کد خبر : 51105 / /
/

تابلو نقره کادویی

تابلوهای نقره یکی از محبوب‌ترین انواع تابلوهای هنری ایرانی هستند که در آن روی نقره، خطوط و اشکالی زیبا مانند گل و پرندگان و... ترسیم می‌شود. براقی، زیبایی و جذابیت انواع مدل‌ های تابلو نقره باعث شده تا این تابلو به‌عنوان یک کادوی خاص و لوکس شناخته شود. به‌ویژه اگر از علاقه‌مندان به صنایع دستی هستید و می‌دانید دوست یا اعضای خانواده شما از این گونه صنایع دستی لذت می‌برند، تابلو نقره برای کادو دادن مثل چراغ لاله نقره یا آینه و شمعدان نقره، هدیه‌ای منحصر‌به‌فرد است.

تابلو نقره کادویی

 

تابلو نقره کادویی یکی از محبوب‌ترین انواع تابلوهای هنری ایرانی هستند که در آن روی نقره، خطوط و اشکالی زیبا مانند گل و پرندگان و... ترسیم می‌شود. براقی، زیبایی و جذابیت انواع مدل‌ های تابلو نقره باعث شده تا این تابلو به‌عنوان یک کادوی خاص و لوکس شناخته شود. به‌ویژه اگر از علاقه‌مندان به صنایع دستی هستید و می‌دانید دوست یا اعضای خانواده شما از این گونه صنایع دستی لذت می‌برند، تابلو نقره برای کادو دادن مثل چراغ لاله نقره یا آینه و شمعدان نقره، هدیه‌ای منحصر‌به‌فرد است. یک تابلوی زیبا با پکیجینگ مناسب و کیفیت بالا، قطعا هدیه‌ای خاص و ارزشمند برای گیرنده آن خواهد بود. در این مقاله قصد داریم که شما را با انواع مدل‌های تابلوی نقره و نکات لازم هنگام خرید آن‌ها آشنا کنیم.

 

آشنایی با انواع مدل های تابلو نقره

در صنایع دستی ایران، تابلوهای نقره‌ با طرح‌ها و نقش‌های جذاب و متنوع یافت می‌شوند که شما می‌توانید آن‌ها را براساس سلیقه شخصی خود انتخاب کنید. این تابلوها با استفاده از حکاکی و برجستگی‌هایی روی سطح فلز به‌کاررفته که معمولا از جنس برنج یا نقره است، ساخته می‌شوند. اهدای هدایای سازمانی خلاقانه مانند تابلو نقره‌، باعث شده است که این محصول در میان طرفداران و علاقه‌‌مندان به صنایع دستی ایران، محبوبیت خاصی پیدا کند. علاوه‌بر شهر اصفهان که به‌عنوان مرکز تولید این تابلوها شناخته می‌شود، استان یزد نیز تابلوهای قلم‌زنی مشابهی تولید می‌کند. این محصولات با استفاده از ابزارهای مختلفی ساخته می‌شوند و برای طراحی آن‌ها نیاز به زمان و دقت زیادی است. به‌دلیل تأثیر هنر دست در ساخت و طراحی آن‌ها، قیمت تابلو نقره، کمی بالاتر از هدایای ساده و شرکتی است.

تابلو نقره‌ با نقش‌هایی از آثار فرهنگی، یکی از جذاب‌ترین مدل‌های صنایع دستی این حوزه است. قیمت این تابلوها نسبت‌به سایر صنایع دستی ارزان‌تر است و آن‌ها به‌عنوان یکی از جدیدترین ویژگی‌های هدایای تبلیغاتی خاص در دسته صنایع دستی شناخته می‌شوند. تابلوهای نقره، گل نقره شاخه ای، کشکول نقره و چراغ لاله نقره علاوه‌ بر زیبایی و جذابیتی که دارند، به‌دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد نقره، بسیار موردتوجه قرار گرفته‌اند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • نقره فلزی است که ازنظر شیمیایی در طبیعت، درجه‌ خلوص بالاتر از مس و پایین‌تر از طلا دارد.
  • سطح آن در معرض هوا تیره و سیاه نمی‌شود و دارای جلا و براقیت بسیار بالایی است که این ویژگی یکی از دلایل استفاده از آن در ظروف و تابلوهای تزیینی است.
  • همچنین، سطح چکش‌خواری آن بسیار بالاست که برای استفاده در تابلوهای قلم‌زنی مناسب است.
  • این فلز دارای قابلیت کششی فوق‌‌العاده و سختی حدودی ۲.۵ است و می‌توان از ورق‌هایی با ضخامت بسیار کم برای برش استفاده کرد.

از محبوب‌ترین مدل های تابلو نقره برای کادو دادن که بسیار زیبا و پرطرفدار هستند، می‌توانیم به نمونه‌های زیر اشاره کنیم:

تابلوهای نقره مدل خاتم

یکی از هنرهای برجسته طرح سیمرغ در ایران، هنر تابلوی خاتم است که به‌عنوان بهترین نمونه نقره‌کاری در کشور شناخته می‌شود. این هنر با استفاده از ابزارهای گوناگونی تولید می‌شود که تأثیر به‌سزایی در زیبایی و جلوه‌ خاص آن دارند.

تابلوهای نقره مدل «و ان یکاد»

این تابلو با برجسته‌‌کاری‌ها و طرح‌های ظریف از سوره «و ان یکاد» طراحی شده است و از خط نستعلیق برای نوشتن آن استفاده می‌شود. نوع خط به‌‌کار‌رفته، زیبایی خاصی را به این تابلو افزوده است.

تابلو نقره گل

این هدیه دارای ظاهری بسیار شیک و زیبا است و حتی می‌توان گفت که نسبت‌به خیلی از مدل‌های نقره‌کاری، قیمت بالایی هم ندارد. تابلوهای نقره مدل گل را برای هدیه دادن به دوستان و آشنایان پیشنهاد می‌شود؛ چراکه علاوه‌بر قیمت مناسب، از کیفیت بالایی هم برخوردارند. مزیت اصلی تابلوهای نقره این است که تغییر رنگ نمی‌دهند و ثبات رنگی بالایی دارند. همچنین، به‌عنوان هدیه برای سازمان‌ها، ارگان‌های خصوصی و دولتی و شرکت‌ها، تابلوهای نقره مدل گل بسیار مناسب هستند.

خرید تابلو نقره کادویی؛ هدیه‌ای لوکس اما مقرون‌به‌صرفه

هنگام خرید تابلوهای نقره لازم است که به نکات زیر توجه کنید:

  • اطمینان از جنس و کیفیت: ابتدا باید از اصل و باکیفیت بودن تابلو  اطمینان حاصل کنید.
  • اطلاعات دقیق: اگر از مشخصات تابلو آگاه هستید، می‌توانید به‌راحتی جنس اصل را تشخیص دهید.
  • استفاده موردنظر: هنگام خرید، با‌توجه‌به نوع استفاده موردنظرتان، اقدام کنید؛ زیرا تنوع بالایی در تابلوها وجود دارد و هریک برای کاربردهای مختلف مناسب هستند.
  • انتخاب طرح و شکل: تابلوها در اشکال و طرح‌های متنوعی طراحی شده‌اند؛ بنابراین، می‌توانید مدل‌هایی را که با سلیقه خودتان هماهنگ هستند و با نوع فضای محیط مطابقت دارند، انتخاب کنید.
  • اندازه مناسب: حتما سایز و اندازه‌ مناسبی را برای تابلو نقره انتخاب کنید که با فضای محیط هماهنگ باشد.
  • انتخاب نقش و طرح: تابلوها انواع نقش‌ و طرح‌های مختلفی دارند؛ بنابراین، باتوجه‌به نوع کاربرد می‌توانید طرح مناسب را انتخاب کنید.

تابلوهای نقره همانند نیزه نقره و شاخه گل نقره نیاز به مراقبت بالایی دارند. نگهداری تابلو نقره باید به‌دقت انجام گیرد. به‌عنوان مثال، هنگام تمیز کردن تابلوها مراقب باشید که با حرکات دست باعث آسیب و خراش برداشتن تابلوها نشوید. همچنین، بهتر است که در معرض نور مستقیم آفتاب نباشند و در مکان‌هایی مثل بالای شومینه قرار نگیرند.

کلام آخر

تابلو نقره به‌عنوان هدیه، کادویی شیک و لوکس است که اگر در باکس زیبا با شیشه‌ای باکیفیت قرار بگیرد، قطعا هدیه‌ای برازنده برای هر گیرنده‌ای خواهد بود. برای کادو به عروس، هدیه به دوستان، منزل نو، هدیه روز مادر، هدایای تبلیغاتی یا سازمانی، تابلوهای نقره به‌ویژه مدل گل و «و ان یکاد» را بسیار پیشنهاد می‌کنیم که البته، از پرفروش‌ترین محصولات در کنار آینه و شمعدان نقره، کشکول نقره، نیزه نقره و گل نقره شاخه ای هستند. فروشگاه‌های بسیاری هستند که در زمینه فروش صنایع دستی به‌ویژه تابلوهای نقره فعالیت می‌کنند؛ اما فراموش نکنید که به‌دلیل ظرافت در نقش و طرح‌های نقره‌کاری، مهم است که خرید خود را از فروشگاهی عالی و معتبر انجام دهید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.