کد خبر : 48813 / /
/

سه خودروی ایرانی که می توانند قوی تر شوند

سه خودروی ایرانی که می توانند قوی تر شوند

 

 

تارا اتومات و دنده ای

خودروی تارا که جدیدترین محصول ایرانخودرو می باشد از پلتفرم جدیدی بهره می برد و در حقیقت خودروی پژو 301 می باشد که از سال 2012 در بازارهای روبه توسعه پژو مثل برزیل و چین به همراه برادر دوقلویش سیتروئن سی الیزه عرضه شده. موتور این خودرو در بازارهای جهانی به EC5 شناخته می شود که شرکت پژو سیتروئن در حقیقت موتور tu5 را مورد بهینه سازی قرار داد. این موتور نسبت به قبلی حدود 5 اسب بخار و 10 نیوتن متر افزایش توان داشته. شرکت کاراکال تیونینگ اولین برند رسمی ریمپ در ایران با ریمپ تارا موفق شده است توان بیشتری را از این موتور برای این خودرو استحصال کند. ریمپ تارا باعث افزایش توان و شتاب شده و نسبت به موتور پایه گشتاور بیشتری را در دورهای پایین ارائه می دهد.

در خودروی تارا اتوماتیک نیز ریمپ تارا می تواند موجب معکوس کشیدن سریعتر خودرو و افزایش شتاب گردد. در نظر داشته باشید این خودرو با گیربکس اتوماتیک 6 سرعته به دلیل سنگین بودن اتاق دچار سنگینی در شروع حرکت می باشد که موجب می شود هنگام پر بودن خودرو دچار کندی در شروع حرکت شود که با ریمپ تارا برطرف می شود و موجب می شود تا مصرف خودرو کاهش یابد.

5

 

شاهین دنده ای و اتوماتیک

خودروی شاهین جدیدترین محصول شرکت سایپا می باشد. این خودرو جدی ترین رقیب این شرکت در مقابل خودروی تارا هم می باشد که از موتور توربو بهره می برد. روی کاغذ این موتور توانی بیشتر از موتور تارا تامین می کند اما در عمل به دلیل تجهیز بودن به توربو شارژ، دارای لگ یا افت توان در شروع حرکت می باشد. ریمپ شاهین بهترین راه حل برای اصلاح راندمان این موتور می باشد. با ریمپ شاهین لگ توربو کاهش پیدا کرده و خودرو در شروع حرکت پر توان تر ظاهر می شود. بطوریکه بزرگترین ایراد این خودرو یعنی کپ کردن در شروع حرکت با کولر برطرف می گردد.

خودروی شاهین اگرچه از ظاهر زیبایی برخورداراست اما عملکرد خودرو بدون ریمپ شاهین، اصلا چشمگیر نیست. در حقیقت با ریمپ شاهین شما با تاخیر پدال و دریچه گاز  خداحافظی می کنید و از  سویی دیگر بوست توربو نیز تنظیم می شود و لگ توربو کاهش می یابد. در این شرایط هم شتاب خودرو در دورهای بالا بهبود می یابد هم افزایش شتاب حاصل شده هم مصرف سوخت خودرو که همه مالکان با آن درگیر هستند برطرف می شود.

6

 

رانا پلاس

خودروی رانا پلاس از سال 99 جایگزین پژو 206 اس دی شد. این خودرو در مدل پلاس با تجهیز شدن به ایسیو با دریچه گاز برقی، هم موفق شد استاندارد الایندگی بالاتری (یورو5) را پاس کند هم به آپشن های جدیدتری نظیر کروز کنترل هم مجهز شده بود. اما  متاسفانه به دلیل الزام موتور TU5 به استاندارد آلایندگی بالاتر ایسیوهای این خودرو از عکس العمل بسیار پایینی در ریسپانس پدال گاز برقی برخوردار است. این عملکرد پدال گاز برقی از بزرگترین معضلات حرکتی این خودرو میباشد. در حقیقت تنها راه حل برای برطرف کردن این مشکل، ریمپ رانا پلاس می باشد.

7

با ریمپ رانا پلاس علاوه بر افزایش توان خودرو و رفع تاخیر پدال گاز؛ توانایی حرکتی خودرو افزایش یافته و لذت رانندگی آن نیز افزایش می یابد. در خودروهای راناپلاس پانوراما با گیربکس 6سرعته، شاهد افزایش توان به دلیل استفاده از موتور tu5p می باشد. اما جالب است اگر چه توان خودرو افزایش یافته اما تا دنده 3 شما هیچ افزایش توانی در این خودرو احساس نمی کنید. مهمترین دلیل این مشکل برخورداری یا اجباری شدن استاندارد آلایندگی یورو5 می باشد.

در این استاندارد با تضعیف موتور در دورهای پایین استانداردهای آلایندگی بالاتری را پاس می کنند به همین علت می بایست با ریمپ رانا باگهای نرم افزاری ایسیو این خودرو را برطرف کرد.

 

منبع: کاراکال تیونینگ

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.