهترین روش برای اقامت گرجستان، از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک  است.

هرینه زندگی در گرجستان چگونه است؟

هزینه زندگی در این کشور بسیار پایین بوده و هزینه‌های آن در یک ماه حدود پانصد تا ششصد یورو است.

اگر قصد اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک یا سرمایه‌ گذاری در گرجستان را دارید، حتما به صورت کامل و دقیق در این زمینه تحقیق کنید تا بتوانید با توجه به شرایط‌تان بهترین تصمیم را بگیرید. شرکت هلدینگ جئووست با کارشناسان مجرب آماده ارائه خدمات و مشاوره تخصصی به شما عزیزان است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سرمایه گذاری و خرید ملک در گرجستان می‌توانید با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا به صورت تخصصی شما را راهنمایی کنند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.