کد خبر : 1951 / /
/

پیش بینی جدید قیمت طلا برای ماه های پیش رو

تحلیلگران می‌گویند طلا اکنون که سطوح مقاومتی مهمی را شکسته و به سمت مرز ۱۸۰۰ دلار حرکت می‌کند، ممکن است در آستانه آغاز روند صعودی جدیدی باشد.​

پیش بینی جدید قیمت طلا برای ماه های پیش رو

قیمت طلا پس از آغاز مثبتی که در سه ماهه دوم در بحبوحه افت ارزش دلار امریکا و عقب نشینی بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله داشت، برای دومین هفته متوالی افزایش یافت. هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار امریکا ۱۳ دلار و ۴۰ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش یافت و در ۱۷۸۰ دلار و ۲۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود دو درصد افزایش به ثبت رساند.

بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت تی دی سکیوریتیز در این باره به کیتکونیوز گفت: این حرکت طلا تحت تاثیر دلار امریکا بوده که به روند کاهشی ادامه داد. شاخص دلار درحال‌حاضر در ۹۱.۵ واحد قرار گرفته و این نکته شایان اهمیت است که بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله افت چشمگیری پیدا کرده است. همه این موارد باعث شد روند نرخ طلا صعودی شود.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت آرجی او فیوچرز در این باره گفت: شرایط درحال‌حاضر به نفع صعود طلا تغییر کرده است. اگر طلا در معاملات هفته جاری بالای سطح ۱۸۱۵ دلار بسته شود، شانس خوبی برای افزایش بیشتر نرخ وجود دارد. بازارها اندکی آرام هستند. همچنین فشار زیادی از سوی بانک مرکزی امریکا و بانک مرکزی اروپا برای کاهش تنش‌ها در بازده‌ها وجود دارد و موثر واقع شده است. آنچه که آنها در پشت صحنه انجام می‌دهند جواب داده و باعث شده فلزات ارزشمند از فشارهای کاهشی تا حدودی رهایی پیدا کنند.

تحلیل جدید قیمت طلا

قیمت طلا

هان تان، تحلیلگر بازار FXTM اظهار کرد: دلار ضعیف‌تر سرانجام اجازه داد طلا از بازه معاملاتی محدودی که داشت خارج شود. فضای حمایتی برای ارز امریکا ضعیف شده و بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله نیز پایین سطح بااهمیت ۱.۶۰ درصد قرار دارد که اجازه داده است اونس طلا برای تحویل فوری برای نخستین بار از اوایل فوریه تاکنون بالای میانگین نرخ ۵۰ روزه را بشکند.

هفته جاری دوره سکوت رسانه‌ای بانک مرکزی امریکا پیش از اعلام تصمیم سیاست پولی در ۲۸ آوریل خواهد بود. تحلیلگران موسسه ING در این باره اظهار کردند: عدم اظهارنظر مقامات بانک مرکزی امریکا می‌تواند به معنای دلار ضعیف تر باشد که به نفع طلا تمام می‌شود. یک هفته آرام‌تر از نظر انتشار آمار اقتصادی امریکا و سکوت بانک مرکزی امریکا ممکن است از روندهای بازار بی‌خطر و دلار ضعیفتر امریکا حمایت کند.

 چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز به کیتکونیوز گفت: هیچ مقاومت قابل توجهی برای طلا تا سطح ۱۸۰۰ دلار وجود ندارد سطح ۱۸۰۹ دلار و ۴۰ سنت، میانگین نرخ ۱۰۰ روزه است و به مرور زمان طلا به این سطح صعود خواهد کرد.

‌بارت میلک توضیح داد: بازار همچنین پس از اینکه بیش از حد روی رشد سریع تورم حساب باز کرده بود، انتظارات خود را اصلاح می‌کند. انتظارات تورمی اندکی بیش از حد بالا بود و اکنون پایین تر می‌رود و نشان می‌دهد که بازار دیدگاه خود را تغییر داده است و ما شاهد افزایش منحنی بازده اوراق قرضه تحت تاثیر انتظارات برای تورم بالاتر بوده‌ایم و اکنون این انتظارات تعدیل می‌شود. همچنین نگرانیهای اقتصادی جهانی نیز نقش ایفا می‌کند زیرا بعضی از کشورها برنامه اجرای واکسیناسیون واکسیناسیون قوی ندارند که می‌تواند روی احیای اقتصاد جهانی تاثیر منفی داشته باشد.

 در این بین جامعه الگوریتمی فروشنده مانده است اما معامله‌گران باید رسیدن طلا به سطح ۱۸۰۸ دلار را مشاهده کنند تا این روند تغییر کند. با این حال میلک هشدار داد هنوز خیلی زود است که بیش از حد درباره حرکت نرخ آتی طلا هیجان زده شویم. ما از میانگین نرخ ۵۰ روزه عبور کرده‌ایم و سطح بعدی بالای مرز ۱۸۰۰ دلار خواهد بود. بیش از اینکه طلا سود زیادی پیدا کند باید تایید شود که رشد بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله امریکا مهار شده است.

هفته جاری بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی کانادا نشست سیاست پولی برگزار خواهند کرد. نشست سیاست پولی این دو بانک مرکزی یک هفته جلوتر از نشست سیاست پولی دو روزه (روزهای ۲۷ و ۲۸ آوریل) بانک مرکزی امریکا برگزار می‌شود. استراتژیست‌های موسسه ING در این باره اظهار کردند: بانک مرکزی اروپا به بررسی افزایش موقتی تورم مبنا خواهد پرداخت و اجازه حرکت قابل توجه بازده اوراق قرضه را نخواهد داد مگر اینکه نتیجه بهبود چشم‌اندازهای رشد اقتصادی باشد.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، بازارها همچنین به آمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری امریکا و فروش خانه‌های فعلی چشم دوخته‌اند که روز پنج‌شنبه منتشر می‌شود. همچنین شاخص مدیران خرید بخش تولید امریکا و آمار فروش خانه‌های جدید روز جمعه منتشر خواهد شد. از آنجا که هفته جاری از نظر انتشار آمار اقتصاد کلان هفته آرامتری خواهد بود، تحلیلگران به دقت به بررسی پیشرفت برنامه زیرساخت جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا خواهند پرداخت.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.