کد خبر : 3466 / /
/

قیمت گوشی موبایل مفت شد/ افت شدید قیمت گوشی

بازار موبایل در ۳ماه گذشته راکد بود و به‌گفته فروشندگان، بازار سنگین است و با وجود ریزش قیمت‌ها، مردم بازهم تقاضای خرید ندارند و در انتظار کاهش قیمت‌ هستند.

قیمت گوشی موبایل مفت شد/ افت شدید قیمت گوشی

بازار موبایل مشهد در ۲ماه ابتدایی سال رکود و کاهش تقاضا را تجربه کرد و با وجود اینکه قیمت موبایل کاهش زیادی داشت، بازهم خبری از تقاضای مردم برای این بازار نیست. انگار زمانی که قیمت در این بازار روند افزایشی دارد، متقاضی برای خرید موبایل بیشتر است.

به‌گفته فروشندگان موبایل مشهد، در ۲ماه ابتدای سال با کاهش تقاضا مواجه بودیم و با وجود اینکه موبایل در بازار در کف قیمتی قرار دارد، بازهم همچنان تقاضایی ندارد و گویا مردم در انتظار تغییر قیمت بیشترند. بازار مشهد به‌گونه‌ای است که وقتی قیمت‌ها رو به کاهش است، مردم خرید نمی‌کنند و به‌محض اینکه بازار روند افزایشی داشته باشد، تقاضا برای خرید خیلی بیشتر است. اما ما هم نمی‌دانیم این رکود و این نوع رفتار مردم مختص بازار مشهد است یا در سایر نقاط کشور هم این سنگینی بازار ناشی از کاهش قیمت‌ها وجود دارد.

فروشندگان موبایل مشهد به رکود دوماهه بازار مشهد اشاره می‌کنند و به‌گفته آن‌ها با اینکه قیمت‌ها خیلی ریزش کرده و قدرت خرید مردم ضعیف شده و قیمت خیلی از گوشی‌ها افت بسیار شدیدی را تجربه کرده است، بازهم مردم تمایلی به خرید ندارند و در انتظار کاهش قیمت بیشتر هستند، مگر افرادی که به این کالا نیاز ضروری دارند. اما آن چیزی که در این وضعیت بازار حاکم است، کاهش تقاضا نسبت با سال گذشته است که در همین زمان در اوج قیمت‌ها قرار داشتیم.

 

رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد درباره وضعیت کنونی بازار موبایل مشهد اظهار کرد: وضعیت موبایل در کمترین حالت ممکن از نظر قیمتی قرار دارد. کالا به‌وفور در بازار موجود است و باتوجه‌به اینکه بازارها یک‌ماهی تعطیل بود و خروجی نداشت و ارز هم روند نزولی را تجربه می‌کرد، به‌طبع بر قیمت‌ها نیز تأثیر گذاشت، به‌طوری‌که در ۳ماه گذشته شاهد کاهش 30 درصددی قیمت موبایل بودیم.

 

افشین اکبری در ادامه گفت: در شرایط کنونی، هم کالا فراوان است و هم قیمت‌ها در بهترین وضعیت ممکن برای خرید قرار دارد و اگر ارز بازهم روند کاهشی داشته باشد، مسلما قیمت تلفن همراه بازهم کمتر می‌شود و اگر دلار با همین نرخ ثابت بماند، بازهم روند جهانی نزولی است. در مجموع بازار تلفن همراه رکود چشمگیری را از ابتدای سال تجربه می‌کند.

وی افزود: باتوجه‌به اینکه انتخابات در پیش است و وضعیت سیاسی چه در داخل و چه خارج از کشور مشخص نیست، مردم منتظرند که شاید با تغییرات سیاسی نرخ ارز شکسته شود و قیمت پایین‌تر بیاید. به همین دلیل مردم هم دست نگه داشته‌اند که باعث شده است شرایط رکود را تجربه کنیم.

به‌گفته حداد اکبری، سیاست‌های تخصیص ارز هم مؤلفه‌ای تأثیرگذار در قیمت موبایل است و نقش مستقیمی در آن دارد؛ همان‌طور که پارسال هم شاهد بودیم، به‌دلیل مشکلات ارزی قیمت این کالا بی‌ثبات شد. اما الان خوشبختانه مشکل ارزی نداریم و واردات بدون محدودیت است.

وی ادامه داد: مسلما در این مواقع و طبق روال گذشته تقاضا تحت‌تأثیر قرار گرفته و تقاضا در شرایط موجود کاهش چشمگیری داشته است. مردم نیز منتظرند ببینند توافقات سیاسی به چه سمتی می‌رود و قیمت‌ها تا چه حد کاهش می‌یابد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.