کد خبر : 3233 / /
/

جزئیات مهم از افزایش حقوق کارگران

کمک هزینه مسکن کارگران، در طول بیست سال از ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۷ تنها ۵ نوبت افزایش داشته و در سال ۱۴۰۰ به ۴۵۰ هزار تومان رسیده است .​

جزئیات مهم از افزایش حقوق کارگران

کورش یزدان مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اعلام این مطلب گفت: از  ۱۳۷۷ تا  ۱۳۹۷  به طور متوسط هر ۴ سال یک‌بار، مبلغ کمک هزینه مسکن افزایش داشته  که آخرین رقم مصوب و لازم الاجراء آن به رغم افزایش تورم تا سال ۱۳۹۷به رقم ۴۰۰هزار ریال رسید.

کورش یزدان افزود:  اما از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۰  مبلغ کمک هزینه مسکن از ماهانه چهارصد هزار ریال در سال ۱۳۹۷ با ۱۵۰ درصد افزایش به  یک میلیون ریال ماهانه در سال ۱۳۹۸ رسید.

وی تصریح کرد: به همین ترتیب مبلغ کمک هزینه مسکن با ۲۰۰ درصد افزایش به  ۳ میلیون ریال ماهانه در سال ۱۳۹۹ و در سال ۱۴۰۰ نیز  با ۵۰ درصد رشد به چهار میلیون و پانصد هزار ریال ماهانه افزایش یافت .

وی با بیان اینکه طی سه سال اخیرکمک هزینه مسکن در مجموع ۴۰۰ درصد افزایش داشته است اظهار داشت:  این موضوع،موید همدلی و نگاه کارشناسی نمایندگان دولت و شرکای اجتماعی در شورای عالی کار به منظور افزایش سطح درآمد و توجه به معیشت کارگران بوده است.

یزدان گفت: امیدواریم مصوبه اخیر، پیام نویدبخش و عیدانه خوبى در روز هاى پایانى ماه رحمت و مغفرت برای جامعه کار و تلاش و تولید کشور بوده باشد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.