کد خبر : 5580 / /
/

کنکور ارشد/ سوالات کنکور ارشد/کلید اولیه سوالات کنکور ارشد؛

انتشار کلید اولیه سوالات کنکور ارشد + جزئیات

کلید اولیه سوالات آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ منتشر شد. داوطلبان می توانند تا ۲۲ مرداد اعتراض خود را درباره کلید سوالات ارسال کنند.

انتشار کلید اولیه سوالات کنکور ارشد + جزئیات

کلید اولیه سوالات آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر شده است.

کلید اولیه سوالات غیرقابل استناد است و پس از دریافت نظرات داوطلبان و صاحب نظران کلید نهایی سوالات تهیه و بر اساس آن کارنامه داوطلبان استخراج خواهد شد.

داوطلبان در صورت تمایل می‌توانند حداکثر تا ۲۲ مردادماه ۱۴۰۰ با مراجعه به سامانه پاسخگویی اینترنتی (request.sanjesh.org) نسبت به تکمیل فرم «اعتراض به کلید سوالات»/ «آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰» اقدام کنند.

نظرات داوطلبان فقط تا تاریخ ۲۲ مرداد و از طریق فرم ذکر شده دریافت خواهد شد و به موارد ارسالی از طریق دیگر (نامه مکتوب یا فرم عمومی در سامانه پاسخگویی و …) یا پس از تاریخ اعلام شده رسیدگی نخواهد شد.

آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در نوبت صبح روزهای چهارشنبه ۶ مرداد ماه، پنجشنبه ۷ مرداد ماه و جمعه ۸ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ در ۳۶۷ حوزه امتحانی اصلی و ۱۷۹ شهر سراسر کشور و رقابت ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب برگزار شد.

تعداد ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب در این آزمون ثبت نام کرده‌اند که در ۹۷ رشته اصلی و ۳۴ رشته شناور (رشته دوم) به رقابت پرداختند. از مجموع داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۳ درصد زن و ۴۷ درصد مرد بودند.

بیشترین تعداد داوطلبان در گروه آموزشی علوم انسانی با ۴۰۸ هزار داوطلب است و پس از آن به ترتیب گروه‌های فنی مهندسی با ۱۲۵ هزار داوطلب، هنر با ۴۶ هزار داوطلب، علوم پایه با ۳۵ هزار داوطلب، کشاورزی ۱۴ هزار داوطلب و در نهایت دامپزشکی با ۲ هزار داوطلب قرار داشتند.

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ به صورت کارنامه در دهه اول شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود و پس از آن داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در همان زمان نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

فهرست معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های خاص برای آزمون‌های تشریحی و عملی دهه دوم شهریور اعلام می‌شود و آزمون‌های تشریحی در دهه اول مهرماه انجام می‌شود.

پیش بینی می‌شود نتایج نهایی در اواخر مهرماه و نهایتاً تا اوایل آبان ماه ۱۴۰۰ اعلام شود و ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ هزار نفر خواهد بود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.