کد خبر : 2644 / /
/

همسان سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

بازنشستگان تأمین اجتماعی می‌گویند: مبلغ متناسب‌سازی در مزایایی سرشکن شده است که همه بازنشستگان این مزایا را نمی‌گیرند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

جمعی از بازنشستگان کارگری نکاتی را مطرح کردند؛ این بازنشستگان گفتند: گویا خلف وعده صورت گرفته؛ تمام آیتم‌هایی را که در حکم ۱۴۰۰ به نام متناسب‌سازی آمده باید جمع کرد تا به مبلغ ۷۵٪ عقب افتادگی ضریب نسبت به زمان بازنشستگی رسید. این کار غیر قانونی است چون عقب‌افتادگی حقوق متعلق به پایه مستمری است و نباید در مزایا سرشکن شود و افزایش مزایا مربوط به حکم دیوان عدالت اداری است.

این بازنشستگان با بیان اینکه آقایان روغن ریخته را نذر امامزاده کرده‌اند؛ ادامه دادند: حکم دیوان عدالت اداری را باید اجرا می‌کردند و ربطی به متناسب‌سازی ندارد. در واقع متناسب‌سازی و حکم دیوان عدالت اداری با هم ادغام شده است. حالا اصلِ مبلغ متناسب‌سازی را که البته دقیق هم نیست، در مزایا سرشکن کرده‌اند. مبلغ متناسب‌سازی  به اضافه‌ی حق اولاد، معیشت، مسکن، عائله مندی و تفاوت تطبیق، سرجمع ۷۵٪ عقب‌افتادگی نسبت به زمان برقراری است که برای بازنشستگان قابل قبول نیست.  

آن‌ها ادامه دادند: نکته دوم اینکه تقریبا پرداختی اسفند را ضرب در۵۰٪ کرده‌اند و با مستمری اسفند جمع کرده‌اند و سر جمع مستمری سال ۱۴۰۰ را اینگونه بدست آورده‌اند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.