کد خبر : 6436 / /
/

تامین دومین محموله واکسن کرونا توسط کوبل دارو و تحویل قریب به یک میلیون دوز واکسن به وزارت بهداشت

تامین دومین محموله واکسن کرونا توسط کوبل دارو و تحویل قریب به یک میلیون دوز واکسن به وزارت بهداشت

شرکت کوبل دارو به عنوان تامین کننده واکسن کرونا بخش خصوصی کشور، توانسته تاکنون قریب به یک میلیون دوز واکسن آکسفورد-آسترازنکا را تامین و تمام محموله ها را جهت واکسیناسیون عمومی به وزارت بهداشت تحویل دهد.

شامگاه شنبه 13 شهریورماه سال جاری کوبل دارو در دومین مرحله از تامین واکسن کرونا آکسفورد-آسترازنکا برای کشور، تعداد 648 هزار دوز واکسن را تامین نمود و این محموله را نیز همچون محموله اول بلافاصله پس از انتقال و انجام تشریفات گمرکی در فرودگاه امام خمینی تهران به مسئولان وزارت بهداشت تحویل داد. این در حالی است که پیشتر نیز در چهارشنبه 6 مرداد ماه سال جاری این شرکت به عنوان اولین شرکت خصوصی تامین کننده واکسن کرونا در کشور، تعداد 315 هزار دوز واکسن کرونا را تامین کرده بود. کوبل دارو در مجموع توانسته 963 هزار دوز واکسن آکسفورد-آسترازنکا را در جهت حمایت از واکسیناسیون عمومی کشور تامین نماید که با توجه به اهمیت موضوع واکسیناسیون، فرایند انبارش، توزیع و تزریق واکسن کماکان توسط وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

طبق اعلام این شرکت همچنان این امکان برای کوبل دارو فراهم است تا در صورت صلاحدید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، مقادیر قابل توجهی از واکسن آکسفورد-آسترازنکا را در پاییز سال جاری جهت تسریع و تکمیل واکسیناسیون عمومی هموطنان، برای کشور تامین نماید.

واکسن آکسفورد-آسترازنکا تامین شده، با نام تجاری R-Covi بصورت تحت لیسانس، در شرکت R-Pharm روسیه تولید شده است. شرکت آسترازنکا طبق توافق با بیش از10 تولیدکننده معتبر واکسن در سراسر دنیا که دارای ظرفیت تولید بالایی هستند، اقدام به تامین واکسن برای سایر کشورها نموده است. هریک از این تولیدکنندگان، مسئول تولید و تامین مستقیم واکسن برای منطقه مشخصی از گستره جغرافیایی جهان می باشند؛ بر این اساس، کشورهای منطقه خاورمیانه از جمله ایران، بخشی از آسیای میانه، بخشی از شرق اروپا، روسیه و شمال آفریقا تحت پوشش شرکت Pharm-R روسیه قرار دارند. شرکت آسترازنکا کماکان در راستای توزیع عادلانه و ایجاد امکان دسترسی مناسب به این واکسن، از سیاست فروش بدون سود (Zero Profit) برای قیمت گذاری در زمان پاندمی استفاده کرده است.

واکسن

مطالعات انجام شده در رابطه با اثربخشی این واکسن حاکی از آن است که تزریق دو دوز از واکسن آکسفورد-آسترازنکا می تواند به میزان 89% از ابتلا به کووید-19 دارای علامت، پیشگیری کند. این واکسن مطابق آخرین اطلاعات منتشر شده توسط آسترازنکا (15 ژوئن 2021)، با 92% پیشگیری از بیمارستانی شدن در بیماری ناشی از سویه دلتا عملکرد قابل توجهی داشته است. همچنین، تاکنون هیچگونه مرگ ناشی از کووید-19 نیز در افراد واکسینه شده با این واکسن گزارش نشده است. نتایج مطالعه ای دیگر نیز بیانگر آن است که میزان انتقال بیماری به دیگران توسط افرادی که با واکسن آکسفورد-آسترازنکا واکسینه شده اند نصف افراد غیر واکسینه بوده است.

همچنین، طبق نتایج آنالیز اطلاعات بیش از 1 میلیون فرد دریافت کننده واکسن آکسفورد-آسترازنکا ، میزان لختگی خون در این واکسن و واکسن های mRNA (فایزر و مدرنا) یکسان و بسیار کمتر از بروز آن در افراد مبتلا به کووید-19 گزارش شده است.

واکسن

تامین واکسن از شرکت آسترازنکا به پشتوانه بیش از 12 سال سابقه همکاری مستمر این شرکت با گروه کوبل صورت گرفته است. گروه کوبل متشکل از داروسازی دکتر عبیدی، شرکت کوبل دارو و شرکت پخش آدوراطب است و رسالت این گروه سلامت محور، ارائه راهکارهای درمانی با کیفیت و نوین، ارتقاء سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد جامعه است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.