کد خبر : 5577 / /
/

اخبار سیاسی/ دولت رئیسی/ کابینه رئیسی؛

با معاون اول دولت رئیسی بیشتر آشنا شوید + بیوگرافی و کارنامه

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم طی حکمی محمد مخبر را به عنوان معاون اول خود منصوب کرد.

با معاون اول دولت رئیسی بیشتر آشنا شوید + بیوگرافی و کارنامه

محمد مخبر با حکم رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۸۶ ریاست ستاد اجرایی فرمان امام را بر عهده داشته است. محمد مخبر دارای مدرک دکتری حقوق بین‌الملل است. محمد مخبر متولد دزفول و دارای سوابق و فعالیت‌های انقلابی در دوران طاغوت و سوابق مدیریتی پس از پیروزی انقلاب است. از جمله اقدامات محمد مخبر در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) می‌توان به تاسیس بنیاد برکت، بنیاد احسان، موسسه دانش‌بنیان برکت، گروه توسعه اقتصادی تدبیر، راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی و پیشرفت در مسیر خدمت به محرومان و مستضعفین و تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا (کوو ایران برکت) اشاره کرد. سیدابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، محمد مخبر را به عنوان معاون اول خود منصوب کرد.

محمد مخبر

بیوگرافی و کارنامه سیاسی محمد مخبر

محمد مخبر که با حکم رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۸۶ ریاست ستاد اجرایی فرمان امام را بر عهده داشته، دارای مدرک دکتری حقوق بین‌الملل است. وی متولد دزفول و دارای سوابق و فعالیت‌های انقلابی در دوران طاغوت و سوابق مدیریتی پس از پیروزی انقلاب است؛ مسئول بهداری سپاه دزفول در زمان جنگ، مدیرعامل مخابرات دزفول، معاون استانداری خوزستان، معاون بازرگانی بنیاد مستضعفان بوده و از سال ۱۳۸۶ تاکنون نیز ریاست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را برعهده داشته ‌است.

محمد مخبر

از جمله اقدامات وی در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) می‌توان به تاسیس بنیاد برکت، بنیاد احسان، موسسه دانش‌بنیان برکت، گروه توسعه اقتصادی تدبیر، راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی و پیشرفت در مسیر خدمت به محرومان و مستضعفین و تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا (کووایران برکت) اشاره کرد.

محمد مخبر

محمد مخبر در دولت رئیسی

این در حالی است که بر اساس بعضی اخبار پس از تغییرات دقیقه ۹۰ سیدابراهیم رئیسی، در لیست وزرای اقتصادی که بدون هماهنگی محمد مخبر انجام شده بود، قرار بود ۱۰ صبح امروز لیست کابینه به مجلس ارایه شود اما این اتفاق رخ نداد. با مقاومت مخبر خصوصا در مخالفت با وزیر اقتصاد پیشنهادی یعنی محمدهادی زاهدی وفا و همچنین رئیس سازمان برنامه و بانک مرکزی که (دو مورد آخر نیاز به تایید مجلس ندارند)، ارسال لیست کابینه به تاخیر افتاده است.

محمد مخبر

گفته می‌شد حتی او با انتشار حکم معاون اولی خودش هم مخالفت کرده و اعلام کرده که با این افراد نمی‌شود اقتصاد کشور را در شرایط بحرانی فعلی مدیریت کرد. گزینه مخبر برای وزارت امور اقتصادی و دارایی، محمدرضا فرزین بود. برنامه اقتصادی دولت رئیسی را هم او نوشته بود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.