کد خبر : 49561 / /
/

5 علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ، ممکن است دلایل برای این مشکل وجود داشته باشد. رایج ترین آن ها تنظیمات نادرست یا دستگاه های متصل به تلویزیون است. عوامل خارجی و همچنین خرابی منبغ تغذیه را نمی توان نادیده گرفت.

5 علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

 

در این مطلب به این می پردازیم که چرا تلویزیون ها به طور تصادفی خاموش می شوند و در این مورد چه باید کرد.

دلایل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. در ادامه برخی از این دلایل را بررسی می کنیم.

1.    مشکلات نرم افزاری

مشکالات نرم افزاری می توانند باعث شوند تلویزیون شما به طور غیر منتظره خاموش شود. خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ممکن است به دلیل یک نسخه سیستم عامل قدیمی یا تضاد بین برنامه های مختلف در حال اجرا در پس زمینه تلویزیون باشد. همچنین ممکن است مشکل در بروز رسانی نادرست سیستم باشد. تلویزیون ممکن است خود به خود خاموش شود زیرا از نسخه جدید سیستم عامل پشتیبانی نمی کند یا نمی تواند با دریافت سیگنال ها از دستگاه متصل شده سازگار باشد.

 

2.    گرد و غبار و رطوبت

گرد و غبار و رطوبت می تواند در عملکرد اجزای الکتریکی داخل تلویزیون اختلال ایجاد کند و باعث خاموش شدن غیر منتظره آن شود. رطوبت بالا در داخل خانه ممکن است باعث شود تلویزیون شما به طور ناگهانی خاموش شود. علاوه بر این، اگر گرد و غبار در داخل دستگاه جمع شده باشد، ممکن است باعث خاموش شدن غیر منتظره آن شود.

3.    خرابی منبع تغذیه

منبع تغذیه وظیفه تبدیل برق AC به برق DC برای استفاده در وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون را بر عهده دارد. اگر مشکلی در این قطعه وجود داشته باشد، می تواند به محض دریافت برق از منابع AC مانند سوکت ها و محافظ های برق، تلویزیون را بدون هشدار خاموش کند.

4.    نوسانات برق

افزایش ناگهانی و کوتاه‌ مدت ولتاژ که می ‌تواند به دلیل برخورد صاعقه یا سایر مشکلات الکتریکی در شبکه خانه رخ دهد، ممکن است باعث خاموش شدن ناگهانی تلویزیون. این امر جریان عادی برق را به دستگاه ‌های خانگی ما مختل می ‌کند که به نوبه خود آن ها را بارگذاری می‌ کند و باعث خاموش شدن غیر منتظره آن ها می‌ شود. خاموش شدن اضطراری می تواند تجهیزات را در برابر آسیب های بیشتر که می تواند ناشی از جریان ولتاژ اضافی داخلی به لوازم خانگی باشد، محافظت کند.

5.    مشکل در عملکرد کنترل

ریموت ‌ها یا کنترل های تلویزیون، سیگنال ‌هایی را به شکل امواج نور مادون قرمز ارسال می ‌کنند که به تلویزیون می ‌گویند که ما می ‌خواهیم چه کاری انجام دهد. اگر این امواج به دلیل موانع فیزیکی دچار اختلال شوند، به درستی توسط تلویزیون دریافت نمی شوند و در نتیجه دستگاه یا دستورات داده شده را مطابق میل ما به درستی اجرا نمی کند و یا به طور غیر ارادی خاموش می شود.

اقدامات اولیه هنگام خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

برای تعیین اینکه دقیقاً چه چیزی باعث خاموش شدن ناگهانی تلویزیون شما می شود، ابتدا باید بدانید که کدام علل احتمالی ممکن است باعث ایجاد این مشکل شده باشد. برای بررسی این مشکل، موارد زیر را انجام دهید.

1.    کنترل یا ریموت را بررسی کنید. هرگونه آسیب مکانیکی، به عنوان مثال، ترک های جدی در بدنه، می تواند منجر به اختلال در عملکرد آن شود. سیگنال های ارسال شده از یک کنترل معیوب نادرست خواهند بود، که می تواند نه تنها منجر به خاموش شدن خود به خود، بلکه منجر به تعویض اشتباه کانال، افزایش یا کاهش صدا نیز شود.

2.    سطح رطوبت اتاق را بررسی کنید. اگر در محیط اتاق شما دارای رطوبت است ، تجمع رطوبت روی کنتاکت ها و اجزای داخلی تلویزیون ممکن است باعث مشکل در بخش های مختلف تلویزیون و خاموش شدن ناگهانی آن شود.

3.    منبع برق دستگاه را بررسی کنید. برای این کار آن را از پریز جدا کرده و سایر تجهیزات را به آن وصل کنید. اگر دستگاه ها به وصل شدن به شبکه پاسخی نمی دهند، یا اگر دود و آثار ذوب در محل اتصال قابل مشاهده است، باید با یک برقکار تماس بگیرید و پریز را تعویض کنید.

در صورتی که پس از بررسی تلاش برای رفع این مشکل، همچنان با خاموش شدن تصادفی تلویزیون مواجه هستید، از یک تعمیرکار حرفه ای که در تعمیر لوازم الکترونیکی، به ویژه تلویزیون تخصص دارد، کمک بگیرید.

برای تماس با تعمیرکار تلویزیون در کرج و درخواست تعمیر تلویزیون مارشال در کرج ، تعمیر تلویزیون هیمالیا در کرج و.. می توانید با تابان سرویس تماس بگیرید. 09121675120

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.