کد خبر : 5878 / /
/

چه مهارت هایی را برای موفقیت در مهاجرت یاد بگیریم؟

چه مهارت هایی را برای موفقیت در مهاجرت یاد بگیریم؟

مهاجرت به کانادا یکی از جذاب ترین گزینه ها در میان کشور های دنیا برای مهاجرت است، که البته با در نظر گرفتن شرایط مطلوب زندگی و بستر پیشرفت کانادا کاملا توجیه پذیر است. کانادا نه تنها یک کشور فوق پیش رفته دارای اقتصاد روبه رشد و با المان هایی ایده آل برای زندگی است بلکه رتبه اول کیفیت آموزشی را در سیستم تحصیلات خود دارد، بنابراین جای تعجب نیست که 99 درصد افراد این کشور با سواد هستند و همواره از سراسر دنیا درخواست های زیادی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد.

وقتی صحبت از کار و زندگی در خارج می‌شود، کشور کانادا یکی از اولین انتخاب‌ها است. شاید اصلی‌ترین دلیل این تمایل، مهاجرپذیری کانادا باشد. حدود یک سوم مردم این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند. پیش‌بینی می‌شود این آمار تا سال 2036 به 50% برسد! اگر شما هم به شرایط اقامت در کانادا فکر می‌کنید، بیایید اول مزایا و معایب زندگی در این کشور را بررسی کنیم.

مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

کانادا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ایرانیان است. طبق آمار سال 2011 بیشتر از 160 هزار ایرانی در کانادا می‌کنند. این تعداد با موج جدید مهاجرت، در حال افزایش است. وجود همزبانان فراوان در کنار ثبات سیاسی، سطح رفاه بالا، اقتصاد قوی، زبان رسمی انگلیسی، شرایط مطلوب کار و… از انگیزه‌های ایرانیان برای مهاجرت به کاناداست. ضمنا اکثر ما انگلیسی بلد هستیم اگر انگلیسی بلد نیستید از اینجا یاد بگیرید

تجمع ایرانیان کانادا را بیشتر در شهرهای تورنتو، اتاوا، ونکوور، مونتریال و کبک می‌توان پیدا کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در تورنتو محله‌ای به نامlittle Tehran  وجود دارد! این منطقه از خود تهران هم ایرانی‌تر است! انواع کباب، بستنی زعفرانی، سنگگ، پفک مینو، شامپو تخم مرغی، سنگک و بربری و هر آنچه دل تنگتان بخواهد در لیتل تهران گیر میاورید.


مزایای مهاجرت به کانادا

    کانادا یکی از امن‌ترین کشورها از نظر سیاسی است. بی‌طرفی و آرامش این کشور شرایط مناسبی را برای مهاجران مختلف فراهم می‌کند.

    خدمات درمانی رایگانی دارد. بعد از سه ماه اقامت، شما می‌توانید به آسانی از خدمات پزشکی رایگان دولت استفاده کنید.

    طبیعت بسیار تمیز و زیبایی دارد. قوانین سخت گیرانه حفاظت محیط زیست، کنترل دقیق زباله و فاضلاب از عوامل تمیزی این کشور هستند.

    در این کشور جهان اول، فرصت‌های شغلی مناسبی در اختیار دارید. با داشتن تخصص و تحطیلات کافی، می‌توانید برای پیدا کردن شغل مناسبتان به موسسات کاریابی مراجعه کنید.

    تحصیل در کانادا برای شهروندان رایگان است. آموزش باکیفیت و رایگان در این کشور توسط دولت تامین می‌شود.

    فرهنگ و آگاهی مردم کانادا بالا است. ساکنان این کشور در کل به خونگرمی و مودب بودن مشهور هستند. بخصوص که با توجه به درصد بالای مهاجران، نگاه تعصبی و نژادپرستانه در این کشور حداقل است.

    اقتصاد کانادا مانند بعضی از کشورهای اروپایی دچار بحران نشده است. با ارزش بالای دلار کانادا و ثبات اقتصادی، شرایط آرام و مناسبی در این کشور برقرار است.

معایب مهاجرت به کانادا

    برای مهاجران ایرانی، فاصله جغرافیایی تا کانادا بسیار زیاد است. این فاصله و هزینه بالای پرواز، سفر به ایران را سخت می‌کند. برای مهاجرت ترجیحا باید مدرک آیلتس داشته باشید که این کار با مراجعه به یک آموزشگاه آیلتس معتبر به راحتی قابل انجام است.

    اگر سرمایی هستید زندگی در کانادا برایتان کمی دردسرساز می‌شود! آب و هوای این کشور سرد است و زمستان‌های طولانی دارد. البته شهرهای جنوبی و غربی کانادا (مثل ونکوور) آب و هوای معتدل‌تری دارند.

    گرفتن اقامت کانادا چندان ساده نیست. روند اخذ ویزا ممکن است طولانی باشد و صبر و هزینه زیادی از شما بگیرد.    کانادا کشور گرانی است. هزینه‌ها در بعضی از شهرهای کانادا، از شهرهای اروپایی بیشتر هستند. البته اگر شغل مناسبی پیدا کنید و درآمدتان به دلار کانادا باشد این مشکل تا حد زیادی حل می‌شود.

مالیات در کانادا بالا است. هر فردی که در این کشور شاغل است باید درصدی از درآمدش را مالیات بدهد. البته در شرایطی مثل بچه‌دار شدن، دولت به کمک شما می‌آید و از میزان مالیاتتان کسر می‌کند.

اگر هم حرفه هایی پرطرفدار مثل آیلتس را مسلط هستید کارتان در گرفتن اقامت راحت تر خواهد بود. ضمنا پیشنهاد می کنیم مطلب بهترین آموزشگاههای زبان و آموزشگاه های برتر آیلتس را ملاحظه کنید.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.