کد خبر : 2889 / /
/

درباره اتریوم چه می دانید؟/کامپیوتر جهانی رمز ارزها +جزئیات بیشتر

اتریوم (Ethereum)، نسل دوم ارزهای دیجیتال است. این ارز با هدف هوشمندسازی فرآیندها و ایجاد فضایی برای اجرای برنامه‌های غیر متمرکز و خودکار ایجاد شد.

 درباره اتریوم چه می دانید؟/کامپیوتر جهانی رمز ارزها +جزئیات بیشتر

 

اتریوم با نماد اختصاری ETH ارز دیجیتالی است که در تاریخ ۳۰ جولای ۲۰۱۵ به سرپرستی جوان ۲۳ ساله روسی، «ویتالیک بوترین» پا به عرصه ارزهای دیجیتال گذاشت. در حقیقت اتریوم یک پلتفرم آزاد مبتنی بر فن‌آوری بلاک چین است که توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا برنامه‌های غیرمتمرکز خود را روی آن پیاده‌سازی کنند. اتریوم هم مانند بیت کوین می‌تواند به عنوان ارز دسته‌بندی شود اما کاربردهای اتریوم بسیار متفاوت‌تر از بیت کوین است. همراه ما باشید تا با این ارز دیجیتال بیشتر آشنا شوید.

ماشین مجازی اتریوم چیست؟

ماشین مجازی اتریوم یا (EVM) یک نرم‌افزار کاملاً تورینگ است و روی شبکه اتریوم اجرا می‌شود. این سیستم صرف‌نظر از زبان برنامه‌نویسی به هر میزان که کاربر بخواهد زمان و حافظه در اختیارش قرار می‌دهد. ماشین مجازی اتریوم روند ایجاد برنامه‌های بلاک چینی را بسیار آسان‌تر و کارآمد‌تر از همیشه می‌کند. به جای اینکه برای هر برنامه یک بلاک چین ایجاد کنید می‌توانید از بلاک چین اتریوم برای هزاران برنامه استفاده کنید.

اتریوم کامپیوتر جهانی

بسیاری از طرفداران پلتفرم اتریوم این رمزارز را «کامپیوتر جهانی» می‌دانند. به این دلیل که می‌تواند اینترنت را غیرمتمرکز کنند. همراه با اتریوم، سرورها با هزاران گره (Node) جایگزین می‌شوند که توسط داوطلبانی در سراسر جهان اجرا می‌شوند و بنابراین، این گره‌ها در کنار هم یک «کامپیوتر جهانی» را شکل می‌دهند. ظهور یک کامپیوتر جهانی در سراسر جهان دور از انتظار نیست. در نهایت هم اتریوم به جایگزینی برای پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک و گوگل مبدل می‌شود. البته این موضوع درحال‌حاضر، هزینه‌های زیادی دارد.

مزایای پلتفرم اتریوم

اتریوم پلتفرمی غیر متمرکز هست، در نتیجه در بلاک چین اجرا می‌شود و از تمام ویژگی‌های بلاک چین استفاده می‌کند.

غیرقابل تغییر بودن

واسطه‌ها توانایی ایجاد تغییر در داده‌ها را ندارند.

غیرقابل دست‌کاری و نفوذ

کارکرد برنامه‌ها بر اساس اجماع شبکه هست. در نتیجه امکان سانسور، نفوذ به شبکه یا حذف داده‌ها وجود ندارد.

امن

بدون نهاد مرکزی و تضمین شده توسط رمزنگاری‌ها است.

همیشه فعال

برنامه‌ها هرگز متوقف نمی‌شوند و هیچ‌کس قادر به جلوگیری از فعالیت آنها نیست.

چگونه اتریوم استخراج می‌شود؟

استخراج اتریوم به وسیله کامپیوترهایی انجام می‌شود که به آنها سخت‌افزار استخراج (Mining Hardware) گفته می‌شود. استخراج رمزارز اتریوم توسط کامپیوترهایی با قدرت پردازشی بالا انجام می‌شود که مسائل ریاضی پیچیده را حل می‌کنند. استخراج اتریوم معمولاً به وسیله GPU ماینینگ و یا استفاده از دستگاه ایسیک (Asic) انجام می‌شود.

روند سرمایه‌گذاری در اتریوم

برای آغاز سرمایه‌گذاری در اتریوم نیاز به ثبت‌نام در یک صرافی آنلاین داریم. این صرافی‌های آنلاین امکان خریدوفروش اتریوم را برای فرد فراهم می‌کنند. خرید اتر با یک ارز غیر از دلار، ممکن است مراحل اضافه‌تری نیز داشته باشد. بیت‌کوین پراستفاده‌ترین رمز ارز است و افراد در سراسر جهان تمایل به استفاده از آن برای تجارت دارند و بنابراین، معمولاً امکان تبادل بیت‌کوین با ارزهای فیات بیشتری وجود دارد. از این رو، افرادی که قصد خرید اتریوم با ارزهای فیات را دارند، یک راهکار ساده برای آنها این است که بیت‌کوین را در یک صرافی خریداری کنند و سپس، با استفاده از بیت‌کوین به معامله و خریدوفروش بپردازند.

پیش‌بینی احتمالی از آینده اتریوم

جدولمنبع:گسترش نیوز 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.