کد خبر : 3185 / /
/

پیش بینی جدید قیمت سکه / روند قیمت سکه همه را غافلگیر کرد

کشتی آرای گفت: تقاضا و افزایش قیمت دلار سبب شد سکه‌های یک گرمی، ربع سکه و نیم سکه افزایش حباب قیمتی را تجربه کند.

پیش بینی جدید قیمت سکه / روند قیمت سکه همه را غافلگیر کرد

محمد کشتی آرای نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت قیمت سکه و طلا در سومین هفته اردیبهشت ۱۴۰۰ گفت: در این هفته قیمت اونس جهانی با تغییرات اندکی همراه بود به طوری در اویل هفته روند صعودی داشت اما در روزهای پایانی روند نزولی به خود گرفت و به طور متوسط حدود ۳ دلار افزایش داشته است اما برخلاف این تغییرات ناچیز شاهد افزایش شدید طلا و سکه در این هفته بوده ایم که علت اصلی آن را می توان تقاضای به وجود آمده بعد از۳ هفته غیر فعال بودن بازار دانست و عامل دیگر آن به افزایش قیمت دلار بر می گردد.

او افزود: تقاضا و افزایش قیمت دلار سبب شد سکه‌های یک گرمی، ربع سکه و نیم سکه افزایش حباب قیمتی را تجربه کند این در حالی است که برای سکه طرح جدید حباب اضافه شده به آن به میزان زیادی بود امادر رزو‌های پایانی هفته از حباب آن کاسته شد و به می‌توان گفت به رقم منطقی رسید.

کشتی آرای تصریح کرد: به طور کلی در این هفته افزایش قیمت و تقاضا در بازار طلا و سکه مشهود بود و باید به این نکته توجه کرد که داد و ستد‌ها روال عادی خود را داشت و جنبه سرمایه گداری نداشت ،بیشتر جنبه مصرفی داشته است به بیان دیگر با توجه به اینکه در این هفته عید سعید فطر را داریم به منظور خرید هدایا داد و ستد در بازار بیشتر انجام شد و جنبه خرید سرمایه گذاری که تقاضای زیادی ایجاد بکند نبود.

او گفت: سکه طرح قدیم در این هفته به طور متوسط حدود ۴۵۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است همچنین قیمت سکه طرح جدید حدود ۵۰۰ هزار تومان در این هفته گران شد از طرف دیکر نیم سکه تقریبا ۴۰۰ هزار تومان افزایش نرخ داشته است.

کشتی آرای اظهارکرد: ربع سکه با افزایش ۳۵۰ هزار تومانی به مبلغ ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید و سکه‌های یک گرمی حدود ۳۵۰ هزار تومان به ارزش آن اضافه شد.

او بیان کرد: هر مثقال طلای آب شده با افزایش حدود ۳۲۰ هزار تومان در قیمت به ۴ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان گران شد.

کشتی آرای گفت: حباب سکه در اوایل هفته تا حدود ۴۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد، اما در اواخر هفته با تعادل عرضه و تقاضا به طور متوسط حدود ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت و در آخرین روز معاملات هفته به ۲۳۰ هزار تومان رسید.

او افزود: کاهش قیمت‌ها در بازار به مذاکرات وین گره خورده بود و این در حالی بود که قیمت اونس جهانی سیر صعودی به خود گرفته بود، ولی کاهش قیمت ارز باعث روند نزولی نرخ طلا و سکه شده بود.

کشتی آرای اظهار کرد: معتقدم باتوجه به تورم جهانی نرخ اونس جهانی نمی‌تواند کاهشی باشد و از طرف دیگر نرخ دلار در این هفته حدود یک هزار و ۵۰ تومان افزایش قیمت داشته است که این خود رقم قابل توجهی است از طرف دیگر اگر از نتیجه مذاکرات وین نتیجه مثبت و مطلوبی حاصل شود امکان دارد قیمت‌ها افزایش نداشته باشد، اما اگر نتیجه مطولبی نداشته باشد طبیعتا قیمت‌ها تغییر می‌کند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.