کد خبر : 3645 / /
/

سهام شرکت جدید برای واگذاری به دارندگان سهام عدالت/جزئیات مهم

حدود ۳۰ میلیون مشمول سهام عدالت، سهام دار شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت هستند که ارزش دارایی این شرکت ها یا همان سرمایه مشمولان در این شرکت ها در ۳۱ استان کشور حدود ۴۰۰ هزار میلیارد است.​

سهام شرکت جدید برای واگذاری به دارندگان سهام عدالت/جزئیات مهم

پس از آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت‌ماه سال گذشته، ۳۰ میلیون نفر از حدود ۵۰ میلیون مشمول سهام عدالت، با انتخاب روش غیرمستقیم برای مدیریت سهام خود، سهام‌دار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت شدند.

در این راستا، چندی پیش فراخوان کاندیداتوری برای عضو هیات مدیره شدن شرکت‌ها برگزار و قرار شد مشمولان پس از سجامی شدن در مجامع شرکت و اعمال رای کنند.

درواقع مشمولان هر استان باید از طریق سامانه دیما از زمان برگزاری مجمع استانی که سهام دار آن هستند باخبر شده و به صورت الکترونیکی در مجمع حضور می یافتند و به افرادی که کاندیداتوری هیات مدیره شده بودند، رای می‌دادند.

طبق قانون تجارت، در نوبت نخست حضور ۵۰ درصد سهام داران به اضافه یک رای ضروری است و اگر این میزان به حد نصاب نرسید، در نوبت دوم رای گیری با هر تعداد سهام دار برگزار می‌شود.

البته آمارها حاکی از آن است که از میان ۳۱ استان کشور، به جز استان های تهران، البرز و سمنان، نوبت اول مجامع ۱۸ استان برگزار شده است. همانطور که ذکر شد در مجمع عمومی به طور فوق العاده نوبت اول باید ۵۰ درصد به اضافه یک حق رای در مجمع حضور داشته باشند تا مجمع رسمیت پیدا کند اما در مجامع هیچ کدام از این ۱۸ استان این اتفاق رخ نداده است. مجامع ۱۰ استان دیگر هم هنوز به دلیل حکم دادستانی برگزار نشده است.

بنابراین نوبت دوم مجامع ۱۸ استان به زودی برگزار خواهد شد و چه سهام داران در مجمع شرکت کنند چه نکنند، اعضای هیات مدیره انتخاب خواهند شد.

مشمولان باید توجه داشته باشند که علمکرد اعضای هیات مدیره بر آینده شرکت و در نتیجه میزان سرمایه شرکت و میزان سودی که افراد سالیانه تحت عنوان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند، تاثیرگذار است؛ بنابراین انتظار می‌رود در این مجامع حضور یافته به افراد مورد تایید خود رای دهند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.